Wist je dat.......

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Wist je dat.......

Bericht door Duizender » 20 mei 2011, 16:38

Het leek me leuk om een topic te starten met leuke weetjes over de GL 1000.

Ik ben van plan om regelmatig leuke dingen er op te posten.
Laat ik maar eens een aftrap doen.

Wist je dat......je op je GL1000 de hydraulische koppeling van de GL1200 één op één kunt inbouwen als je de koppelingsdeksel van de GL 1200 uit 1983 of 1984 gebruikt ??

Het is in het engels maar wel erg leuk leesvoer: http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=15597

Hier wordt wel gesproken over het inkorten van een pin maar als je alles van de 1200 overzet past het precies.

Lees deze ook maar eens, erg informatief: http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=22248

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
Fred001
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 sep 2010, 20:03
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Rijen

Re: Wist je dat.......

Bericht door Fred001 » 25 mei 2011, 21:43

Hai Bart, leuk idee ik ben zeer benieuwd. Maar natuurlijk eerst de vraag. Wat is het grote voordeel van het ombouwen naar een hydraulische koppeling? Alleen de kracht die je moet uitoefenen of is er ook een technisch voordeel? Dat haal ik niet uit het artikel.

Vr gr Fred W

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Wist je dat.......

Bericht door Duizender » 25 mei 2011, 21:58

Je hebt dan ook een krachtiger koppeling, die toch lichter te bedienen is.
Dus meer kracht, minder slippen van de koppeling bij hard rijden.
(wil ik nog wel eens doen :twisted: :twisted: :twisted: )
Ik kan het al merken bij mijn GL1000 waar de koppeling is overgezet vanuit een 1100.

Helemaal als je het geheel overzet, zonder dat je dus een pin moet fabriceren maar de gehele koppeling overzet.

Ik had er een hard hoofd in maar die amerikanen proberen het gewoon uit en het blijkt nog te passen ook.

Verder heb je geen kabel meer die kan knappen.

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
Jan Geel
Berichten: 438
Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Nieuwegein

Re: Wist je dat.......

Bericht door Jan Geel » 25 mei 2011, 22:44

Duizender schreef:
Verder heb je geen kabel meer die kan knappen.

Bart

En dat is dan ook meteen een nadeel!

viewtopic.php?f=5&t=5198
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Wist je dat.......

Bericht door Duizender » 26 mei 2011, 10:24

Tsja Jan, je hebt een punt maaruh..

Hoe vaak komt dat voor ??

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Wist je dat.......

Bericht door Duizender » 21 sep 2011, 12:27

wannneer je het voorwiel gaat monteren moeten de twee voorste moeren eerst aangehaald worden met je momentsleutel op de waarde die in het werkplaatshandboek staat, pas daarna de twee achterste.

Dit is belangrijk om een goed klemmende verbinding te verkrijgen, de Honda engineers hebben dit zo ontworpen.

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Wist je dat.......

Bericht door Duizender » 26 sep 2011, 13:43

Bij de Wibra een perfecte ontvetter te koop is voor een heel lage prijs ??

Het heet Dasty en word daar verkocht in sprayflacons voor net iets meer als een euro, soms ook in jerrycans van 5 liter.

Ideaal voor het schoonmaken van je motoronderdelen. :D :D

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Wist je dat.......

Bericht door Duizender » 01 okt 2011, 21:45

En dan bedoel ik dit:

1 keer ingespoten met Dasty, met een afwasborstel erdoor en met heet water afgespoeld.

Heerlijk spul.

(Nee, ik heb geen aandelen bij de Wibra)

Afbeelding

Bart
CarboWing under construction

Plaats reactie