Inderdaad Gerard, het is niet de bedoeling om mekaar de loef af te steken met kennis.
Hoofdzaak is dat we onze oude beestjes zo lang en zo goed mogelijk op de baan houden en er bovendien bakken plezier aan beleven!
Voor zover ik heb kunnen afleiden (correct me if I'm wrong) zijn het hoofdzakelijk Europese GL's die de knipperlichten achterop de zwarte achterlichthouder hadden.
Ze hebben meestal ook een langer achterspatbord.
Alhoewel ik ook al motoren gezien heb met het lange spatbord en knipperlichten op de grab bar...
De Japanse en overige export-GL's hadden een korter achterspatbord + verchroomde achterlichthouder en de grab bar was voorzien van aangelaste busjes waarop "halfweg" de knipperlichten stonden gemonteerd.
Nadeel hiervan was wel dat ze in de weg stonden voor eventuele aftermarket koffers.
Ontwaken GL1000LTD
Re: Ontwaken GL1000LTD
Het frame staat klaar voor de operatie!
Zoals het de echte jaren '70 betaamt hadden ze nog nooit van afdoende roestbescherming gehoord.
Deze was dus zo goed als onbestaande, ze roestten reeds van in de folder...
Zowat elke GL1000 heeft prijs ter hoogte van de middenbok en dus zo ook deze...
Alhoewel ik al erger gezien heb.
De middenbok zit nog netjes op zijn plaats en laswerk zit er niet zo dadelijk aan te komen.
Ook hebben de voorste motorsteunen verrassend goed stand gehouden.
Wie zong destijds ook al weer: "We zullen doorgaan...!?"
Zoals het de echte jaren '70 betaamt hadden ze nog nooit van afdoende roestbescherming gehoord.
Deze was dus zo goed als onbestaande, ze roestten reeds van in de folder...
Zowat elke GL1000 heeft prijs ter hoogte van de middenbok en dus zo ook deze...
Alhoewel ik al erger gezien heb.
De middenbok zit nog netjes op zijn plaats en laswerk zit er niet zo dadelijk aan te komen.
Ook hebben de voorste motorsteunen verrassend goed stand gehouden.
Wie zong destijds ook al weer: "We zullen doorgaan...!?"
- 25 jaar k2
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: IJmuiden
Re: Ontwaken GL1000LTD
Als ik je een tip mag geven
boor een gaatje 6 mm in je middenbok en las er een m6 moertje op
daar kun je dan een vetnippel in draaien 1 keer een spuit vet per jaar
en hij gaat nooit meer vast zitten //niemand die het ziet
Gerard
boor een gaatje 6 mm in je middenbok en las er een m6 moertje op
daar kun je dan een vetnippel in draaien 1 keer een spuit vet per jaar
en hij gaat nooit meer vast zitten //niemand die het ziet
Gerard
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.
Re: Ontwaken GL1000LTD
Zeer goede tip, Gerard, alhoewel ik betwijfel of de motor ooit nog één regendruppel zal zien...
Alle gekheid op een stokje, een motor is gemaakt om mee te rijden.
Aangezien ik voor dagelijks gebruik een totaal ander soort motor heb, zal de LTD eerder op zondag na de taart en de koffie en bij goed weer buiten komen
Alle gekheid op een stokje, een motor is gemaakt om mee te rijden.
Aangezien ik voor dagelijks gebruik een totaal ander soort motor heb, zal de LTD eerder op zondag na de taart en de koffie en bij goed weer buiten komen
Re: Ontwaken GL1000LTD
Gerard ik heb geen idee maar we gaan het uit zoeken.
De uitlaat was al een rib uit mijn lijf.
Maar goed vakantie geld is op dus van de winter maar weer wat laten verchromen.
De uitlaat was al een rib uit mijn lijf.
Maar goed vakantie geld is op dus van de winter maar weer wat laten verchromen.
Re: Ontwaken GL1000LTD
Na een deugddoende vakantie terug het sleutelhok in gekropen.
De carburatoren liggen klaar!
Het motorblok, krukas en zuigers/drijfstangen zijn naar het revisiebedrijf om de lagerschelpen laten op te meten.
Tevens zal de krukas op rechtheid gecontroleerd worden en de cilinders zullen (lichtjes) gehoond worden.
Intussen kleppen- en distributiedeksels dan maar gepolijst.
Het frame verder kaalgeplukt, intussen is de nieuwe kabelboom gearriveerd.
Geen geklooi met een aan elkaar geplakte en verknipte kabelboom van 46 jaar oud...
De middenbok ontroest en het balhoofd + balhoofdlagers gedemonteerd.
De benzinetank vertoont achteraan wat roest, niet verwonderlijk gezien de nabijheid van opspattend water...
To be continued!
De carburatoren liggen klaar!
Het motorblok, krukas en zuigers/drijfstangen zijn naar het revisiebedrijf om de lagerschelpen laten op te meten.
Tevens zal de krukas op rechtheid gecontroleerd worden en de cilinders zullen (lichtjes) gehoond worden.
Intussen kleppen- en distributiedeksels dan maar gepolijst.
Het frame verder kaalgeplukt, intussen is de nieuwe kabelboom gearriveerd.
Geen geklooi met een aan elkaar geplakte en verknipte kabelboom van 46 jaar oud...
De middenbok ontroest en het balhoofd + balhoofdlagers gedemonteerd.
De benzinetank vertoont achteraan wat roest, niet verwonderlijk gezien de nabijheid van opspattend water...
To be continued!
Laatst gewijzigd door GL1000LTD op 01 sep 2022, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Ontwaken GL1000LTD
Ziet er knap uit voor zijn leeftijd.
Het werk loont zich!
Het werk loont zich!
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast