Het leek me leuk om een topic te starten met leuke weetjes over de GL 1000.
Ik ben van plan om regelmatig leuke dingen er op te posten.
Laat ik maar eens een aftrap doen.
Wist je dat......je op je GL1000 de hydraulische koppeling van de GL1200 één op één kunt inbouwen als je de koppelingsdeksel van de GL 1200 uit 1983 of 1984 gebruikt ??
Het is in het engels maar wel erg leuk leesvoer: http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=15597
Hier wordt wel gesproken over het inkorten van een pin maar als je alles van de 1200 overzet past het precies.
Lees deze ook maar eens, erg informatief: http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=22248
Bart
Wist je dat.......
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Wist je dat.......
CarboWing under construction
- Fred001
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 sep 2010, 20:03
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Rijen
Re: Wist je dat.......
Hai Bart, leuk idee ik ben zeer benieuwd. Maar natuurlijk eerst de vraag. Wat is het grote voordeel van het ombouwen naar een hydraulische koppeling? Alleen de kracht die je moet uitoefenen of is er ook een technisch voordeel? Dat haal ik niet uit het artikel.
Vr gr Fred W
Vr gr Fred W
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: Wist je dat.......
Je hebt dan ook een krachtiger koppeling, die toch lichter te bedienen is.
Dus meer kracht, minder slippen van de koppeling bij hard rijden.
(wil ik nog wel eens doen )
Ik kan het al merken bij mijn GL1000 waar de koppeling is overgezet vanuit een 1100.
Helemaal als je het geheel overzet, zonder dat je dus een pin moet fabriceren maar de gehele koppeling overzet.
Ik had er een hard hoofd in maar die amerikanen proberen het gewoon uit en het blijkt nog te passen ook.
Verder heb je geen kabel meer die kan knappen.
Bart
Dus meer kracht, minder slippen van de koppeling bij hard rijden.
(wil ik nog wel eens doen )
Ik kan het al merken bij mijn GL1000 waar de koppeling is overgezet vanuit een 1100.
Helemaal als je het geheel overzet, zonder dat je dus een pin moet fabriceren maar de gehele koppeling overzet.
Ik had er een hard hoofd in maar die amerikanen proberen het gewoon uit en het blijkt nog te passen ook.
Verder heb je geen kabel meer die kan knappen.
Bart
CarboWing under construction
- Jan Geel
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Nieuwegein
Re: Wist je dat.......
Duizender schreef:
Verder heb je geen kabel meer die kan knappen.
Bart
En dat is dan ook meteen een nadeel!
viewtopic.php?f=5&t=5198
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: Wist je dat.......
Tsja Jan, je hebt een punt maaruh..
Hoe vaak komt dat voor ??
Bart
Hoe vaak komt dat voor ??
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: Wist je dat.......
wannneer je het voorwiel gaat monteren moeten de twee voorste moeren eerst aangehaald worden met je momentsleutel op de waarde die in het werkplaatshandboek staat, pas daarna de twee achterste.
Dit is belangrijk om een goed klemmende verbinding te verkrijgen, de Honda engineers hebben dit zo ontworpen.
Bart
Dit is belangrijk om een goed klemmende verbinding te verkrijgen, de Honda engineers hebben dit zo ontworpen.
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: Wist je dat.......
Bij de Wibra een perfecte ontvetter te koop is voor een heel lage prijs ??
Het heet Dasty en word daar verkocht in sprayflacons voor net iets meer als een euro, soms ook in jerrycans van 5 liter.
Ideaal voor het schoonmaken van je motoronderdelen.
Bart
Het heet Dasty en word daar verkocht in sprayflacons voor net iets meer als een euro, soms ook in jerrycans van 5 liter.
Ideaal voor het schoonmaken van je motoronderdelen.
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: Wist je dat.......
En dan bedoel ik dit:
1 keer ingespoten met Dasty, met een afwasborstel erdoor en met heet water afgespoeld.
Heerlijk spul.
(Nee, ik heb geen aandelen bij de Wibra)
Bart
1 keer ingespoten met Dasty, met een afwasborstel erdoor en met heet water afgespoeld.
Heerlijk spul.
(Nee, ik heb geen aandelen bij de Wibra)
Bart
CarboWing under construction