Toetental loopt op
Toetental loopt op
Ik heb sinds 1976 een K1. Sinds 1 12 jaarhet volgende probleem. De motor start makkelijk en rijdt de eerste 2/3 kilometer uitstekend. Daarna blijft het toerental hangen. Bij een stoplicht loopt het toerental op naar ongeveer 3000. Vervolgens slaat de motor abrupt af. Starten gaat, maar lastig. In het luchtfilter is geen benzine te zien. De vlotterkamers zijn gereviseerd. Eerst met aftermarket spul. Onlangs met originele Honda o-ringen en pakking. Ik dacht ook aan een CO2 probleem, maar rond de spruitstukken en de carburateurs is geen lekkage te vinden. Komt dit bekend voor? Ik hoop op oplossingen dan wel suggesties. Ik ben eigenlijk uitgesleuteld.
Groeten en alvast bedankt
Groeten en alvast bedankt
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Toetental loopt op
Vervelend probleem. Je moet het in ieder geval gaan zoeken in de carburateurs, de gasschuiven, membramen, werken niet goed.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: Toetental loopt op
Bedankt voor je reactie. Bedoel je mey membraan de luchtafsluitklep?
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Toetental loopt op
Ik bedoel het membraam op de gasschuif.
Als ik jouw verhaal lees is het eerste waar ik aan denk: hangende gasschuiven of/en scheurtjes in de membramen. Het is allemaal oud en de benzine van nu is niet meer de benzine van toen. In de normale benzine van nu zit 10% ethanol en dat tast rubber aan met alle ellende die erbij hoort. Door gomafzetting van oude benzine kunnen je gasschuiven blijven hangen en door scheurtjes in je membramen krijg je valse lucht. Door gomafzetting kunnen ook je sproeiers verstopt zitten. Je carbs demonteren en alles goed inspecteren en vervangen wat niet goed meer is, is de oplossing.
Als ik jouw verhaal lees is het eerste waar ik aan denk: hangende gasschuiven of/en scheurtjes in de membramen. Het is allemaal oud en de benzine van nu is niet meer de benzine van toen. In de normale benzine van nu zit 10% ethanol en dat tast rubber aan met alle ellende die erbij hoort. Door gomafzetting van oude benzine kunnen je gasschuiven blijven hangen en door scheurtjes in je membramen krijg je valse lucht. Door gomafzetting kunnen ook je sproeiers verstopt zitten. Je carbs demonteren en alles goed inspecteren en vervangen wat niet goed meer is, is de oplossing.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: Toetental loopt op
Bedankt!
Sproeiers etc allemaal minutieus nagekeken. Membranen? Ga hier mee aan de slag.
Nogmaals dank. Wil de Gl 1000 absoluut op de weg houden
Sproeiers etc allemaal minutieus nagekeken. Membranen? Ga hier mee aan de slag.
Nogmaals dank. Wil de Gl 1000 absoluut op de weg houden
Re: Toetental loopt op
Heb de werkplaatsboeken nog maar eens op schoot genomen, maar zie bij de Gl1000 geen membranen. Wel bij de Gl1200! Zal de gasschuiven nogmaals controleren. Gr
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Toetental loopt op
Kijk eens op Youtube (GL1000 carbs), daar staan veel filmpjes op.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Toetental loopt op
Synchroniseren misschien?
Re: Toetental loopt op
Ook jij bedankt voor het meedenken, maar synchroniseren is gebeurd.
Gr.
Gr.
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel
Re: Toetental loopt op
Vlotters afgesteld, een slangetje op die carburateurspin lek, benzinefilter, inlaatrubbers etc.
Re: Toetental loopt op
Luchtschroeven goed zetten en dan bij warme motor stationair afstellen.
Re: Toetental loopt op
Ook bedankt
De carburateurs liggen weer volledig uit elkaar op de werkbank
Opnieuw aan de slag dus
De carburateurs liggen weer volledig uit elkaar op de werkbank
Opnieuw aan de slag dus
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast