verandering
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
verandering
Ik heb mijn GL1000 weer in elkaar na een bandenwisseling.
Mijn Mustangzadel heb ik opnieuw laten beleden, veels te duur maar wel netjes gedaan.
Zo reed ik voorheen.
Nu wat conservatiever.
De beugel is niet origineel maar misstaat niet, dacht ik.
Nu alleen nog de gelijkrichter en pappie kan weer rijden.
Bart
Mijn Mustangzadel heb ik opnieuw laten beleden, veels te duur maar wel netjes gedaan.
Zo reed ik voorheen.
Nu wat conservatiever.
De beugel is niet origineel maar misstaat niet, dacht ik.
Nu alleen nog de gelijkrichter en pappie kan weer rijden.
Bart
CarboWing under construction
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Altea ( Spanje )
Re: verandering
Hij Ziet er mooi uit Bart
Het is maar net wat je wil dus ieder zijn smaak .
En die gelijk richter kom je wel tegen op of via dit forum .
Succes met je Wing
Bert en Diana
Het is maar net wat je wil dus ieder zijn smaak .
En die gelijk richter kom je wel tegen op of via dit forum .
Succes met je Wing
Bert en Diana
er is geen mooiere wing dan een goldwing
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Ik heb deze GL 1000 nu onderhand 8 jaar, het is mijn rijdende restauratieproject eigenlijk.
Langzaam maar zeker ben ik het mechanische gedeelte aan het opknappen, binnenkort wil ik bijvoorbeeld een Dyna ontsteking met bijbehorende bobine's aanschaffen, zodra hij mechanisch weer helemaal top is gaat ie helemaal uit elkaar, wil ik het frame laten stralen en poedercoaten, de wielen en naven ook gepoedercoat (zwart) met nieuwe RVS spaken erin. en een mooie laklaag op de lakdelen.
Ik ben stiekem ook aan het rondkijken of ik een leuke 1100 op de kop kan tikken.
Moet dan iets als dit worden:
ff foto gejat van http://www.ngwclub.com waar ik ook lid van ben......
Bart
Langzaam maar zeker ben ik het mechanische gedeelte aan het opknappen, binnenkort wil ik bijvoorbeeld een Dyna ontsteking met bijbehorende bobine's aanschaffen, zodra hij mechanisch weer helemaal top is gaat ie helemaal uit elkaar, wil ik het frame laten stralen en poedercoaten, de wielen en naven ook gepoedercoat (zwart) met nieuwe RVS spaken erin. en een mooie laklaag op de lakdelen.
Ik ben stiekem ook aan het rondkijken of ik een leuke 1100 op de kop kan tikken.
Moet dan iets als dit worden:
ff foto gejat van http://www.ngwclub.com waar ik ook lid van ben......
Bart
CarboWing under construction
- WingMan84
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
- Contacteer:
Re: verandering
Hallo bart, ziet er heel goed uit, en die beugel zier er origineel uit hoor. En ook die leren tassen, heeft een vriend ook bij zijn harley.
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Ondertussen heb ik de fiets voorzien van een Dyna ontsteking, er zitten een paar nieuwe bougies in en ik ben weer mobiel.
Het is een ongelooflijk verschil, de Dyna kan ik echt aanbevelen.
Hij rijdt nu veel mooier, trekt veel beter (bruut hard zelfs )
Ik ben erg tevreden tot nu toe.
Bart
Het is een ongelooflijk verschil, de Dyna kan ik echt aanbevelen.
Hij rijdt nu veel mooier, trekt veel beter (bruut hard zelfs )
Ik ben erg tevreden tot nu toe.
Bart
CarboWing under construction
- RonalT
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: verandering
Op 2 februari werd bekend dat de lente vroeg gaat beginnen en dat het mooi weer wordt.
Punxsatawney Phil heeft weer gesproken. Hij kwam uit zijn burcht, snuffelde wat om zich heen, zag geen schaduw, en voorspelde daarmee een vroeg begin van de lente.
Punxsatawney Phil heeft weer gesproken. Hij kwam uit zijn burcht, snuffelde wat om zich heen, zag geen schaduw, en voorspelde daarmee een vroeg begin van de lente.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Als ik de weersberichten moet geloven gaat de temperatuur de komende dagen 's nachts weer naar het vriespunt
CarboWing under construction
Re: verandering
Och dan lig ik toch weer achter de vrouw (of op), en die warmt lekker mijn kantje van het bed opDuizender schreef:Als ik de weersberichten moet geloven gaat de temperatuur de komende dagen 's nachts weer naar het vriespunt
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Ik heb laatst kontakt gelegd met een hele goede framebouwer (VG, de beroemde framebouwer die wereldwijd bekend staat om de hoogwaardige frames) waarvan de kinderen toevallig bij mijn zoon op school zitten.
Binnenkort laat ik de framebuis waar de middenbok op zit compleet vervangen, de middenbok komt niet meer terug.
Het gaat dan een gladde buis worden, omdat ik toch al een Motad RVS uitlaat heb gaat het geheel er heel mooi opgeruimd en veel strakker uitzien.
Het kleurenschema heb ik ook al uitgedacht en uitgewerkt.
Daarvan ga ik mettertijd eea van laten zien.
tipje van de sluier: het wordt een omgekeerd kleurenschema wat door HD gebruikt wordt.
Ik vond het wel leuk om het omgekeerd te doen.
Bart
Binnenkort laat ik de framebuis waar de middenbok op zit compleet vervangen, de middenbok komt niet meer terug.
Het gaat dan een gladde buis worden, omdat ik toch al een Motad RVS uitlaat heb gaat het geheel er heel mooi opgeruimd en veel strakker uitzien.
