Hoi,
ik heb een oldtimer gekocht een GL1000 K3
volgens de gegevens is deze van maart 1979 dit ook volgens de RDW
het framenummer op kenteken geeft aan GL2- 40113402
Wat heb ik nu precies dan ?? dit omdat ik onderdelen wil bestellen om de wing te restaureren. Maar dan moet ik wel weten welk type ik nu echt heb
dit voor bv revisie van de remklauwen daar naar ik heb begrepen de stofhoezen voor de remklauwen echt alleen maar voor type 79
alvast bedankt
korrie
Wat heb ik nu precies ??
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Als dit inderdaad een K3 is, dan zitten er 3 tellers op de tank en heeft de motor comstar wielen i.p.v. de wielen met spaken zoals de GL K0/K1/K2 hadden. Verder had dit model orgineel een volledig chromen uitlaat i.p.v. de GLK0/1/2 uitlaat die zwart gespoten was.
Dit model is in 1978 geintroduceerd en in 1979 was dit mijn eerste GoldWing die ik toen nieuw heb gekocht. Er is ook nog een KZ (K4)in 1979 geweest, die volgens mij nooit officieel naar Europa is gekomen. Heb je een Nederlandse uitvoering die in 1979 voor de eerste keer is toegelaten in Nederland (Deel I) dan is dit dus een K3 en zou je de onderdelen onder dit type moeten kunnen bestellen.
Als je GoldWing 4 cylinder onderdelen 2e hands wilt hebben, dan heb een een grote kans van slagen bij Ger Leermans van GL parts & bikes in Nistelrode.
http://www.glpartsandbikes.nl/content/C ... nt=welcome
Dit model is in 1978 geintroduceerd en in 1979 was dit mijn eerste GoldWing die ik toen nieuw heb gekocht. Er is ook nog een KZ (K4)in 1979 geweest, die volgens mij nooit officieel naar Europa is gekomen. Heb je een Nederlandse uitvoering die in 1979 voor de eerste keer is toegelaten in Nederland (Deel I) dan is dit dus een K3 en zou je de onderdelen onder dit type moeten kunnen bestellen.
Als je GoldWing 4 cylinder onderdelen 2e hands wilt hebben, dan heb een een grote kans van slagen bij Ger Leermans van GL parts & bikes in Nistelrode.
http://www.glpartsandbikes.nl/content/C ... nt=welcome
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Hoi,
Heeft inderdaad 3 tellers op de tank.
Heeft dus ook de comstar wielen en kenteken is afgegeven op in maart 1979 in Nederland.
Uitlaten zijn chroom maar moet ik nog even kijken lijken wel origineel maar ik heb mijn twijfels.
Dus dan moet het wel een K3 zijn.
Ik moet namelijk de remklauwen reviseren maar ik heb begrepen dat bijvoorbeeld de stofhoezen die de zuiger afdekken echt alleen maar van type 79 mogen zijn en dat andere type's niet passen.
Ik zal wel eens even rond bellen.
Ik heb vroeger ( in 1983 ) ook een GL 1000 gehad maar dat was een K1
later natuurlijk de 1200 en tot vorig jaar een 1500.
Dus onbekend met de wing ben ik dus niet.
Maar de vorige waren geen sleutel motoren en die ik nu heb dus wel.
Maar door medische problemen is motor rijden moeilijk
Ik heb nu een GL1000 gekocht om te restaureren. Dus niet voor de verkoop ook al is hij klaar. En ook niet om te rijden maar gewoon voor de heb want het zal wel tussen mijn oren zitten dat ik gewoon een motor moet hebben.
Maar bedankt voor de info ik weet zeker dat hij weer als nieuw gaat worden.
Korrie
Heeft inderdaad 3 tellers op de tank.
Heeft dus ook de comstar wielen en kenteken is afgegeven op in maart 1979 in Nederland.
Uitlaten zijn chroom maar moet ik nog even kijken lijken wel origineel maar ik heb mijn twijfels.
Dus dan moet het wel een K3 zijn.
Ik moet namelijk de remklauwen reviseren maar ik heb begrepen dat bijvoorbeeld de stofhoezen die de zuiger afdekken echt alleen maar van type 79 mogen zijn en dat andere type's niet passen.
Ik zal wel eens even rond bellen.
Ik heb vroeger ( in 1983 ) ook een GL 1000 gehad maar dat was een K1
later natuurlijk de 1200 en tot vorig jaar een 1500.
Dus onbekend met de wing ben ik dus niet.
Maar de vorige waren geen sleutel motoren en die ik nu heb dus wel.
Maar door medische problemen is motor rijden moeilijk
Ik heb nu een GL1000 gekocht om te restaureren. Dus niet voor de verkoop ook al is hij klaar. En ook niet om te rijden maar gewoon voor de heb want het zal wel tussen mijn oren zitten dat ik gewoon een motor moet hebben.
Maar bedankt voor de info ik weet zeker dat hij weer als nieuw gaat worden.
Korrie
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
- Locatie: hoek van holland
- Contacteer: