K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Tarzan, bedankt..........
mvg, Ruud
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Mooi werk man voorlopig zit je nog niet zonder
Succes met bouwen.
Succes met bouwen.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Peter, klopt ...............en bedankt..........
mvg Ruud
mvg Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:15
- Locatie: Horst
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Prachtige motor en een prachtige klus. Zo'n beauty verdiend het om weer op de weg te komen.
GL1500SE / GT2001
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
UITLAAT GEREED..............
Enorme klus (totaal ca, 15 uur); staal geheel blank gemaakt (uitlaat bleek in zeer goed conditie, zoals conform kilometrage te verwachten); ontvet met remmenreiniger en daarna in 1 onafgebroken procedure.....3 lagen VHT SP-100 Flame Proof Primer (704-1093 gr. C.) en 3 lagen VHT SP-102 Flat Black Flameproof (Silica-Ceramic Coating / 704-1093 gr. C.).......telkens met een pauze van <10 minuten droogtijd: chroom hitteschilden gepoetst...........
Ik ben in mijn nopjes met het resultaat (zie foto's / Click op "Open image in new tab" voor uitvergroting)............
Nu het blok nog...allemachtig...............ik zie er best tegenop..........
Enorme klus (totaal ca, 15 uur); staal geheel blank gemaakt (uitlaat bleek in zeer goed conditie, zoals conform kilometrage te verwachten); ontvet met remmenreiniger en daarna in 1 onafgebroken procedure.....3 lagen VHT SP-100 Flame Proof Primer (704-1093 gr. C.) en 3 lagen VHT SP-102 Flat Black Flameproof (Silica-Ceramic Coating / 704-1093 gr. C.).......telkens met een pauze van <10 minuten droogtijd: chroom hitteschilden gepoetst...........
Ik ben in mijn nopjes met het resultaat (zie foto's / Click op "Open image in new tab" voor uitvergroting)............
Nu het blok nog...allemachtig...............ik zie er best tegenop..........
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- cooper
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Knap werk man!
Die lijkt wel nieuw.
Die lijkt wel nieuw.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
@ cooper,
Dank je wel.
Dank je wel.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Ik heb de roest er uit gekregen met soda en wat zoutzuur. Acculader erbij en n poosje laten pruttelen.Goldiefan schreef:Super mooi projectje, min of meer vergelijkbaar met dat van mij, ik ben de tweede eigenaar, de vorige had hem 19 jaar ongebruikt weg gezet, met toch wel vervelende gevolgen die ook jij beschrijft. Die van mij loopt na vele inspanningen als nieuw, heb er al heel veel plezier van gehad, lange ritten gemaakt en > 10.000 km asfalt onder mij door zien gaan. Maar ...... ik ben jaloers op die prachtige originele uitlaten van jou, mijn JAMA's doen afbreuk aan de originaliteit van de machine. Heel veel succes verder met het project en het zou leuk zijn om op dit forum verder te lezen over de vorderingen.
Ben overigens benieuwd hoe je die roest uit de tank krijgt, dat is denk ik heel belangrijk voor de betrouwbaarheid van de machine.
Groet,
Jeroen.
M.a.w. een draadstang geisoleerd, niet de tank rakend in de tank met de + erop, de - op n tankdeel. Gewoon n dag oid laten staan. Kijk uit met zoutzuur vullen bij de soda, bruist nogal.....
Ik had n tank bij mijn projekt die best vuil was van binnen, ook roest maar nu als nieuw.....
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
@ GL1000,
Bedankt voor de info.........!
Voor wat mijzelf betreft; ik weet nog niet met welke methode ik de behoorlijk verroeste binnenkant van mijn tank zal behandelen; ik vermoed op dit moment echter dat het uitdraait op behandeling met een "goede" ontroester (zoals Fertan e.d.).
Ik ga nog wat additioneel literatuuronderzoek op het (Goldwing/motorfiets/etc.) internet doen.
