K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Begrijpelijk, vraag, welke verf heb je gebruikt.....zoek hier nog ideeen over....
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Ik heb voor het gespoten blok gebruikt (eerst oude laag opschuren/evt corrosie tot blank aluminium); spuitbussen 400 ml:
- 1) VHT Engine light primer................Art.nr: SP-148 (2 spuitbus)
- 2) VHT Engine universal aluminium......Art.nr: SP-127 (2,5 spuitbus)
- 3) over de VHT Engine universal aluminium SP-127, alsmede voor het opnieuw gepolijste aluminium 1*), een harde blanke glanslaag z.g.n. 2 komponenten-lak:
- 3 +1*) AUTO-K-Spraymax 2K blanke lak Hoogglans (incl. harder) Spuitbus 400ml........Art.nr: 680061 (3 spuitbus)
Ben zeer tevreden over korte droogtijd tussen de lagen en geringe neiging tot druipen.
http://www.vhtlak.nl/hittebestendig/pro ... otor-verf/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonpaints.com/nl/2k-blanke-l ... s-spraymax" onclick="window.open(this.href);return false;
- 1) VHT Engine light primer................Art.nr: SP-148 (2 spuitbus)
- 2) VHT Engine universal aluminium......Art.nr: SP-127 (2,5 spuitbus)
- 3) over de VHT Engine universal aluminium SP-127, alsmede voor het opnieuw gepolijste aluminium 1*), een harde blanke glanslaag z.g.n. 2 komponenten-lak:
- 3 +1*) AUTO-K-Spraymax 2K blanke lak Hoogglans (incl. harder) Spuitbus 400ml........Art.nr: 680061 (3 spuitbus)
Ben zeer tevreden over korte droogtijd tussen de lagen en geringe neiging tot druipen.
http://www.vhtlak.nl/hittebestendig/pro ... otor-verf/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonpaints.com/nl/2k-blanke-l ... s-spraymax" onclick="window.open(this.href);return false;
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Ok, bedankt....deze had ik ook gezocht en gevonden......maar heb je t "ingebakken" of alles over elkaar heen en later warm laten lopen?? Als t zover is natuurlijk..
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Ach, "inbakken", etc ....dat kan nu toch niet, als zij eenmaal klaar is gaat dat straks vanzelf wel; ik hecht daar niet zo zwaar aan...........
Alle lagen zijn in 1 gang van ca.1-1,5 uur verwerkt.
Alle lagen zijn in 1 gang van ca.1-1,5 uur verwerkt.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Ok, leuk eea te vernemen dat t slaagt. Zo hou ik de moed er ook in!!!
Gepolijste delen doe ik niet met lak, k vind t mooi t af en toe weer "op te glimmen".
Foto volgt??
Gepolijste delen doe ik niet met lak, k vind t mooi t af en toe weer "op te glimmen".
Foto volgt??
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Voorbeweking:
Gespoten:
Gespoten:
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Goed bezig, met de spuitbus??
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Ja, idd, spuitbus......primer, coating en 2K glanslak, elk ca 2 lagen....
Vreeeeeeeeeselijk veel werk; min of meer 3 x 3/4 dag voorbewerking van frame en alle bijkomende delen; 1 volledige dag voor opzetten spuitlocatie en spuiten zelf , waarvan spuiten totaal 4 uur onafgebroken spuiten / bussen schudden; liefst 15 spuitbussen gebruikt (had ik nooit van zijn leven gedacht/zo hoog ingeschat; zou het bijna niet geloven als iemand mij dat vertelde)...........ik was echt kapot.....heb nu echt een paar dagen rust nodig.
Het was veel meer werk dan blok of uitlaat........tjonge!
Echt waar, ik ben inmiddels al zo ver "onder de indruk" van de hoeveelheid werk die je op je hals haalt, dat als iemand mij ruim € 10.000,- zou bieden voor het restaureren van zijn GL1000 (en dan eentje zonder techn. mankementen) dan zou ik het er niet voor doen (en ik zwem heus niet in het geld)...........en dan heb ik zelf nog het geluk dat mijn GL1000 eigenlijk "z.g.a.n." was/is (17.000 km)......
Heel veel respect voor Harry die zoiets al een paar keer heeft gedaan; tjonge wat een bikkel!
Vreeeeeeeeeselijk veel werk; min of meer 3 x 3/4 dag voorbewerking van frame en alle bijkomende delen; 1 volledige dag voor opzetten spuitlocatie en spuiten zelf , waarvan spuiten totaal 4 uur onafgebroken spuiten / bussen schudden; liefst 15 spuitbussen gebruikt (had ik nooit van zijn leven gedacht/zo hoog ingeschat; zou het bijna niet geloven als iemand mij dat vertelde)...........ik was echt kapot.....heb nu echt een paar dagen rust nodig.
Het was veel meer werk dan blok of uitlaat........tjonge!
Echt waar, ik ben inmiddels al zo ver "onder de indruk" van de hoeveelheid werk die je op je hals haalt, dat als iemand mij ruim € 10.000,- zou bieden voor het restaureren van zijn GL1000 (en dan eentje zonder techn. mankementen) dan zou ik het er niet voor doen (en ik zwem heus niet in het geld)...........en dan heb ik zelf nog het geluk dat mijn GL1000 eigenlijk "z.g.a.n." was/is (17.000 km)......
Heel veel respect voor Harry die zoiets al een paar keer heeft gedaan; tjonge wat een bikkel!
