Starten en niet blijven lopen?
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Starten en niet blijven lopen?
Hoi allemaal,
uiteindelijk ben ik maar eens begonnen met het motorisch in orde maken van mijn GL1000 die ik in Feb heb aangeschaft want ik wil ermee gaan rijden! Dus heb ik ongeveer 4 weken geleden een grote beurt gedaan, contactpunten en bijbehorende condensator vervangen, kleppen gesteld en dat soort dingen.
Afgelopen zaterdag weer enthousiast aan de slag maar de GL weigert. Hij start wel maar valt gelijk weer uit. Later op de dag sloeg hij niet meer aan. De voor de hand liggende zaken gecontroleerd zoals voldoende benzine, benzinetoevoer vanuit de brandstofpomp, bougies zijn droog, startmotor draait goed rond maar niets afwijkends kunnen vinden.
Heeft iemand tips waar ik moet gaan zoeken om dit op te lossen? Carburateurs vuil? Onvoldoende compressie want die was wat aan de lage kant?
Ik hoor graag van jullie.
Met groet,
Jos
uiteindelijk ben ik maar eens begonnen met het motorisch in orde maken van mijn GL1000 die ik in Feb heb aangeschaft want ik wil ermee gaan rijden! Dus heb ik ongeveer 4 weken geleden een grote beurt gedaan, contactpunten en bijbehorende condensator vervangen, kleppen gesteld en dat soort dingen.
Afgelopen zaterdag weer enthousiast aan de slag maar de GL weigert. Hij start wel maar valt gelijk weer uit. Later op de dag sloeg hij niet meer aan. De voor de hand liggende zaken gecontroleerd zoals voldoende benzine, benzinetoevoer vanuit de brandstofpomp, bougies zijn droog, startmotor draait goed rond maar niets afwijkends kunnen vinden.
Heeft iemand tips waar ik moet gaan zoeken om dit op te lossen? Carburateurs vuil? Onvoldoende compressie want die was wat aan de lage kant?
Ik hoor graag van jullie.
Met groet,
Jos
Re: Starten en niet blijven lopen?
Lijkt mij erop dat de choke niet goed werkt. ook omdat je bougies droog blijven. Of je benzinepomp die niet werkt.
- JH.
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 13 okt 2008, 23:07
- Locatie: Belgie / Roeselare
- Contacteer:
Re: Starten en niet blijven lopen?
... eenvoudig beginnen.
Batterij
vervuilde benzine(-filter)
Batterij
vervuilde benzine(-filter)
!ǝʞoɹq sʇı 'dןǝɥ
Re: Starten en niet blijven lopen?
Zeker weten dat het onstekingstijdstip goed staat Bij het vast zetten van de grondplaat wil deze wel eens verlopen, dus na het vast zetten weer controleren
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
Re: Starten en niet blijven lopen?
Bougies droog na een start waar hij niet aanslaat, lijkt mij toch een brandstof probleem,
heeft hij lang stil gestaan ?? en liep jij voor de grote beurt wel ??
heeft hij lang stil gestaan ?? en liep jij voor de grote beurt wel ??
Groeten, Eric
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Re: Starten en niet blijven lopen?
Ik heb de GL in Feb zelf naar huis gereden en daarna heeft hij grotendeels stilgestaan. Na de grote beurt liep hij goed en dat is ongeveer 4 weken geleden. Zelf denk ik ook aan een brandstofprobleem maar dan met name in de caburateurs.Black Wing schreef:Bougies droog na een start waar hij niet aanslaat, lijkt mij toch een brandstof probleem,
heeft hij lang stil gestaan ?? en liep jij voor de grote beurt wel ??
In elk geval al bedankt voor de reacties.
Met groet,
Jos
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: Starten en niet blijven lopen?
Luchtfillter deksel er af, spuit iets startpiloot in het luchtfilterhuis en starten(gashendel open), slaat de motor aan en met steeds iets startpiloot er bij spuiten kun je de motor aan de praat houden, als je een brandstof probleem hebt zal de motor weer afslaan.
Let wel op dat het een zeer brandbaar goedje is, niet in een kleine ruimte proberen liefst buiten, ehnn peukje uit de mond
Groeten Pierre
Let wel op dat het een zeer brandbaar goedje is, niet in een kleine ruimte proberen liefst buiten, ehnn peukje uit de mond
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Re: Starten en niet blijven lopen?