Ik heb in elk geval wel de prettige bijkomstigheid dat de tank uit het frame is; scheelt toch weer.
mvg, Ruud
Bedankt voor de info.........!
Voor wat mijzelf betreft; ik weet nog niet met welke methode ik de behoorlijk verroeste binnenkant van mijn tank zal behandelen; ik vermoed op dit moment echter dat het uitdraait op behandeling met een "goede" ontroester (zoals Fertan e.d.).
Ik ga nog wat additioneel literatuuronderzoek op het (Goldwing/motorfiets/etc.) internet doen.
Ik heb in elk geval wel de prettige bijkomstigheid dat de tank uit het frame is; scheelt toch weer.
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 01 apr 2012, 21:34
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: obbicht
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Hoe heb je er na de tank behandeld of heb je er verder niets meer aan gedaan heb er ook twee wat gedaan moeten worden 1 van een cb 500 four en 1 van een gl 1000 ko
Gl 1200 LTD '85
CB 500 Four K2 '74
gl 1000 k0 '75
gl 1000 k2 '78
CB 500 Four K2 '74
gl 1000 k0 '75
gl 1000 k2 '78
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Tank schoongemaakt, daarna in de ML ivm poedercoaten e.d. Daar is ie nu, als ie nodig is even omspoelen en voila, vullen.
Ik heb de gekke gewoonte na t rijseizoen alles af te tappen en dan n scheut benzine/olie bij te vullen en schudden. Ik rij niet (meer) met pekel, regen e.d. Ook helemaal vol gooien is n optie maar eventuele vochtdruppels van (condens) water zakken dan naar onderen met rotterij als gevolg, vandaar aftappen.
T cbr etje heeft nog n tank als nieuw, na 20 jaar, 3 maanden en 22 dagen....
Ik heb de gekke gewoonte na t rijseizoen alles af te tappen en dan n scheut benzine/olie bij te vullen en schudden. Ik rij niet (meer) met pekel, regen e.d. Ook helemaal vol gooien is n optie maar eventuele vochtdruppels van (condens) water zakken dan naar onderen met rotterij als gevolg, vandaar aftappen.
T cbr etje heeft nog n tank als nieuw, na 20 jaar, 3 maanden en 22 dagen....
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 01 apr 2012, 21:34
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: obbicht
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Oke weer iets geleerd kan ik aan de slag met de 500 die is het ergste bedankt
Gl 1200 LTD '85
CB 500 Four K2 '74
gl 1000 k0 '75
gl 1000 k2 '78
CB 500 Four K2 '74
gl 1000 k0 '75
gl 1000 k2 '78
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
= =
VANDAAG HET BLOK en aanverwante MOTORDELEN GESPOTEN
OVERZICHT OPSTELLING
HET BLOK
OVERIGE MOTORDELEN
ENKELE DETAILS
INLAATBOCHTEN
KLEUR BUITEN ZONDER FLITS
KLEUR BUITEN MET FLITS
KLEUR IN DE GARAGE BIJ KUNSTLICHT
VANDAAG HET BLOK en aanverwante MOTORDELEN GESPOTEN
OVERZICHT OPSTELLING
HET BLOK
OVERIGE MOTORDELEN
ENKELE DETAILS
INLAATBOCHTEN
KLEUR BUITEN ZONDER FLITS
KLEUR BUITEN MET FLITS
KLEUR IN DE GARAGE BIJ KUNSTLICHT
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Mag ik je AB..SO..LUUT..complimenteren met t behaalde resultaat.
Nu komt ie..
Waarschijnlijk heb je t blok gespoten in de "inelkaarmodus" . Wat ik hier n beetje jammer van vind, maar begrijpelijk in jou visie, alle pakkingen zijn meegespoten...Ik...persoonlijk...hou dr van dat eea keurig in de "kleur" zit maar toch de charme van de pakkingen aanwezig is...M.a.w, t groene van t vloeistofgedeelte en t antraciete van t drukgedeelte..Maar nogmaals...respekt!
