Pagina 1 van 16

K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 11 apr 2010, 23:33
door rudolphwolven
Gisteren mijn K1 van 1975 (100% origineel/originele lak) met tot.km.stand ca. 17.000 km voor het eerst (echt waar) na ca.27 jaar onder deken en plastic-hoes/cocon vandaan gehaald; heeft al die tijd bij mij in garage gestaan; remmen/spiegels/accu waren er destijds (1983) afgehaald; cilinders en uitlaat ingespoten met kruipolie; krukas en zuigers zitten thans niet vast; ga er denk ik over 2 jaar weer mee rijden (mits hij nog aan de praat te krijgen is); moet hem eerst technisch (laten) nakijken/opknappen/repareren..........
mvg, Ruud
IMGP0317klein.jpg
Heb ook nog een Yamaha SRX 600 van 1990 met km. stand 1.100 welke 20 jaar onder hoes heeft gestaan; wil ik over ca 1 jaar mee gaan rijden.
m.v.g, Ruud
IMGP0325klein.jpg

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 apr 2010, 00:12
door peter
Pure verwennerij, kwijl loopt uit mijn bek en hijgend zit ik naar die gl1000 te staren.

Machtig mooi ding en ben erg jaloers :mrgreen:

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 apr 2010, 09:03
door WingMan84
Ziet er nog goed uit zeg..... Wel een beetje naakt zo zonder kuip en koffers en alles :D :D :D :wink: :wink:

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 apr 2010, 12:55
door Wingnut
Welkom, na zoveel jaren zullen de rubber onderdelen in de carburateurs e.d. wel eens voor problemen kunnen zorgen. Kun je dit niet zelf, dan kan ik maar 1 adres adviseren, Ger Leermans van GL parts en Bikes in Oss, de specialist van GL 4 cylinders. Kun je het wel zelf, is dit een adres dat de meeste onderdelen heeft voor de 4 cylinder Goldwings. Zie onderstaande link

http://www.glpartsandbikes.nl/nieuws.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel succes om ze weer aan de praat de krijgen.

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 apr 2010, 13:15
door rudolphwolven
Wingnut schreef:Welkom, na zoveel jaren zullen de rubber onderdelen in de carburateurs e.d. wel eens voor problemen kunnen zorgen. Kun je dit niet zelf, dan kan ik maar 1 adres adviseren, Ger Leermans van GL parts en Bikes in Oss, de specialist van GL 4 cylinders. Kun je het wel zelf, is dit een adres dat de meeste onderdelen heeft voor de 4 cylinder Goldwings. Zie onderstaande link

http://www.glpartsandbikes.nl/nieuws.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel succes om ze weer aan de praat de krijgen.
Hallo Wingnut,
Hartelijk dank voor de tip!
mvg, Ruud

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 12 apr 2010, 17:46
door Whitesmoke
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) mooooooiie kleur ook

Beetje laat voor een kerstcadeau, of was het je verjaardag :wink:

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 26 jun 2010, 22:42
door MrBassman
Dat ziet er nog puik uit! Ik heb er een 15 jaar onder een hoes gehad, maar niet in de garage. Is nu mijn scrap-bike voor onderdelen van mijn andere GL1000.
Ik zou er overigens geen 2 jaar geduld mee hebben. Dat vraagt er toch om om bereden te worden?

Mvg,

Paul

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 27 jun 2010, 19:04
door rudolphwolven
Hoi Paul,
Bedankt voor compliment............
m.v.gr, Ruud

