Vlotterbak pakkingen opgezwollen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Vlotterbak pakkingen opgezwollen

Bericht door Jesper » 10 jun 2011, 10:59

Hallo, het zit niet mee! Na de carb revisie alles erop, en het liep allemaal. Nu liep hij opeens niet meer goed. 1 cilinder weer niet, en die carb. stroomde over (cilinder 4), de cilinder ernaast stopt er na een minuut ook telkens mee (cilinder 2). En er ligt benzine in de luchtkamer.
Carbs dus weer eraf gehaald, en ik schroef de vlotterbakken open; blijkt dat die pakkingen helemaal zijn uitgezet...! Past echt voor geen meter meer, zit over alle openingen heen, en houdt de vlotter ook tegen. Wat is dit voor onzin? Meer mensen die dit probleem kennen? Ik ga zeker de winkel bellen, want pakkingen moeten toch gewoon tegen benzine kunnen...
Is het op te lossen, of gewoon een andere set kopen?

peter

Re: Vlotterbak pakkingen opgezwollen

Bericht door peter » 10 jun 2011, 15:49

Dat kan je hebben met pakkingen, een van de redenen is het te strak aandraaien van de vlotterbakken en de 2e is gewoon een kl*te kwaliteit pakking. Ik heb ze destijds bij Randakks besteld en dat is echt top spul. Kost wel wat maar het is echt super.

viewtopic.php?f=6&t=4943&start=0

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Vlotterbak pakkingen opgezwollen

Bericht door DonvanVliet » 09 jul 2011, 14:44

Inderdaad heb ik ook gehad. Ik had een revisieset gekocht voor mijn carbs van een vreemd vervangend merk. Er wordt veel rotzooi verkocht. Ook de rubber vlotterkamerpakkingen uitgezet enzo. Ik heb ook bij Randakk revisiespul besteld en dat was perfect. Als je wil doet hij er een DVD bij met een stappenplan. Probeer zoveel mogelijk voor Genuine parts te gaan voor zover dat nog is te krijgen.
Demonteer wel je complete carbset want de pakkingen tussen de 2 helften zijn gegarandeerd niet goed meer. Alles valt of staat met het zorgvuldig reinigen van dat spul.

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Vlotterbak pakkingen opgezwollen

Bericht door Goldiefan » 09 jul 2011, 20:46

het blind vervangen van de pakkingen tussen de twee helften van de luchtkamers en van de carburateurs op de luchtkamer heb ik ook gedaan bij mijn GL1000 toen ik carburatieproblemen had waar ik de oorzaak maar niet van kon vinden maar bij die van mij, die mogelijk en waarschijnklijk 34 !! jaar oud waren, bleek het niet noodzakelijk. Derhalve ben ik het niet zondermeer eens met Don. Op basis van mijn ervaring, ik geef toe, het is er maar een, is het dus niet noodzakelijk om bij hele oude beestjes 'blind' tot vervanging over te gaan. Die van mij loopt na veel bloed, zweet en tranen uiteindelijk perfect maar dat ligt dus zeker niet aan het vervangen van de pakkingen waar we het hier over hebben. Volg de uitstekende video van Randall Washington: je kunt de brandstofkanalen en luchtkanalen van de slow air jets, en dus de noodzaak tot het delen van de luchtkamers en het verwijderen van de carbs van de luchtkamer, heel eenvoudig testen met een vacuummeter (de brandstofkanalen zelfs nog veel eenvoudiger en beter dan Washington aangeeft) en dan weet je of het nodig is of niet. Verder kan daarnaast als alles goed blijkt te zijn in theorie nog een geisoleerde luchtlek bestaan op de flenzen van de carburateurs maar dat zal geen enkel gevolg hebben voor het functioneren van de carburatie.

DonvanVliet
Berichten: 699
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Re: Vlotterbak pakkingen opgezwollen

Bericht door DonvanVliet » 09 jul 2011, 23:22

Dat bedoel ik. Die video is perfect en daarin komt ook naar voren dat je alle afdichtingen het beste kan vervangen om e.e.a. uit te sluiten. Het zijn oude beestjes en O-ringen harden uit en worden plat.

Plaats reactie