carburatieprobleem GL1000

Technische vragen, tips, trucs, enz.
1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Re: carburatieprobleem GL1000

Bericht door 1500 » 18 dec 2011, 20:24

Goldiefan schreef:mooi,

Dit werpt een ander licht op de zaak: CO2 afstelling niet omdat het voor de afstelling van de motor zo zinvol is maar om milieu-technische redenen. In dat geval kun je die meting uiteraard niet beperken tot het stationnair lopen, buiten het bereik van het stationnair lopen valt er echter hoegenaamd helemaal niets af te stellen aan deze carburateurs en zo begrijp ik er eigenlijk nog steeds helemaal niets van; ik kan me ondanks dat bekende leuke diagrammetje nauwelijks voorstellen dat die pilot screws nog significant bijdragen aan het mengsel wanneer je langdurig even lekker aan het gas trekt wat de dagelijkse praktijk is, het is immers onder de meesten van ons geen hobby om met stationnair draaiende motor zo lang mogelijk voor een verkeerslicht te staan in plaats van te rijden, en wat dan nog het belang van die meting is ontgaat mij nog steeds volledig .......

Groet,

Jeroen.
Binnen de mogelijkheden zijn de sproeiers door de fabriekant al afgesteld door keuze van de grote, overlapping e.d.
Volgens de meeste data werkt de pilot tot een 1/4 van het geheel en leverd daarna nog een bijdrage aan de rest, dus wel iets meer als alleen stationair.
Tja, we kunnen niet altijd alles begrijpen anders waren we specialisten op dat gebied.

Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Plaats reactie