temperatuur

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
rocket52

temperatuur

Bericht door rocket52 » 29 jul 2008, 16:01

Hallo,

ik heb een GL1000 K3 uit 1978.

De temperatuur van mijn Wing loopt volgens de meter veel te hoog op.

Bij controle bleek de thermostaat er niet meer in te zitten deze heb ik nu dus weer ingebouwd. Schijnbaar heeft de vorige eigenaar ook al eens problemen gehad...
Omdat ik twijfelde of de thermoswitch nog goed was heb ik die ook vervangen (en deze werkt weer). Gisteren voor het eerst weer gereden en nog steeds loopt de temperatuur veel te hoog op (tot in het rooie).

Iemand ervaring hiermee ?

Nou ben ik geen toptechneut maar kan het misschien de waterpomp zijn? Of het metertje? Of de sensor ? Iemand die weet of en hoe ik dit kan testen ?

peter

Bericht door peter » 29 jul 2008, 16:50

Als je de radiateur vol hebt ( goed kontroleren via de rechterzijde dummytank en dan in de hals van de radiator kijken) en je tankje ook vol zit kan je eens kijken of de radiateur niet vuil is, is deze schoon en zijn de meeste lammeletjes recht zodat de lucht er goed door kan dan is waarschijnlijk de sensor van de meter niet goed meer. Anders eens een andere meter proberen. Bij de autoshop kan je meters krijgen waarvan je de sensor onder aan je koelwaterpomp schroeft en dan de meter ergens aan je stuur(of kuip) vastmaakt, kan je in iedergeval checken of alles normaal werkt. kijk maar op phpBB2/viewtopic.php?t=1936
Revisiesetjes voor de pomp kan je krijgen via gl parts in nistelrode

succes

koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 366
Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
Type Goldwing: GL1000
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Bericht door koltd » 29 jul 2008, 20:38

hallo Rocket52
als het mijn motor was zou ik ff de compresie meten en wel waarom LEKKE koppakking
mvg koltd

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 31 jul 2008, 22:02

Hoi rocket52,

Kan eigenlijk van alles zijn radiatordop, koelsysteem verstopt enz.
Op http://goldwing.soylentgeek.com kun je service manuals dowloaden daar staan diverse mogelijkheden die je zelf kan nakijken.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Plaats reactie