GL1000 1976 Opknapproject

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 1976 Opknapproject

Bericht door jwt67 » 28 mar 2021, 15:11

Ja het is veel werk maar ook wel zichtwerk en dat is altijd leuk toch........ Ziet er allemaal weer tiptop uit, waar spuit je mee?
Zelf had ik aardig wat pikkels in de binnenpoten, die overigens niet lekten, die echt niet meer weg te polijsten waren dus heb ik ze maar laten hard verchromen.
Gefeliciteerd maar laat je niet te veel afleiden door de komende gezinsuitbreiding....... stay focussed :lol: :lol: :lol:
GL1000 K2

Erik B
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mei 2020, 16:51
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 1976 Opknapproject

Bericht door Erik B » 07 apr 2021, 08:11

Mogguh!

Het is het werk inderdaad zeker waard. Ik spuit gewoon met 2k spuitbussen. Ik kan gebruik maken van de spuitcabine op het werk en dat werkt eigenlijk helemaal prima.
Ahaja opnieuw hard verchromen is wel een top idee, denk dat het hier nog niet nodig is hier maar wie weet voor in de toekomst.

Ik loop trouwens tegen een klein oponthoud aan met de voorvork. Want heb de oude keeringen er wel uit, maar die backup ring die mis ik. Ik zag al dat de oude keeringen een stuk hoger zijn dan de nieuwe die ik heb gekocht en heb originele keeringen van Honda besteld.
De backup ring heeft nummer 51412371003, maar zijn niet meer te verkrijgen. Heb er twee nodig, kan hem eventueel wel zelf laten draaien maar dan heb ik de afmetingen nodig. Of een andere oplossing, het liefst eenvoudiger :lol: iemand?
GL1000 '76
Yamaha R1 †

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek

Re: GL1000 1976 Opknapproject

Bericht door Antoon Aarts » 07 apr 2021, 12:16

Erik B schreef:
07 apr 2021, 08:11
Mogguh!


De backup ring heeft nummer 51412371003, maar zijn niet meer te verkrijgen. Heb er twee nodig, kan hem eventueel wel zelf laten draaien maar dan heb ik de afmetingen nodig. Of een andere oplossing, het liefst eenvoudiger :lol: iemand?
Heb ze hier nieuw liggen!
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Erik B
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mei 2020, 16:51
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 1976 Opknapproject

Bericht door Erik B » 07 apr 2021, 12:48

Hallo Antoon,

Dat is goed nieuws. Wat wil je er voor hebben?


Vriendelijke groet, Erik
GL1000 '76
Yamaha R1 †

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek

Re: GL1000 1976 Opknapproject

Bericht door Antoon Aarts » 08 apr 2021, 17:40

Zijn onderweg!

Afbeelding
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten