Zekering kapot -> doorverbidnen voor thuiskomertje

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
whaaa

Zekering kapot -> doorverbidnen voor thuiskomertje

Bericht door whaaa » 03 mar 2008, 10:19

Na wat sleutelkwijtraakproblemen en een in eerste instantie wat hoog brandstofvebruik heb ik toch fijne kilometers gereden op m'n GL1000 hij rijdt prima (tenminste als hij eenmaal warm is.)

Tot ik vanmorgen op de laatse meters van een vluchtstrook (bocht van A2 naar A59) stil kwam te staan. Het bleek de zekering te zijn. Ik heb deze doorverbonden en ben verder naar m'n werk gereden. Is dat slim? want zo'n zekering zit er niet voor niks in. De knipperlichten doen het nu niet meer, de andere verlichten heb ik nog niet bekenen.

Groeten Dirk

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Re: Zekering kapot -> doorverbidnen voor thuiskomertje

Bericht door Antoon Aarts » 03 mar 2008, 10:39

whaaa schreef:Na wat sleutelkwijtraakproblemen en een in eerste instantie wat hoog brandstofvebruik heb ik toch fijne kilometers gereden op m'n GL1000 hij rijdt prima (tenminste als hij eenmaal warm is.)

Tot ik vanmorgen op de laatse meters van een vluchtstrook (bocht van A2 naar A59) stil kwam te staan. Het bleek de zekering te zijn. Ik heb deze doorverbonden en ben verder naar m'n werk gereden. Is dat slim? want zo'n zekering zit er niet voor niks in. De knipperlichten doen het nu niet meer, de andere verlichten heb ik nog niet bekenen.

Groeten Dirk
Probeer toch de oorzaak van de zekering op te sporen , zit er toch ergens kortsluiting. Onderstaande foto is van een GL 1500, begon onderweg spontaan te branden !
Afbeelding
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 03 mar 2008, 11:36

die foto zegt alles.
snel het probleem oplossen van de kortsluiting.
succes, theo

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 03 mar 2008, 16:49

Brand heb je blijkbaar snel.
Vorig jaar nog iemand van de goldwingclub die kortsluiting kreeg in de handvatverwarming.
Ook brand en de motor totalloss

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 03 mar 2008, 16:57

Een zekering doorverbinden is zeker niet de manier.
Pak desnoods een andere zekering met een gelijke waarde eruit die je zou kunnen (missen) :oops: en verwissel die met de defekte.
Klapt die er ook uit, dan heb je zowiezo een aardig probleem en kun je beter niet verder gaan.
Veel beter is een paar reserve zekeringen bij je te hebben.

Nu heb je veel geluk gehad, maar eerst uitzoeken wat er aan mankeert.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

whaaa

Bericht door whaaa » 03 mar 2008, 20:35

De motor staat weer thuis en ik heb blijkbaar geluk gehad. Ik ga in ieder geval niet meer rijden voordat er weer een zekering in zit. Mja ik kon op dat stukje vluchtstrook ook echt geen kant op en dit was het enige wat ik kon bedenken. Als ik dan toch een zekering ga halen, zal ik er gelijk meer halen

Plaats reactie