Starten en niet blijven lopen?
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Re: Starten en niet blijven lopen?
Zo, belofte maakt schuld en dus vandaag de laatste klusjes gedaan om weer te kunnen rijden...... en dat ook maar gelijk gedaan!
Eindelijk is er weer een "oude" GL1000 met blauwe plaat de weg opgegaan vandaag.
Zo maar een half uurtje gestuurd in het mooie Oosterhout en dat is toch wel genieten met een grote G. Niet dat alles voor 100% in orde is maar toch.
Is het bij iemand een bekend verschijsel dat de voorvork bij bepaalde snelheden "stuitert" en daardoor in een soort cadans komt en niet meer ophoudt totdat je weer gas geeft of terugneemt? Ik heb de banden op spanning gezet voordat ik ging rijden maar zo blijven rijden is niet plezierig. Ik kan me niet voorstellen dat dit stuiteren aan het balanceren van het voorwiel ligt, dan is het niet zo heftig volgens mij. Moet ik zoeken in de voorvork? teveel/te weinig olie misschien?
Verder een hoop lawaai in vergelijking tot mijn Honda VFR, maar man wat is het leuk om op zo'n oude fiets rond te tuffen. Komende tijd de kleinere dingen doen zoals gaskabel vervangen maar ik kan nu in elk geval rijden.Ook de elektrisch moet een en ander nagekeken worden want er gaan lampen branden die niet horen te branden en andersom.
Nu maar eens gaan denken of ik het uiterlijk nog eens op ga knappen.Enerzijds heeft het wel iets om zo te blijven rijden maar ik twijfel.
Harry,
ik kom snel een keer langs op de GL in Rotterdam. Ook dat heb ik belooft.
Met groet,
Jos
Eindelijk is er weer een "oude" GL1000 met blauwe plaat de weg opgegaan vandaag.
Zo maar een half uurtje gestuurd in het mooie Oosterhout en dat is toch wel genieten met een grote G. Niet dat alles voor 100% in orde is maar toch.
Is het bij iemand een bekend verschijsel dat de voorvork bij bepaalde snelheden "stuitert" en daardoor in een soort cadans komt en niet meer ophoudt totdat je weer gas geeft of terugneemt? Ik heb de banden op spanning gezet voordat ik ging rijden maar zo blijven rijden is niet plezierig. Ik kan me niet voorstellen dat dit stuiteren aan het balanceren van het voorwiel ligt, dan is het niet zo heftig volgens mij. Moet ik zoeken in de voorvork? teveel/te weinig olie misschien?
Verder een hoop lawaai in vergelijking tot mijn Honda VFR, maar man wat is het leuk om op zo'n oude fiets rond te tuffen. Komende tijd de kleinere dingen doen zoals gaskabel vervangen maar ik kan nu in elk geval rijden.Ook de elektrisch moet een en ander nagekeken worden want er gaan lampen branden die niet horen te branden en andersom.
Nu maar eens gaan denken of ik het uiterlijk nog eens op ga knappen.Enerzijds heeft het wel iets om zo te blijven rijden maar ik twijfel.
Harry,
ik kom snel een keer langs op de GL in Rotterdam. Ook dat heb ik belooft.
Met groet,
Jos
- Jan Geel
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Nieuwegein
Re: Starten en niet blijven lopen?
Dat "stuiteren" doet de mijne ook, vorige eigenaar beweerde dat alle K0's en K1's het deden.brabo61 schreef:
Is het bij iemand een bekend verschijsel dat de voorvork bij bepaalde snelheden "stuitert" en daardoor in een soort cadans komt en niet meer ophoudt totdat je weer gas geeft of terugneemt? Ik heb de banden op spanning gezet voordat ik ging rijden maar zo blijven rijden is niet plezierig. Ik kan me niet voorstellen dat dit stuiteren aan het balanceren van het voorwiel ligt, dan is het niet zo heftig volgens mij. Moet ik zoeken in de voorvork? teveel/te weinig olie misschien?
Jos
Het gaat bij gasgeven inderdaad weg, maar ik vind het niet echt een fijn gevoel.
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: Starten en niet blijven lopen?
Misschien even voorwiel van de grond en ronddraaien, kijk eens of er geen hobbel in zit, platte kant of ligt de band er wel goed op.
Groeten Pierre
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- WingMan84
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
- Contacteer:
Re: Starten en niet blijven lopen?
Heb dat hobbelen ook gehad bij mijn GL1100. Oorzaak was samenspel van verschillende dingen. De voorveren waren slecht, vooral aan de rechtse kant, heb ik 2 nieuwe ingezet, progressieve, en nieuwe olie en keerringen. Daarbij kwam ook nog dat de motor lange tijd had stil gestaan, waardoor er op de band een vlakke plek was ontstaan. Dus ook de banden vernieuwd. Euvel verholpen!!
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Re: Starten en niet blijven lopen?
Afgelopen zaterdag is het gelukt om alle lampen, richtingaanwijzers en remlichten te laten branden op het moment dat het moet. Gelukkig zater er geen grote problemen maar veelal was het een geval van corrosie op de contacten. Wel ben ik wat tijd kwijtgeweest aan de "spagetti" bij het achterlicht. Er zat nl bij aanschaf een topkoffer met 4 lampen erin gemonteerd op en die heb ik erafgehaald. Hoe een en ander doorgelusd was....je wilt het niet weten! Maar goed, ook dat is weer opgelost. Ik moet overigens op termijn een andere 9-polige stekker bij de kuip op de kop tikken als vervanger voor de huidige. De stekker maakt erg slecht contact en als je de kabel beweegt valt de koplamp uit. Nogmaals bewegen en hij brandt weer. Ik heb alles doorgemeten en er zit geen kabelbreuk.
Voor het stuiteren betreft bedankt voor de reacties, Ik zal er mee aan de slag gaan en hopenlijk is het alleen balanceren.
Tot devolgende update.
Met groet,
Jos
Voor het stuiteren betreft bedankt voor de reacties, Ik zal er mee aan de slag gaan en hopenlijk is het alleen balanceren.
Tot devolgende update.
Met groet,
Jos
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
Re: Starten en niet blijven lopen?
Wat voor kuip ?brabo61 schreef:Afgelopen zaterdag is het gelukt om alle lampen, richtingaanwijzers en remlichten te laten branden op het moment dat het moet. Gelukkig zater er geen grote problemen maar veelal was het een geval van corrosie op de contacten. Wel ben ik wat tijd kwijtgeweest aan de "spagetti" bij het achterlicht. Er zat nl bij aanschaf een topkoffer met 4 lampen erin gemonteerd op en die heb ik erafgehaald. Hoe een en ander doorgelusd was....je wilt het niet weten! Maar goed, ook dat is weer opgelost. Ik moet overigens op termijn een andere 9-polige stekker bij de kuip op de kop tikken als vervanger voor de huidige. De stekker maakt erg slecht contact en als je de kabel beweegt valt de koplamp uit. Nogmaals bewegen en hij brandt weer. Ik heb alles doorgemeten en er zit geen kabelbreuk.
Voor het stuiteren betreft bedankt voor de reacties, Ik zal er mee aan de slag gaan en hopenlijk is het alleen balanceren.
Tot devolgende update.
Met groet,
Jos
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Re: Starten en niet blijven lopen?
Hoi Antoon,Wat voor kuip ?
een Vetter (Windjammer met Lowers) kuip. Ik zal een foto toevoegen.
Met groet,
Jos
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
Re: Starten en niet blijven lopen?
Laat ik nou een z.g.a.n. hebben liggen !!
Antoon
Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Re: Starten en niet blijven lopen?
En waarom verbaast me dat niet??
Ik stuur je wel even een berichtje.
Met groet,
Jos
Ik stuur je wel even een berichtje.
Met groet,
Jos
- WingMan84
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
- Contacteer:
Re: Starten en niet blijven lopen?
Dr Antoon laat je nooit in de steek.
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Re: Starten en niet blijven lopen?
Afgelopen zaterdag weer even een ritje gemaakt om te zien of ik met de tocht van zondag mee kon. Ik vertrouwde het echter nog niet om een rit va 155 km te gaan maken. Ik heb dus wel even de snelweg geprobeert om te zien wat er met wat hogere snelheden dan tot nu toe zou gebeuren. Het stuiteren van de voorvork waar ik eerder over schreef is bij hogere snelheden dus weg! Vanaf 80 wordt het minder en als ik ongeveer 100 km rij dan is er niet meer te voelen van stuiteren. Op dat moment heeft ook het rijden op een GL 1000 virus toegslagen! Dit rijdt wel zo relaxed ten opzichte van mijn Honda VFR, heerlijk gewoon. Reden te meer om de GL1000 echt helemaal in orde te krijgen, mechanisch dus voordat ik cosmetisch iets ga doen.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij lagere snelheden wel last heb van een stuiterende voorvork en bij hogere snelheden niet? Kan het zijn dat de voorvering niet goed genoeg is omdat ik met een kuip rij?
Verder blijft er een hardnekkige olielekkage die ik maar niet weg krijg. Het rechterkleppendekssel blijft oliedruppels eruit gooien. ook tijdens het rijden want ik zag wat olie op mijn laars.