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
K weet er eindelijk alles van......Dit is mn 1e echt groot project, kosten zijn best gigantisch. Maar dat weet je voor je dr aan begint.....of ik t nog s zou doen? Jawel maar dan als ik meer.....veel meer tijd heb!
In t verleden s een XS 1100 gedaan en een cb 750 F1. Peuleschil bij dit.
Ben benieuwd hoe t gaat worden!!
In t verleden s een XS 1100 gedaan en een cb 750 F1. Peuleschil bij dit.
Ben benieuwd hoe t gaat worden!!
Laatst gewijzigd door GL-1800 op 10 sep 2014, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Ik ga toch even de vraag stellen, waarom een fiets compleet demonteren en opnieuw spuiten als deze maar 17000km heeft gelopen en zolang geconserveerd onder goede omstandigheden weggezet is. Ik snap dat er technisch e.e.a. Gedaan moet worden ik snap het niet helemaal eigenlijk.
Mvg
Rene
Mvg
Rene
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Tja, na 39 jaar vanaf nieuw ontstaat er (ook bij stilstand) toch overal wel iets aan het blok en het frame. Bijvoorbeeld oude kleine steenslagputjes op vele plaatsen in het frame (opgespat door voorwielen) blijven voortwoekeren en leiden tot een "ster" aan "uitlopertjes" van roest vanuit het putje. Nog niet echt zorgelijk, maar het is er wel en zal nooit meer stoppen. De roestpreventie van het frame is slecht, beter gezegd is er niet; geen fosfateringslaag of zo; gewoon primer plus lak op een kaal stalen frame. Het ondertuitje van het koelcircuit is ook zo'n 3 jaar geleden spontaan gaan lekken (bekend probleem); alle master- en slave remcilinders hebben problemen etc.
Hij is nu toch uit elkaar dus pak ik maar zo veel mogelijk aan en besteed er liever wat meer tijd aan dan te haasten..........waarom..?......weet ik zelf eigenlijk niet precies.....waarschijnlijk is het mijn aard.....
Hij is nu toch uit elkaar dus pak ik maar zo veel mogelijk aan en besteed er liever wat meer tijd aan dan te haasten..........waarom..?......weet ik zelf eigenlijk niet precies.....waarschijnlijk is het mijn aard.....
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 11 sep 2014, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Nou petje af hoor!!! Veel succdes met het opknappen, ik voolg het met interesse!
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Maarrrr hoe verloopt t proces??...errrrg nieuwschierig!!
Bedankt alvast en verder suc6 gewenst!
Gr Rob Gl-1000
Bedankt alvast en verder suc6 gewenst!
Gr Rob Gl-1000
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Ik was niet helemaal tevreden met spuitresultaat frame en een plek op de achterasvork.
Heb een aantal kleine druipertjes weggeschuurd en de vernieuwde laklaag van het gehele frame opgeschuurd voor hechting van een nieuwe laag.
Opschuren was 1 dag werk; daarna nog een dag werk met opstellen frame; waarvan 3 uur spuiten met spuitbus; cpl. nwe grondlaag; cpl. nwe glans laklaag; cpl. nwe blanke laklaag (ditmaal 1K).
Kon het frame nu 270 graden roteren om het draaipunt van de achterschommelas (roteren om lange dwarspijp, opgehangen/bevestigd aan 2 alu-trappen / zeeeeeer aanbevelenswaardig / kon nu gemakkelijker overal bij en een beginnend druipertje kon ik terugsturen door frame om te draaien enz, of heen en weer sturen totdat hij het opgaf.
Ik moet bekennen dat een frame spuiten (voor mij althans) veel en veel moeilijker is dan een blok of blanke lak op de alu-delen; dat had ik niet verwacht.
Ik ben nu wel tevreden; moet nog wel 2 plekjes bijwerken.
Heb een aantal kleine druipertjes weggeschuurd en de vernieuwde laklaag van het gehele frame opgeschuurd voor hechting van een nieuwe laag.
Opschuren was 1 dag werk; daarna nog een dag werk met opstellen frame; waarvan 3 uur spuiten met spuitbus; cpl. nwe grondlaag; cpl. nwe glans laklaag; cpl. nwe blanke laklaag (ditmaal 1K).
Kon het frame nu 270 graden roteren om het draaipunt van de achterschommelas (roteren om lange dwarspijp, opgehangen/bevestigd aan 2 alu-trappen / zeeeeeer aanbevelenswaardig / kon nu gemakkelijker overal bij en een beginnend druipertje kon ik terugsturen door frame om te draaien enz, of heen en weer sturen totdat hij het opgaf.
Ik moet bekennen dat een frame spuiten (voor mij althans) veel en veel moeilijker is dan een blok of blanke lak op de alu-delen; dat had ik niet verwacht.
Ik ben nu wel tevreden; moet nog wel 2 plekjes bijwerken.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- paul goldwing
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17 aug 2014, 21:14
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dr88
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Een geweldig project '
Maar ik heb 1vraag,
Waarom heb je het frame niet laten logen of stralen en dan poedercoaten.
Had heel veel werk gescheeld en kwalitatief nog beter dan spuiten en heb je ook geen last meer van steenslag
Maar hij word in ieder geval mooier dan toen hij werd geleverd door mister Honda
Sjapooooooo
Maar ik heb 1vraag,
Waarom heb je het frame niet laten logen of stralen en dan poedercoaten.
Had heel veel werk gescheeld en kwalitatief nog beter dan spuiten en heb je ook geen last meer van steenslag
Maar hij word in ieder geval mooier dan toen hij werd geleverd door mister Honda
Sjapooooooo