Eerlijk?... Mag toegeven dat ik de originaliteit ook n beetje ga overschrijden omdat....ik het toch ook n klein beetje eigen smaak wil en ga toevoegen....Ik heb t dan over mijn projekt....
Nu komt ie..
Waarschijnlijk heb je t blok gespoten in de "inelkaarmodus" . Wat ik hier n beetje jammer van vind, maar begrijpelijk in jou visie, alle pakkingen zijn meegespoten...Ik...persoonlijk...hou dr van dat eea keurig in de "kleur" zit maar toch de charme van de pakkingen aanwezig is...M.a.w, t groene van t vloeistofgedeelte en t antraciete van t drukgedeelte..Maar nogmaals...respekt!
Eerlijk?... Mag toegeven dat ik de originaliteit ook n beetje ga overschrijden omdat....ik het toch ook n klein beetje eigen smaak wil en ga toevoegen....Ik heb t dan over mijn projekt....
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Bedankt voor je compliment; het was al met al heel, heel veel werk.
Ik vind het zelf ook jammer dat de pakkingen niet meer zichtbaar zijn, ik besefte dat terdege, echter om hiervoor een vrijwel nieuw blok uit elkaar te halen gaat voor mij te ver.
(Dit geldt ook voor de boutjes; heb even overwogen om ze allemaal af te plakken. Na een nachtje slapen dacht ik er anders over; ik kan ze ook allemaal nog vervangen, dat doe ik ook maar niet.)
Hij heeft slechts 17.000 km gelopen en deed het 31 jr geleden nog goed;ik vind het zonde om een goedlopend (moet nog bewezen hoor) blok uit elkaar te halen.
Daarnaast.....alleen al het verwijderen van die pakking van het voorste onderblokdeel (waterpomp etc.) met professionele "pakkingverwijderaar" (ja,ja,...) heeft al heel veel werk gekost; als ik dan aan al die andere pakkingen moet denken wordt ik niet goed.
Ik kan natuurlijk nog een "biesje" aanbrengen t.p.v. de pakking..........kan desnoos roze nemen........nee hoor onzin!
Echter....... "last but not least" het gaat mij er voornamelijk om dat ik binnen afzienbare tijd; na 31 jaar weer eens op mijn GL1000 kan rijden, welliswaar met het streven om hem bij de "restauratie" zo veel mogelijk origineel te houden, maar het is niet bedoeld als een ultiem "restauratieprojekt",
mvg, Ruud
Ik vind het zelf ook jammer dat de pakkingen niet meer zichtbaar zijn, ik besefte dat terdege, echter om hiervoor een vrijwel nieuw blok uit elkaar te halen gaat voor mij te ver.
(Dit geldt ook voor de boutjes; heb even overwogen om ze allemaal af te plakken. Na een nachtje slapen dacht ik er anders over; ik kan ze ook allemaal nog vervangen, dat doe ik ook maar niet.)
Hij heeft slechts 17.000 km gelopen en deed het 31 jr geleden nog goed;ik vind het zonde om een goedlopend (moet nog bewezen hoor) blok uit elkaar te halen.
Daarnaast.....alleen al het verwijderen van die pakking van het voorste onderblokdeel (waterpomp etc.) met professionele "pakkingverwijderaar" (ja,ja,...) heeft al heel veel werk gekost; als ik dan aan al die andere pakkingen moet denken wordt ik niet goed.
Ik kan natuurlijk nog een "biesje" aanbrengen t.p.v. de pakking..........kan desnoos roze nemen........nee hoor onzin!
Echter....... "last but not least" het gaat mij er voornamelijk om dat ik binnen afzienbare tijd; na 31 jaar weer eens op mijn GL1000 kan rijden, welliswaar met het streven om hem bij de "restauratie" zo veel mogelijk origineel te houden, maar het is niet bedoeld als een ultiem "restauratieprojekt",
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;