Ook niet te lang spuiten met die troep want het zo schraal als de hel, wij gebruikten het vaker bij de ankermotoren, als ze dan niet lopen lopen ze nooit meer
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: Starten en niet blijven lopen?
Als je het een beetje onder de knie hebt, kun je naar Drachten bij de TOPFUEL klasse
Die van Kroon oil is met extra smeermiddel kun je ook met een tweetakt meedoen
Groeten Pierre
Die van Kroon oil is met extra smeermiddel kun je ook met een tweetakt meedoen
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- Miky Biky
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
- Locatie: Lommel
Re: Starten en niet blijven lopen?
Hallo Jos,
je zou de drainage schroefjes van de vlotterkamers een voor een kunnen losdraaien, als je dan de benzine kunt opvangen, weet je meteen of in elke vlotterkamer evenveel zit.
Ik lees dat je een grote beurt hebt gedaan, maar ik lees er niet bij dat de distributieriemen vervangen zijn, ken je de leeftijd hiervan (max 6jaar), in geval van twijfel zeker vervangen, als er eentje het begeeft zijn de kosten meestal behoorlijk!
Grtzz, M.
je zou de drainage schroefjes van de vlotterkamers een voor een kunnen losdraaien, als je dan de benzine kunt opvangen, weet je meteen of in elke vlotterkamer evenveel zit.
Ik lees dat je een grote beurt hebt gedaan, maar ik lees er niet bij dat de distributieriemen vervangen zijn, ken je de leeftijd hiervan (max 6jaar), in geval van twijfel zeker vervangen, als er eentje het begeeft zijn de kosten meestal behoorlijk!
Grtzz, M.
- appieabc
- Berichten: 1026
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 20:08
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: amsterdam
Re: Starten en niet blijven lopen?
probeer eens na te gaan of dynamo wel genoeg bijlaadt en dat accu oke is tenminste als de motor abrupt stopt als motor hortent en stotend stopt en wat gas geen nog wel iets wil moet je aan brandstoftoevoer gaan denken ps hoe oud of goor is de benzine in de tanh? sukcess appie
- Miky Biky
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 dec 2008, 21:39
- Locatie: Lommel
Re: Starten en niet blijven lopen?
Ik zou durven zeggen dat zo lang de startmotor de motor lekker vlot rond draait er voorlopig geen probleem is met de batterij, of hij genoeg bijlaad dat is nadien een probleem tijdens het rijden, niet zo zeer een stilvallen probleem meteen bij het starten.
Grtzz, M.
Grtzz, M.
- brabo61
- Berichten: 77
- Lid geworden op: 12 jan 2009, 18:36
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Oosterhout
Re: Starten en niet blijven lopen?
Bedankt voor de reacties.
Ik zal tijdens de donkere dagen tussen kerst en nieuwjaar wel tijd vinden om met jullie tips aan de slag te gaan.
Distributieriemen zijn inderdaad niet vervangen en ik weet ook hoe lang deze gebruikt zijn. Benzine is vers met toevoeging van Forte en de accu is nieuw en staat aan de druppellader. Ik zal eerst eens beginnen met het drainen van de carburateurs en het nogmaals checken van de contactpuntjes zoals in een van de reacties gezegd wordt.
Ik zal proberen middels dit forum de vorderingen te melden.
Iedereen prettige feestdagen gewenst.
Met groet,
Jos
Ik zal tijdens de donkere dagen tussen kerst en nieuwjaar wel tijd vinden om met jullie tips aan de slag te gaan.
Distributieriemen zijn inderdaad niet vervangen en ik weet ook hoe lang deze gebruikt zijn. Benzine is vers met toevoeging van Forte en de accu is nieuw en staat aan de druppellader. Ik zal eerst eens beginnen met het drainen van de carburateurs en het nogmaals checken van de contactpuntjes zoals in een van de reacties gezegd wordt.
Ik zal proberen middels dit forum de vorderingen te melden.
Iedereen prettige feestdagen gewenst.
Met groet,
Jos
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Re: Starten en niet blijven lopen?
Ligt er aan wat je heb gemeten, standaard moet het zijn 9.2 volgens boekjebrabo61 schreef:Onvoldoende compressie want die was wat aan de lage kant?
Ik hoor graag van jullie.
Met groet,
Jos
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
Re: Starten en niet blijven lopen?
Gebruik je ook het goede merkteken op het vliegwiel, je moet het F teken hebben en niet het T. Ook even rekening houden met de draairichting. En kijk ook even naar je vervroeger die zit achter de grondplaat van de puntjes.