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 23 jun 2014, 01:15
door rudolphwolven
Het is al weer 4 jr. geleden dat ik voor het laatst een bericht over mijn K1 plaatste; wat gaat de tijd ontzettend snel.
Ik heb in die tijd enkele malen overwogen om hem te verkopen omdat mijn voornemen om hem weer aan de praat te krijgen alsmaar niet van de grond kwam.
Echter "last but not least" ben ik onlangs nadat mijn K1 (met 17.000 km op de teller) dus 31 jaar heeft stilgestaan begonnen om hem te trachten weer aan de praat te krijgen.
Het komt er vooral op neer dat ik in elk geval zelf alle componenten verwijder om te kunnen inspecteren en te gaan repareren.
Ik verwacht daarbij wel dat het motorblok in het frame blijft.
Het is voor mij overigens de 1e keer dat ik zo uitgebreid aan een motorfiets werk; gelukkig heb ik wel enige ervaring met dagelijks onderhoud aan mijn auto's.
Ik ben gepensioneerd en heb dus voldoende vrije tijd; het wordt een dagdeeltaak van zo'n 3 mndn denk ik. Zeer specifieke problemen zal ik / hoop ik te kunnen uitbesteden.
Zo'n lange tijd stilstaan doet de motor geen goed vermoedde ik al, ondanks dat ik destijds het e.e.a. er af had gehaald en in kruipolie gewikkeld had opgeslagen. Een en ander zie ik nu bij demontage bevestigd.
Toch is het zeker geen hopeloze zaak, hij ziet er in wezen heel goed uit , originele lak, geen roest (op een enkel klein puntje aan het frame na).
Ik heb al het volgende geconstateerd;
- alle remcilinders plus afdichtingen vervangen alsmede mastercilinder-revisiesets toepassen.
- benzinetank forse/enigszins zware roest van binnen; niet catastrofaal ......benzinemeter werkbaar....kraantje niet vast
- cardanas/klok splines zien er goed uit etc.
- carburateurs had ik 31 jr. geleden cpl. van nieuwe pakkingen etc. voorzien; gelukkig is er sinsdien niet mee gereden en is er nimmer benzine in gekomen; op het eerste zicht zijn de carbs dan ook van binnen geheel leeg/schoon, geen benzineresten etc.; ze zijn nog precies zo maagdelijk als toen ik ze 31 jaar geleden sloot......
- verder zij er nog heel veel kleine zaken en moet ik nog het e.e.a. tegenkomen.
Het is een leuke klus vind ik; ik moet 's avonds als ik er die dag aan sleutel oppassen dat ik niet 's nachts blijf doorgaan totdat de vogels weer beginnen te ontwaken; zo boeiend is het.

Afbeelding

Afbeelding

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 23 jun 2014, 07:48
door peter
Je doet duidelijk geen half werk :D Veel succes bij het weer rijdbaar maken van deze maagd.

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 29 jun 2014, 15:14
door Goldiefan
Super mooi projectje, min of meer vergelijkbaar met dat van mij, ik ben de tweede eigenaar, de vorige had hem 19 jaar ongebruikt weg gezet, met toch wel vervelende gevolgen die ook jij beschrijft. Die van mij loopt na vele inspanningen als nieuw, heb er al heel veel plezier van gehad, lange ritten gemaakt en > 10.000 km asfalt onder mij door zien gaan. Maar ...... ik ben jaloers op die prachtige originele uitlaten van jou, mijn JAMA's doen afbreuk aan de originaliteit van de machine. Heel veel succes verder met het project en het zou leuk zijn om op dit forum verder te lezen over de vorderingen.
Ben overigens benieuwd hoe je die roest uit de tank krijgt, dat is denk ik heel belangrijk voor de betrouwbaarheid van de machine.

Groet,

Jeroen.

Re: K1 na 31jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 29 jun 2014, 18:39
door rudolphwolven
Hoi Peter, Goldiefan,

Bedankt voor bericht en belangstelling....de cpl demontage is vandaag afgerond..............

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

.....En proberen gezond te blijven want hij moet ook weer in elkaar gezet worden...........

Afbeelding

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 29 jun 2014, 20:13
door peter
:lol: die fruit foto's mag je houden. Maak maar lekker veel foto's van je project. Ben razend nieuwsgierig naar de volgende stap. :mrgreen:

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 30 jul 2014, 21:04
door rudolphwolven
Even nog wat foto's van de "voortgang der werkzaamheden"...............Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....

Geplaatst: 30 jul 2014, 22:03
door Tarzan
Een mooi project en een supermodel fiets !
Als je in je post van 30 juni nog zegt dat je verwacht dat het blok in het frame kan blijven, en dan
De vervolg foto's ziet ! ...
Veel succes, en natuurlijk veel rijplezier.