Het kleurenschema heb ik ook al uitgedacht en uitgewerkt.
Daarvan ga ik mettertijd eea van laten zien.
tipje van de sluier: het wordt een omgekeerd kleurenschema wat door HD gebruikt wordt.
Ik vond het wel leuk om het omgekeerd te doen.
Bart
CarboWing under construction
- Duizender
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:58
- Type Goldwing: GL1000
Re: verandering
Het is zover, morgen heb ik een afspraak met de framebouwer.
Hopelijk valt het mee, ook met de prijs
Daarna ga ik het blok er onder uit trekken om mijn startkoppelingsprobleem aan te pakken.
Het blok ga ik zwart hoogglans spuiten en zoveel mogelijk de deksels er op polijsten (bijv. ook het deksel net naast de benzinepomp)
Mijn spaken in het voorwiel zijn erg roestig, deze ga ik samen met het midelste gedeelte van de velg en de hele naaf ook mooi zwart spuiten net als het achterwiel.
Ik ben een beetje gaan oefenen met het polijsten, eerst maar eens op een messing deurknop dat wel maar toch....
Dat gaat prachtig met waterproof schuurpapier, heb nu P1000 gebruikt maar voor de laatste schurbeurt ga ik nog fijnere halen.
Het polijsten daarna is een peule schil.
Mijn polijstlijstje:
Deksels op het blok
Koppelingshuis (eigenlijk wil ik alleen het blok en de cilinders zwart hebben)
voorvorkpoten
voorvorkbrace
cardanklok
Ik heb gisteren mijn benzinemeter uit elkaar gehaald, ik zie wel vaker dat er roestvorming onder het glaasje optreedt, erg lelijk.
Ik heb gemerkt dat het helaas niet meer weg te poetsen is dus ook dat gaat overgespoten worden en met wrijfletters weer mooi gemaakt.
Was trouwens best een precies werkje om de velsrand goed los te krijgen........
De bedrading naar de benzinemeter was een drama, dat ga ik vervangen, ik denk dat ik de witte stekkers er tussen uit ga halen en de niewe draden rechtstreeks op de kabelboom ga verbinden.
De drie gele draden vanuit de dynamo worden ook doorverbonden zodat ook die witte stekker ertussenuit gaat.
Reden hiervoor is dat die witte stekker vaak problemen oplevert en er een hogere laadstroom naar de accu opgeleverd gaat worden.
ZO, een heel epistel maar ik ben ook eea van plan.
Bart
Hopelijk valt het mee, ook met de prijs
Daarna ga ik het blok er onder uit trekken om mijn startkoppelingsprobleem aan te pakken.
Het blok ga ik zwart hoogglans spuiten en zoveel mogelijk de deksels er op polijsten (bijv. ook het deksel net naast de benzinepomp)
Mijn spaken in het voorwiel zijn erg roestig, deze ga ik samen met het midelste gedeelte van de velg en de hele naaf ook mooi zwart spuiten net als het achterwiel.
Ik ben een beetje gaan oefenen met het polijsten, eerst maar eens op een messing deurknop dat wel maar toch....
Dat gaat prachtig met waterproof schuurpapier, heb nu P1000 gebruikt maar voor de laatste schurbeurt ga ik nog fijnere halen.
Het polijsten daarna is een peule schil.
Mijn polijstlijstje:
Deksels op het blok
Koppelingshuis (eigenlijk wil ik alleen het blok en de cilinders zwart hebben)
voorvorkpoten
voorvorkbrace
cardanklok
Ik heb gisteren mijn benzinemeter uit elkaar gehaald, ik zie wel vaker dat er roestvorming onder het glaasje optreedt, erg lelijk.
Ik heb gemerkt dat het helaas niet meer weg te poetsen is dus ook dat gaat overgespoten worden en met wrijfletters weer mooi gemaakt.
Was trouwens best een precies werkje om de velsrand goed los te krijgen........
De bedrading naar de benzinemeter was een drama, dat ga ik vervangen, ik denk dat ik de witte stekkers er tussen uit ga halen en de niewe draden rechtstreeks op de kabelboom ga verbinden.
De drie gele draden vanuit de dynamo worden ook doorverbonden zodat ook die witte stekker ertussenuit gaat.
Reden hiervoor is dat die witte stekker vaak problemen oplevert en er een hogere laadstroom naar de accu opgeleverd gaat worden.
ZO, een heel epistel maar ik ben ook eea van plan.
Bart
CarboWing under construction
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: verandering
hoe gaaf zou het zijn als je van alle veranderingen een foto reportage en verslag zou maken...
voor jezelf om het nog een keer terug te zien maar ook voor anderen om te zien hoe mooi hij is geworden...
voor jezelf om het nog een keer terug te zien maar ook voor anderen om te zien hoe mooi hij is geworden...
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- RonalT
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: verandering
Bij zulke grote veranderingen is het altijd leuk om het bij te houden wat er allemaal gebeurt.
En wij, de forumleden, stellen het op prijs. (ik denk dat ik dat namens een grote groep leden kan zeggen)
En wij, de forumleden, stellen het op prijs. (ik denk dat ik dat namens een grote groep leden kan zeggen)
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Jan Geel
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Nieuwegein
Re: verandering
Tegenwoordig weer wel, ja!RonalT schreef:Bij zulke grote veranderingen is het altijd leuk om het bij te houden wat er allemaal gebeurt.
En wij, de forumleden, stellen het op prijs. (ik denk dat ik dat namens een grote groep leden kan zeggen)
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976