Geniet ervan!alain-s1983 schreef: ↑30 aug 2023, 11:57Nog even en ik kan beginnen te genieten van de motor en de ritjes.
Honda gl1000 1976
Re: Honda gl1000 1976
Wow, dat ziet er prachtig uit. Heel veel werk, maar het resultaat is indrukwekkend.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 apr 2022, 17:34
- Type Goldwing: GL1000
Re: Honda gl1000 1976
Kleine update!
Ondertussen rijd de motor al en heb ik er al 500km met gereden. Nog een klein beetje fijner afstellen en dan denk ik dat we er klaar met zijn.
Maar eerst nog wat foto's van de werken. In de vorige update konden jullie zien dat panelen al in grond verf stonden. Deze zijn ondertussen voorzien van laag zilver en dan laag rood bovenop.
Om de labels en de vernis er op te zetten. Moeten de panelen lichtjes opgeschuurd worden voor goede hechting.
Nu de vernis er op zit was het tijd om deze te monteren.
Met het toeren heb ik gemerkt dat er 2 kleine gaatjes in de uitlaatbochten zaten. Mijn eerste intentie was om de bochten deze winter onderhanden te nemen zodat ik ook de originele uitlaat ineens kon monteren. Maar plannen veranderen. Op Ebay een mooi setje gevonden met wat val schade dat nog goed mee valt.
Zoals je kan zien is er wel een duidelijk verschil tussen de 2.
Nieuwe uitlaat bochten er onder en de originele uitlaat ook ineens. De gehele uitlaat lijn word deze winter aangepakt.
Met mijn zoektocht naar bepaalde onderdelen kwam ik een dummy tank tegen in Sulfel Yellow tegen die voor een prikje weg ging. Dacht dit is wel een leuk project voor tussen door.
Alles netjes proper gemaakt en vervolgens een houten beugel gemaakt zodat ik deze kon ophangen.
Ook nog een Parts manuel gevonden van dit model. Dit had ik eigenlijk helemaal in het begin moeten kopen.
Iemand een idee weer ik een origineel identificatie plaatje kan vinden of laten maken? Geen stickers.
Paar foto's van op het werk een paar weken geleden.
Ben momenteel aan het wachten tot het nog eens droog is voor mooi ritje te gaan zien en wat foto's te nemen van de motor.
Ondertussen rijd de motor al en heb ik er al 500km met gereden. Nog een klein beetje fijner afstellen en dan denk ik dat we er klaar met zijn.
Maar eerst nog wat foto's van de werken. In de vorige update konden jullie zien dat panelen al in grond verf stonden. Deze zijn ondertussen voorzien van laag zilver en dan laag rood bovenop.
Om de labels en de vernis er op te zetten. Moeten de panelen lichtjes opgeschuurd worden voor goede hechting.
Nu de vernis er op zit was het tijd om deze te monteren.
Met het toeren heb ik gemerkt dat er 2 kleine gaatjes in de uitlaatbochten zaten. Mijn eerste intentie was om de bochten deze winter onderhanden te nemen zodat ik ook de originele uitlaat ineens kon monteren. Maar plannen veranderen. Op Ebay een mooi setje gevonden met wat val schade dat nog goed mee valt.
Zoals je kan zien is er wel een duidelijk verschil tussen de 2.
Nieuwe uitlaat bochten er onder en de originele uitlaat ook ineens. De gehele uitlaat lijn word deze winter aangepakt.
Met mijn zoektocht naar bepaalde onderdelen kwam ik een dummy tank tegen in Sulfel Yellow tegen die voor een prikje weg ging. Dacht dit is wel een leuk project voor tussen door.
Alles netjes proper gemaakt en vervolgens een houten beugel gemaakt zodat ik deze kon ophangen.
Ook nog een Parts manuel gevonden van dit model. Dit had ik eigenlijk helemaal in het begin moeten kopen.
Iemand een idee weer ik een origineel identificatie plaatje kan vinden of laten maken? Geen stickers.
Paar foto's van op het werk een paar weken geleden.
Ben momenteel aan het wachten tot het nog eens droog is voor mooi ritje te gaan zien en wat foto's te nemen van de motor.
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Honda gl1000 1976
Zo dat ziet er sjiek uit.
Re: Honda gl1000 1976
Nou nou hij ziet er fantastisch uit, erg mooi!!
Voor het identificatie plaatje kan je misschien hier terecht?
https://plaque-de-cadre.fr/en/honda/62- ... plate.html
https://picclick.co.uk/Honda-GL1000-GL0 ... 27299.html
https://picclick.co.uk/Honda-GL1000-GL0 ... 46883.html
Voor het identificatie plaatje kan je misschien hier terecht?
https://plaque-de-cadre.fr/en/honda/62- ... plate.html
https://picclick.co.uk/Honda-GL1000-GL0 ... 27299.html
https://picclick.co.uk/Honda-GL1000-GL0 ... 46883.html
GL1000 K2
Re: Honda gl1000 1976
Mooi hoor
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten