Pagina 14 van 16

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 07 jul 2015, 22:31
door rudolphwolven
Nog wat info...........over mijn K1..........
Ik had nog graag een tijdsklokje op mijn Goldwing.
Ik heb een (voor mij) mooi klokje met duidelijke cijfers (geheel uitgevoerd in rvs) in China besteld; aangepast voor de K1 en gemonteerd (zonder beschadiging van de K1; kan er zo weer worden afgehaald)........

Afbeelding

Hierbij nog een foto van de dagrijlichten (veiligheid/om beter gezien te worden) welke ik op volle sterkte; iets gedimd en zelfs knipperend !!!???!!! kan laten branden (tja, zit er bij in de electronica..........is zenuwslopend; lijkt net alsof ik een voorop rijdende motorpatrouille ben voor koningin Maxima)....... Afbeelding
Ik vermoed wel dat ik al knipperend snel door een "Motormuis" (die gewoon geen concurrentie kan verdragen) aan de kant zal worden gezet........Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mvg, Ruud

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 07 jul 2015, 23:50
door ijsbeer
GEWELDIG, meer kan je hierbij niet zeggen
Veel plezier met je "Nieuwe" ouwe :mrgreen:

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 08 jul 2015, 07:10
door GL-1800
Of.....de "koningin" wil n ritje mee!! Dat zou wat zijn....

N uurtje geweest bij Ruud, t zijn wat uren meer geworden maar....wat n gruwelijke mooie motor is dit geworden. Ook na starten n erg stil blok op wat afsteldingetjes na. Ook nogal wat ideeen uitgewisseld waar we beide beter van worden. T cilinderkop probleen van mij gaat Ruud proberen uit te zoeken via Duitsland, t blijft n raar voorvalletje.

T kan bijna niet anders dat Ruud s Wing gewoon een van de absoluut mooiere zal zijn die straks s heren wegen gaat berijden!! Ruud, alle eer aan jouw, geslaagd!!

De motivatie om de mijne te evenaren is alleen maar nog groter geworden.......

Ruud, klasse!!

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 08 jul 2015, 23:47
door rudolphwolven
Rob,

Heel erg bedankt......!

mvg, Ruud

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 aug 2015, 02:01
door rudolphwolven
De GL1000 K1 is nu 100% kompleet en loopt heel mooi en geruisarm.......Koldt (Harry) meende nadat hij er een stukje op had gereden "als een nieuwe".......ik heb er ondertussen mijn eerste 300 km's op afgelegd......het is telkens weer een bijzondere ervaring en hij rijdt elke keer wat beter en soepeler (vermoedelijk verbeeld ik mij dat alleen maar, ach ja)......een kennis van mij (Triumph / "modern" - berijder) kwam vandaag voorbij en heeft nog wat foto's gemaakt.........
mvg, Ruud


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nee.........nieuw gespoten logo op 40 jaar oude zitbank zit niet scheef......foto is niet geheel recht genomen........

Afbeelding

Afbeelding

Nee...is geen startkabel maar opbergplekje voor rubber spanbanden (om bagage mee vast te zetten)........of de duopassagiere....... :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was het dan.........bedankt voor bekijken.........

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 aug 2015, 15:11
door Swadde
Schitterend, petje af.

Groeten Wiebe.

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 aug 2015, 15:34
door rudolphwolven
Wiebe,
Dankjewel...
mvg, Ruud

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 aug 2015, 17:23
door RonalT
Mooi, heel mooi.
Ik zou het bijna jammer gaan vinden dat in eind jaren 70 nog geen Goldwing reed!

En dan de vraag; hoeveel van de motor bestaat uit niet originele GL1000 onderdelen?
Ik heb het niet over opgeknapte GL1000 delen of zo, maar echt over onderdelen die van andere motoren of auto's 'geleend' zijn?

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 aug 2015, 19:17
door pieter
Ontegenzeglijk stukje vakwerk.

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 aug 2015, 19:19
door rudolphwolven
RonalT schreef:Mooi, heel mooi.
Ik zou het bijna jammer gaan vinden dat in eind jaren 70 nog geen Goldwing reed!

