K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Nog wat info...........over mijn K1..........
Ik had nog graag een tijdsklokje op mijn Goldwing.
Ik heb een (voor mij) mooi klokje met duidelijke cijfers (geheel uitgevoerd in rvs) in China besteld; aangepast voor de K1 en gemonteerd (zonder beschadiging van de K1; kan er zo weer worden afgehaald)........
Hierbij nog een foto van de dagrijlichten (veiligheid/om beter gezien te worden) welke ik op volle sterkte; iets gedimd en zelfs knipperend !!!???!!! kan laten branden (tja, zit er bij in de electronica..........is zenuwslopend; lijkt net alsof ik een voorop rijdende motorpatrouille ben voor koningin Maxima).......
Ik vermoed wel dat ik al knipperend snel door een "Motormuis" (die gewoon geen concurrentie kan verdragen) aan de kant zal worden gezet........
mvg, Ruud
Ik had nog graag een tijdsklokje op mijn Goldwing.
Ik heb een (voor mij) mooi klokje met duidelijke cijfers (geheel uitgevoerd in rvs) in China besteld; aangepast voor de K1 en gemonteerd (zonder beschadiging van de K1; kan er zo weer worden afgehaald)........
Hierbij nog een foto van de dagrijlichten (veiligheid/om beter gezien te worden) welke ik op volle sterkte; iets gedimd en zelfs knipperend !!!???!!! kan laten branden (tja, zit er bij in de electronica..........is zenuwslopend; lijkt net alsof ik een voorop rijdende motorpatrouille ben voor koningin Maxima).......
Ik vermoed wel dat ik al knipperend snel door een "Motormuis" (die gewoon geen concurrentie kan verdragen) aan de kant zal worden gezet........
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- ijsbeer
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Vidreres Espanja
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
GEWELDIG, meer kan je hierbij niet zeggen
Veel plezier met je "Nieuwe" ouwe
Veel plezier met je "Nieuwe" ouwe
groet Dirk (IJsbeer)
GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik
Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!
GL 1500 SE met EML zijspan sinds 2/2018
Honda 500TWIN 1989-1990,
Kawasaki 600 GPX 2003-2005,
BMW K75RT 2005-2010,
BMW R1100RT 2010-2014 en Yamaha FJR 1300 2010-2014,
Goldwing 1500 Aspencade
Goldwing 1500 SE zijspan
sinds 21-06-2021 niks behalve blik
Je heb maar een leven dus maak er iets leuks van!
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Of.....de "koningin" wil n ritje mee!! Dat zou wat zijn....
N uurtje geweest bij Ruud, t zijn wat uren meer geworden maar....wat n gruwelijke mooie motor is dit geworden. Ook na starten n erg stil blok op wat afsteldingetjes na. Ook nogal wat ideeen uitgewisseld waar we beide beter van worden. T cilinderkop probleen van mij gaat Ruud proberen uit te zoeken via Duitsland, t blijft n raar voorvalletje.
T kan bijna niet anders dat Ruud s Wing gewoon een van de absoluut mooiere zal zijn die straks s heren wegen gaat berijden!! Ruud, alle eer aan jouw, geslaagd!!
De motivatie om de mijne te evenaren is alleen maar nog groter geworden.......
Ruud, klasse!!
N uurtje geweest bij Ruud, t zijn wat uren meer geworden maar....wat n gruwelijke mooie motor is dit geworden. Ook na starten n erg stil blok op wat afsteldingetjes na. Ook nogal wat ideeen uitgewisseld waar we beide beter van worden. T cilinderkop probleen van mij gaat Ruud proberen uit te zoeken via Duitsland, t blijft n raar voorvalletje.
T kan bijna niet anders dat Ruud s Wing gewoon een van de absoluut mooiere zal zijn die straks s heren wegen gaat berijden!! Ruud, alle eer aan jouw, geslaagd!!
De motivatie om de mijne te evenaren is alleen maar nog groter geworden.......
Ruud, klasse!!
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Rob,
Heel erg bedankt......!
mvg, Ruud
Heel erg bedankt......!
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
De GL1000 K1 is nu 100% kompleet en loopt heel mooi en geruisarm.......Koldt (Harry) meende nadat hij er een stukje op had gereden "als een nieuwe".......ik heb er ondertussen mijn eerste 300 km's op afgelegd......het is telkens weer een bijzondere ervaring en hij rijdt elke keer wat beter en soepeler (vermoedelijk verbeeld ik mij dat alleen maar, ach ja)......een kennis van mij (Triumph / "modern" - berijder) kwam vandaag voorbij en heeft nog wat foto's gemaakt.........
mvg, Ruud
Nee.........nieuw gespoten logo op 40 jaar oude zitbank zit niet scheef......foto is niet geheel recht genomen........
Nee...is geen startkabel maar opbergplekje voor rubber spanbanden (om bagage mee vast te zetten)........of de duopassagiere.......
Dat was het dan.........bedankt voor bekijken.........
mvg, Ruud
Nee.........nieuw gespoten logo op 40 jaar oude zitbank zit niet scheef......foto is niet geheel recht genomen........
Nee...is geen startkabel maar opbergplekje voor rubber spanbanden (om bagage mee vast te zetten)........of de duopassagiere.......
Dat was het dan.........bedankt voor bekijken.........
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- Swadde
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 jul 2006, 19:44
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Fryslân
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Schitterend, petje af.
Groeten Wiebe.
Groeten Wiebe.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Wiebe,
Dankjewel...
mvg, Ruud
Dankjewel...
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Mooi, heel mooi.
Ik zou het bijna jammer gaan vinden dat in eind jaren 70 nog geen Goldwing reed!
En dan de vraag; hoeveel van de motor bestaat uit niet originele GL1000 onderdelen?
Ik heb het niet over opgeknapte GL1000 delen of zo, maar echt over onderdelen die van andere motoren of auto's 'geleend' zijn?
Ik zou het bijna jammer gaan vinden dat in eind jaren 70 nog geen Goldwing reed!
En dan de vraag; hoeveel van de motor bestaat uit niet originele GL1000 onderdelen?
Ik heb het niet over opgeknapte GL1000 delen of zo, maar echt over onderdelen die van andere motoren of auto's 'geleend' zijn?
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- pieter
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Ontegenzeglijk stukje vakwerk.
A Man's got to know his limitations
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Hoi RonalT,RonalT schreef:Mooi, heel mooi.
Ik zou het bijna jammer gaan vinden dat in eind jaren 70 nog geen Goldwing reed!
En dan de vraag; hoeveel van de motor bestaat uit niet originele GL1000 onderdelen?
Ik heb het niet over opgeknapte GL1000 delen of zo, maar echt over onderdelen die van andere motoren of auto's 'geleend' zijn?
Ik heb niets van andere motoren / auto's "geleend" etc, behalve een nieuwe oliedruksensor die er uit ziet als de OEM echter vanwege de hoge OEMprijs als "Duits after-market-part" is gekocht.
Alle andere revisiesetjes, filters, contactpunten, condensator etc. bij BB of e-Bay.
Nieuw gekocht zijn (vnl. OEM), mooiere/nieuwe rem/kopp. handels, dashboardkapje, nummerplaat, enkele Honda-waarschuwingsstickers, mooier koplampreflector/glas van Bosch, rvs spaken van Haan Wheels, boutjes, moertjes, rvs remzuigers.
Al deze vervangen delen heb ik nog; zelfs cpl sets voor/achter spaken, bui- en bi-banden van 1975), zonodig kan ik alles terugzetten (ik bewaar dan ook alles hiervan), waardoor hij een pietsie minder mooi wordt........vergeet niet dat dit de staat van de K1 was toen ik ruim een jaar geleden begon....
Eeeehhh........zo te zien ben ik niks opgeschoten / is er geen verschil......
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Heel erg mooi geworden
En nu weer snel onder die hoes zetten zodat er niks mee gebeurd met dit stukje cultureel erfgoed.
Oh ja, ook nog even aanmelden bij de monumentenlijst, maken ze maar eens een uitzondering
En nu weer snel onder die hoes zetten zodat er niks mee gebeurd met dit stukje cultureel erfgoed.
Oh ja, ook nog even aanmelden bij de monumentenlijst, maken ze maar eens een uitzondering
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
De staat waarin de motor na 27 jaar stilstaan verkeerde had ik in mijn achterhoofd en daarom vroeg ik me dat dus af.....rudolphwolven schreef:.......vergeet niet dat dit de staat van de K1 was toen ik ruim een jaar geleden begon....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
Ik hoop......dat Ruud er van gaat genieten want..............dat stilstaan heeft toch enigszins zn tol geeist....
Ik mocht deze van dichtbij bekijken en...............absoluut, n prachtmotor!!!
T blok is zo heerlijk rammelvrij ondanks....n simpel afsteldingetje maar...pfoei, n klasse motor!!
Ik hoop m vaak tegen te komen op S herens glooiend asfalt....
Ik mocht deze van dichtbij bekijken en...............absoluut, n prachtmotor!!!
T blok is zo heerlijk rammelvrij ondanks....n simpel afsteldingetje maar...pfoei, n klasse motor!!
Ik hoop m vaak tegen te komen op S herens glooiend asfalt....
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
RonalT schreef:Mooi, heel mooi.
Ik zou het bijna jammer gaan vinden dat in eind jaren 70 nog geen Goldwing reed!
En dan de vraag; hoeveel van de motor bestaat uit niet originele GL1000 onderdelen?
Ik heb het niet over opgeknapte GL1000 delen of zo, maar echt over onderdelen die van andere motoren of auto's 'geleend' zijn?
Ronald.
De motor is vrijwel nieuw, de enige consessies zijn gedaan wellicht uit niet te verkrijgen delen, t ding is domweg origineel. Hij is dus domweg opnieuw opgebouwd, niet meer, zeker niet minder.
Ik heb deze mogen bekijken en t is n lust...tuurlijk, rvs spaken, luux toetertje maar....verder gaat ie Pamela Anderson verslaan wat originaliteit betreft, kan nogal snel, de Wing heeft geen siliconen..........
Ik zou trots zijn als ik dit ga evenaren en ja.....ook de onze word eigenlijk VOLLEDIG origineel hersteld..........Maar...wel met n minimaal eigen inbreng..
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- rudolphwolven
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11
Re: K1 na 27 jaar weer onder afdekhoes gehaald.....
K1 achterwaarts met een elektr. kabellier tegen een helling (paar procent stijging) in de garage trekken...............
Ik heb niet zo'n brede garage en wil mijn Lotus er uit kunnen halen zonder dat ik telkens ook de Goldwing er uit en in moet rijden.
De korte oprit en de eerst 1 mtr. van de garageingang hebben een lichte helling waartegen je de Goldwing met draaiende motor welliswaar goed kan oprijden, echter met de hand achteruit in de garage trekken is onmogelijk en gevaarlijk o.a. ivm evt. uitglijden met nat schoeisel......
Ik heb bij Lidl een 250/125 kg elektr. lier van ca. € 70,-gekocht en deze vertikaal stevig aan de wand gemonteerd. Verder heb de originele dikke lierkabel vervangen door een dunne langere plastic beklede kabel en de elektr. kabel van de (nood)-aan/uit-schakelaar verlengd.
Met 2 parten dunne staalkabel kan ik de motor met een snelheid van 8:2= 4 mtr. per min. gemakkelijk, rustig en komfortabel naar binnen trekken.
Daarbij zit ik gewoon op de motor met beide benen ter weerszijde aan de grond.
Tijdens het naar binnen slepen staat de Lotus wat naar voren in de garage; daarna rol ik hem met de hand naar achteren zodanig dat ik voor in de garage weer behoorlijk wat ruimte heb om te klussen etc.
mvg, Ruud
Ik heb niet zo'n brede garage en wil mijn Lotus er uit kunnen halen zonder dat ik telkens ook de Goldwing er uit en in moet rijden.
De korte oprit en de eerst 1 mtr. van de garageingang hebben een lichte helling waartegen je de Goldwing met draaiende motor welliswaar goed kan oprijden, echter met de hand achteruit in de garage trekken is onmogelijk en gevaarlijk o.a. ivm evt. uitglijden met nat schoeisel......
Ik heb bij Lidl een 250/125 kg elektr. lier van ca. € 70,-gekocht en deze vertikaal stevig aan de wand gemonteerd. Verder heb de originele dikke lierkabel vervangen door een dunne langere plastic beklede kabel en de elektr. kabel van de (nood)-aan/uit-schakelaar verlengd.
Met 2 parten dunne staalkabel kan ik de motor met een snelheid van 8:2= 4 mtr. per min. gemakkelijk, rustig en komfortabel naar binnen trekken.
Daarbij zit ik gewoon op de motor met beide benen ter weerszijde aan de grond.
Tijdens het naar binnen slepen staat de Lotus wat naar voren in de garage; daarna rol ik hem met de hand naar achteren zodanig dat ik voor in de garage weer behoorlijk wat ruimte heb om te klussen etc.
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;