Met groet,
Jos
Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij lagere snelheden wel last heb van een stuiterende voorvork en bij hogere snelheden niet? Kan het zijn dat de voorvering niet goed genoeg is omdat ik met een kuip rij?
Verder blijft er een hardnekkige olielekkage die ik maar niet weg krijg. Het rechterkleppendekssel blijft oliedruppels eruit gooien. ook tijdens het rijden want ik zag wat olie op mijn laars.
Met groet,
Jos
- WingMan84
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
- Contacteer:
Re: Starten en niet blijven lopen?
Wat dat stuiteren aangaat was bij mij precies hetzelfde, bij een bepaalde snelheid stopte het gewoon. Oorzaak: 1: rechtse voor veer heel slecht. Oplossing: allebei de veren vernieuwd, plus de keerringen, progressieve veren erin gezet. 2: daarna heeft Antoon ook nog het balhoofdlagerset vernieuwd. 3: en dan ook nog een nieuwe voorband, want het bleek dat de motor bij de vorige eigenaar behoorlijk lang had stil gestaan waardoor een vlak stuk op de band was gekomen.brabo61 schreef:Afgelopen zaterdag weer even een ritje gemaakt om te zien of ik met de tocht van zondag mee kon. Ik vertrouwde het echter nog niet om een rit va 155 km te gaan maken. Ik heb dus wel even de snelweg geprobeert om te zien wat er met wat hogere snelheden dan tot nu toe zou gebeuren. Het stuiteren van de voorvork waar ik eerder over schreef is bij hogere snelheden dus weg! Vanaf 80 wordt het minder en als ik ongeveer 100 km rij dan is er niet meer te voelen van stuiteren. Op dat moment heeft ook het rijden op een GL 1000 virus toegslagen! Dit rijdt wel zo relaxed ten opzichte van mijn Honda VFR, heerlijk gewoon. Reden te meer om de GL1000 echt helemaal in orde te krijgen, mechanisch dus voordat ik cosmetisch iets ga doen.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij lagere snelheden wel last heb van een stuiterende voorvork en bij hogere snelheden niet? Kan het zijn dat de voorvering niet goed genoeg is omdat ik met een kuip rij?
Verder blijft er een hardnekkige olielekkage die ik maar niet weg krijg. Het rechterkleppendekssel blijft oliedruppels eruit gooien. ook tijdens het rijden want ik zag wat olie op mijn laars.
Met groet,
Jos
En nu hobbelt zij totaal niet meer met geen enkele snelheid, alleen nog wanneer de weg slecht is, met klinkers of zo
kijk maar eens of je hier wat aan hebt, Gr, Wil
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: rotterdam
- Contacteer:
Re: Starten en niet blijven lopen?
Hallo Jos een wat laten reactie kom eens lang vanwege je olie lekkage en dat ik een proef rit maak om de vering te bekijken
gr Koltd
gr Koltd
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Re: Starten en niet blijven lopen?
Bedankt voor je aanbod. Ik zit weer even in Phoenix en als ik weer terug ben en het weer laat het toe kom ik langs. Ik neem dan wel even contact met je op.koltd schreef:Hallo Jos een wat laten reactie kom eens lang vanwege je olie lekkage en dat ik een proef rit maak om de vering te bekijken
gr Koltd
Groeten,
Jos
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Re: Starten en niet blijven lopen?
Ik wil even laten weten dat ik vandaag mijn eerste "grote" rit gemaakt heb met e GL 1000.
Door omstandigheden gedwongen, zie ander topic "pechweek", ben ik vandaag met de GL naar mijn werk in Almere gereden, een rit van 105 km in de ochtenspits! Nadat ik afgelopen vrijdag bij Antoon langs ben geweest voor de remmen na te laten kijken vandaag dus klaar voor gebruik. De eerder vermelde olielekkage is verholpen door vloeibare pakking tussen benzienpomp en cilinderkop aan te brengen. Tezijnertijd maar eens goed oplossen!
Met deze rit ben ik zo goed als klaar met dit topic en ga vrolijk verder met het opknappen.
Groeten,
Jos
Door omstandigheden gedwongen, zie ander topic "pechweek", ben ik vandaag met de GL naar mijn werk in Almere gereden, een rit van 105 km in de ochtenspits! Nadat ik afgelopen vrijdag bij Antoon langs ben geweest voor de remmen na te laten kijken vandaag dus klaar voor gebruik. De eerder vermelde olielekkage is verholpen door vloeibare pakking tussen benzienpomp en cilinderkop aan te brengen. Tezijnertijd maar eens goed oplossen!
Met deze rit ben ik zo goed als klaar met dit topic en ga vrolijk verder met het opknappen.
Groeten,
Jos