En dan de vraag; hoeveel van de motor bestaat uit niet originele GL1000 onderdelen?
Ik heb het niet over opgeknapte GL1000 delen of zo, maar echt over onderdelen die van andere motoren of auto's 'geleend' zijn?
Hoi RonalT,

Ik heb niets van andere motoren / auto's "geleend" etc, behalve een nieuwe oliedruksensor die er uit ziet als de OEM echter vanwege de hoge OEMprijs als "Duits after-market-part" is gekocht.
Alle andere revisiesetjes, filters, contactpunten, condensator etc. bij BB of e-Bay.
Nieuw gekocht zijn (vnl. OEM), mooiere/nieuwe rem/kopp. handels, dashboardkapje, nummerplaat, enkele Honda-waarschuwingsstickers, mooier koplampreflector/glas van Bosch, rvs spaken van Haan Wheels, boutjes, moertjes, rvs remzuigers.
Al deze vervangen delen heb ik nog; zelfs cpl sets voor/achter spaken, bui- en bi-banden van 1975), zonodig kan ik alles terugzetten (ik bewaar dan ook alles hiervan), waardoor hij een pietsie minder mooi wordt........vergeet niet dat dit de staat van de K1 was toen ik ruim een jaar geleden begon....

Afbeelding

Eeeehhh........zo te zien ben ik niks opgeschoten / is er geen verschil...... :lol:

mvg, Ruud

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 aug 2015, 19:50
door peter
Heel erg mooi geworden :D



En nu weer snel onder die hoes zetten zodat er niks mee gebeurd met dit stukje cultureel erfgoed.

Oh ja, ook nog even aanmelden bij de monumentenlijst, maken ze maar eens een uitzondering :mrgreen:

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 aug 2015, 20:35
door RonalT
rudolphwolven schreef:.......vergeet niet dat dit de staat van de K1 was toen ik ruim een jaar geleden begon....
De staat waarin de motor na 27 jaar stilstaan verkeerde had ik in mijn achterhoofd en daarom vroeg ik me dat dus af.....

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 13 aug 2015, 20:22
door GL-1800
Ik hoop......dat Ruud er van gaat genieten want..............dat stilstaan heeft toch enigszins zn tol geeist....

Ik mocht deze van dichtbij bekijken en...............absoluut, n prachtmotor!!!
T blok is zo heerlijk rammelvrij ondanks....n simpel afsteldingetje maar...pfoei, n klasse motor!!


Ik hoop m vaak tegen te komen op S herens glooiend asfalt.... :wink:

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 13 aug 2015, 20:54
door GL-1800
RonalT schreef:Mooi, heel mooi.
Ik zou het bijna jammer gaan vinden dat in eind jaren 70 nog geen Goldwing reed!

En dan de vraag; hoeveel van de motor bestaat uit niet originele GL1000 onderdelen?
Ik heb het niet over opgeknapte GL1000 delen of zo, maar echt over onderdelen die van andere motoren of auto's 'geleend' zijn?

Ronald.

De motor is vrijwel nieuw, de enige consessies zijn gedaan wellicht uit niet te verkrijgen delen, t ding is domweg origineel. Hij is dus domweg opnieuw opgebouwd, niet meer, zeker niet minder.

Ik heb deze mogen bekijken en t is n lust...tuurlijk, rvs spaken, luux toetertje maar....verder gaat ie Pamela Anderson verslaan wat originaliteit betreft, kan nogal snel, de Wing heeft geen siliconen.......... :lol:

Ik zou trots zijn als ik dit ga evenaren en ja.....ook de onze word eigenlijk VOLLEDIG origineel hersteld..........Maar...wel met n minimaal eigen inbreng.. :wink:

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 25 aug 2015, 18:32
door rudolphwolven
K1 achterwaarts met een elektr. kabellier tegen een helling (paar procent stijging) in de garage trekken...............

Ik heb niet zo'n brede garage en wil mijn Lotus er uit kunnen halen zonder dat ik telkens ook de Goldwing er uit en in moet rijden.
De korte oprit en de eerst 1 mtr. van de garageingang hebben een lichte helling waartegen je de Goldwing met draaiende motor welliswaar goed kan oprijden, echter met de hand achteruit in de garage trekken is onmogelijk en gevaarlijk o.a. ivm evt. uitglijden met nat schoeisel......
Ik heb bij Lidl een 250/125 kg elektr. lier van ca. € 70,-gekocht en deze vertikaal stevig aan de wand gemonteerd. Verder heb de originele dikke lierkabel vervangen door een dunne langere plastic beklede kabel en de elektr. kabel van de (nood)-aan/uit-schakelaar verlengd.
Met 2 parten dunne staalkabel kan ik de motor met een snelheid van 8:2= 4 mtr. per min. gemakkelijk, rustig en komfortabel naar binnen trekken.
Daarbij zit ik gewoon op de motor met beide benen ter weerszijde aan de grond.
Tijdens het naar binnen slepen staat de Lotus wat naar voren in de garage; daarna rol ik hem met de hand naar achteren zodanig dat ik voor in de garage weer behoorlijk wat ruimte heb om te klussen etc.

mvg, Ruud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding