Hoofdstandaard

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Peter wiegers

Re: Hoofdstandaard

Bericht door Peter wiegers » 06 okt 2010, 19:22

Ik heb niet eens een box..., hij staat gewoon onder de carport!!
Dat ken ik .....denk(ben) ook al sinds mijn tweede buiten de box maar wel onder de carport (waar geen car onderpast) :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Duizender
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
Type Goldwing: GL1000

Re: Hoofdstandaard

Bericht door Duizender » 08 okt 2010, 13:16

Waar ik hier een beetje bang voor ben is dat wanneer je er een vulstuk tussen gaat zetten en het probleem niet verhelpt maar de bok blijft gebruiken gaat het gewoon fout.

Je gaat een soort hefboomeffect krijgen waardoor hij nog meer kan torderen en uiteindelijk kan afscheuren.

Metaal kan veel hebben maar niet alles.....

Bart
CarboWing under construction

Gebruikersavatar
rafalow
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 jul 2010, 17:06

Re: Hoofdstandaard

Bericht door rafalow » 08 okt 2010, 16:23

Ik gebruik de standaard niet meer
Alleen voor reparatie doeleinden
Verders kijk ik eens om me heen naar een goede en betaalbare lift of krik

Rafalow

Bergsma
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2010, 12:49
Locatie: Oosterbeek

Re: Hoofdstandaard

Bericht door Bergsma » 29 dec 2010, 21:07

Kijk eens in dit GL1000 forum onder "Afgebroken middenbok".
Ik herken de verhalen en bij mij was er oorsprokelijk ook niets te zien, totdat ie bij elke keer op de middenbok zetten ietsje verder zakte. Uiteindelijk bleek de verbindingsbuis tussen de twee framebuizen te zijn getordeerd en dat kon zomaar omdat hij van binnenuit doorgerot was. Komt dus veel meer voor.
Uiteindelijk had ik de mazzel dat het onder garantie viel van Motorplanet in Dronten en zij hebben het gerepareerd.
Ik heb het resultaat nog niet gezien omdat ik vanwege de weersomstandigheden de motor nog niet heb opgehaald. Begreep wel dat ze de zaak gerepareerd hebben volgens mijn beschrijving in het stukje onder "Afgebroken middenbok" . Zodra het effffe wat beter weer is haal ik um op en plaats ik wat foto's van het resultaat op deze site.
Groet.........Jaap

Gebruikersavatar
KUNSTmaker
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2011, 10:44
Type Goldwing: GL1000
Contacteer:

Re: Hoofdstandaard

Bericht door KUNSTmaker » 07 jul 2011, 16:41

Beste denkers, ook ik heb een torderingsprobleem met mijn GL1000. Van een mede-forumlid reeds vernomen dat een reparatie 5 a 600 euries gaat kosten. Behalve dat, is het best een karwei om de motor op de bok te sjorren. Er zijn ook hydraulische bokken (bij Honda en ook bij BMW). Heeft iemand ervaring met zo'n ding en is zo'n ding ook op de GL1000 te plaatsen?

peter

Re: Hoofdstandaard

Bericht door peter » 07 jul 2011, 17:07

Ik heb hier een frame met kenteken staan. Moet je wel alles overzetten maar heb je meteen de kans om alles een lekker van een nieuw verfje te voorzien zodat hij er weer spick en span uitziet.

Plaats reactie