GL1000 spaakwielen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
irwa
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2008, 08:39
Locatie: twijzelerheide

GL1000 spaakwielen

Bericht door irwa » 16 mei 2011, 19:00

Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een GL1000 ik heb hem sinds kort na drie jaar stilstand weer tot leven gekregen en wil de motor verder opknappen.
Wie weet waar ik eventueel mijn spaakwielen kan laten opknappen er moeten nieuwe spaken in de velgen zijn nog wel goed alleen de spaken zijn verroest, het liefst ergens in friesland?
Ik ben ook nog opzoek naar twee tank emblemen "HONDA".

mvg Walter

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: GL1000 spaakwielen

Bericht door Black Wing » 16 mei 2011, 19:26

Ik heb het wel eens zelf gedaan met een ander wiel als voorbeeld, dat ging prima en het resultaat was perfect
tijdens het spannen van de spaken was de velg op een workmate gemonteerd, en kan je als de velg vlak langs de klemplaat draait
goed in de gaten houden of het goed gaat.
en je kan de spaken natuurlijk ook één voor één vervangen, dan kan het niet fout gaan
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
Jan Geel
Berichten: 438
Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Nieuwegein

Re: GL1000 spaakwielen

Bericht door Jan Geel » 16 mei 2011, 19:37

Als het ook in Groningen mag zijn...

http://www.jvd-wheels.com/index.htm

Schijnt erg vakkundig te zijn.

Succes.
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976

irwa
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2008, 08:39
Locatie: twijzelerheide

Re: GL1000 spaakwielen

Bericht door irwa » 16 mei 2011, 22:34

Black Wing schreef:Ik heb het wel eens zelf gedaan met een ander wiel als voorbeeld, dat ging prima en het resultaat was perfect
tijdens het spannen van de spaken was de velg op een workmate gemonteerd, en kan je als de velg vlak langs de klemplaat draait
goed in de gaten houden of het goed gaat.
en je kan de spaken natuurlijk ook één voor één vervangen, dan kan het niet fout gaan
IK wil het zlf ook wel proberen als het zo makkelijk gaat maar waar kan ik de juiste spaken bestellen?

mvg Walter

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: GL1000 spaakwielen

Bericht door 1500 » 16 mei 2011, 22:59

Ook bij bovenstaande link bijvoorbeeld.

Afbeelding



Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
hennie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2010, 10:50
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 spaakwielen

Bericht door hennie » 17 mei 2011, 17:23

Ik heb mijn r.v.s. spaken al eens laten vervangen door verzinkte, omdat er al een paar keer wat waren geknapt.
In Hasselt zit ook een bedrijf dat wielen spaakt, succes Hennie.

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: GL1000 spaakwielen

Bericht door japie de cipier » 17 mei 2011, 21:06

irwa schreef:
Black Wing schreef:Ik heb het wel eens zelf gedaan met een ander wiel als voorbeeld, dat ging prima en het resultaat was perfect
tijdens het spannen van de spaken was de velg op een workmate gemonteerd, en kan je als de velg vlak langs de klemplaat draait
goed in de gaten houden of het goed gaat.
en je kan de spaken natuurlijk ook één voor één vervangen, dan kan het niet fout gaan
IK wil het zlf ook wel proberen als het zo makkelijk gaat maar waar kan ik de juiste spaken bestellen?

mvg Walter
Dit klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, indien je nog nooit een spaak heb gestoken zou ik eens beginnen met een fietswiel want niet enkel de velg moet recht en niet hobbelen maar ook het hart moet in het midden zitten [of iets naar links of rechts vanwege je aandrijving] ik denk dat je beter even naar een fietsenmaker kan gaan [van de ouwegarde] om eens prijs opgaaf te doen ook die zal de spaken ook kunnen bestellen/leveren.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com


Fietsencarel
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2011, 22:37
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: GL1000 spaakwielen

Bericht door Fietsencarel » 13 jun 2011, 21:04

Ik ben zelf fietsenmaker. Geloof me, het spaken van wielen is geen universitaire wetenschap. Zelf doen is ook niet zo moeilijk. Je kunt de spaken altijd bij de laatselijke fietsenmaker bestellen. Gewoon van iedere kant van het wiel 1 spaak er uit haleen meenemenaar de fietsenmaker. Lengte gaat in mm. Dikte gaat in nummer. De fiesenmaker kan het direct voor je meten. Als je jezelf niet helemaal in staat acht om het te doen, gewoon gespaakte wielen naar de foetsenmaker brengen en vragen om het om te spaken. Per wiel ongeveer 45 minuten werk. Spaken zullen je de kop niet kosten. Zoek wel zo een ouderwetse fietsenmaker uit die vroeger nog aan zundapp of zo heeft gewerkt. Ook daarvan moestewel eens wielen worden omgespaakt. Let op een fietswiel heeft 36 spaken. Een wiel van eemotorfiets vaak meer. Succes er mee.
Care
Ik heb twee voeten
Een linker en een rechter
Mijn linker voet die stinkt
Mijn rechter ruikt noch slechter

Plaats reactie