Zuigerveren versleten?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Zuigerveren versleten?

Bericht door Jesper » 13 jun 2011, 12:38

Hallo weer, de GL1000 loopt, ik laat hem binnenkort synchroniseren en dan rijden maar! Hij rookt nog steeds aan 1 kant, op de koppakking zag ik een spoortje vanaf de oliesproeier naar de cilinder dus koppakking vervangen. Helaas zo dom geweest om niet direct ook de klepseals te vervangen, die na 5 jaar stil staan vast uitgedroogd zijn.
Los daarvan viel me iets op toen de kop eraf was: telkens als ik de zuigers een keer of 3 op en neer niet gaan, en ik met een keukenpapiertje door de cilinder ging bleef er toch wel wat olie op zitten.
Ik heb echt geen idee hoeveel normaal is, want droog moet het natuurlijk ook niet staan toch? Of zou dit heel goed de oorzaak van het roken kunnen zijn? Misschien dat de zuigerveren nog even goed in hun plek moeten 'schieten' na wat te hebben gereden...??
Graag jullie mening, ik zou het jammer vinden als de cilinders gehoond moeten worden want dan mag het blok er helemaal af...

Jesper

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Zuigerveren versleten?

Bericht door DonvanVliet » 09 jul 2011, 14:40

Gewoon kilometers gaan maken want de zuigerveren zullen wel eens een beetje vast kunnen zitten na 5 jaar stilstaan. Als de rook uit de linkerkant komt is dit vrijwel normaal als hij op het zijstandaard staat geparkeerd.
Dus nieuwe olie erin om het vuil in het blok los te krijgen want van de oude olie werken de dopes niet goed meer, kilometers maken en dan eens aankijken.

Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Re: Zuigerveren versleten?

Bericht door Jesper » 09 jul 2011, 16:20

DonvanVliet schreef:Gewoon kilometers gaan maken want de zuigerveren zullen wel eens een beetje vast kunnen zitten na 5 jaar stilstaan. Als de rook uit de linkerkant komt is dit vrijwel normaal als hij op het zijstandaard staat geparkeerd.
Dus nieuwe olie erin om het vuil in het blok los te krijgen want van de oude olie werken de dopes niet goed meer, kilometers maken en dan eens aankijken.
Hoi je hebt gelijk, heb wat rondjes gereden en hij rookt niet meer! Ben er erg blij mee dat dat gewoon goed is, scheelt veel werk. Groeten!

Plaats reactie