Aankoop GL 1000 met zijspan

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Aankoop GL 1000 met zijspan

Bericht door koos noort » 29 dec 2007, 11:01

Hallo ik ben bezig met de aankoop van een gl 1000 K0/1 uit 1975
de motor heeft eerst 2 jaar buiten stil gestaan is daarna rijdend naar binnen gezet en staat nu al drie jaar stil
waar moet ik op letten wat moet ik eerst doen accu er in en starten
of moet ik voorzichtiger te werk gaan?
er is aardig wat roest en oxidatie aan de motor.
dit zal misschien mijn vierde goldwing worden
ik vind het leuk om op een van de eerste types te rijden maar hij moet
het wel doen .
ik heb geen ervaring met een motor die zo lang heeft stil gestaan
graag jullie mening of advies
gr koos

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 29 dec 2007, 12:39

Hoi Koos

Ik zou alle vloeistoffen nakijken en eventueel op peil brengen, en als je hem koopt direkt alles vervangen.
Dan pas starten.
Let op de veerweg van de voorvork als daar roestpitten in zitten gaan je keerringen enz. steeds kapot, verder denk ik gelden natuurlijk alle andere aankoop regels die er zijn.
Verder zou ik het blok meer dan extra aandacht geven in dit geval, dus het blok lekker lang laten lopen, uitgedroogde rubbers, keerringen, lekkage, condens in de bezine tank e.d.



Groeten Pierre :wink:
Laatst gewijzigd door 1500 op 29 dec 2007, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Re: Aankoop GL 1000 met zijspan

Bericht door koos noort » 29 dec 2007, 13:31

koos noort schreef:Hallo ik ben bezig met de aankoop van een gl 1000 K0/1 uit 1975
de motor heeft eerst 2 jaar buiten stil gestaan is daarna rijdend naar binnen gezet en staat nu al drie jaar stil
waar moet ik op letten wat moet ik eerst doen accu er in en starten
of moet ik voorzichtiger te werk gaan?
er is aardig wat roest en oxidatie aan de motor.
dit zal misschien mijn vierde goldwing worden
ik vind het leuk om op een van de eerste types te rijden maar hij moet
het wel doen .
ik heb geen ervaring met een motor die zo lang heeft stil gestaan
graag jullie mening of advies
gr koos
bedankt pierre
ik had zelf bedacht eerst met de kick sarten om te zien of hij rond wl en dan bougies vervangen en starten kijken of hij wil lopen
zo ja direct uitzetten

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 29 dec 2007, 16:46

Als hij niet wil ronddraaien heb je zowie zo een probleem, de bougies vervangen zal alleen nodig zijn indien ze defekt zijn.
Om de motor gelijk uit te zetten zie ik geen reden voor, wel even met de huidige eigenaar overleggen dat het zijn risico is als er wat gebeurd met het blok enz.



Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 30 dec 2007, 12:17

OK pierre goed idee
gr koos

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Bericht door frank's » 30 dec 2007, 12:26

wedden dat bhij zo start 't is namelijk een wing.
maar wees inderedaad voorzichtig met roest op vorkpoten
de remmen zullen ook wel verkleeft zitten.
succes
frank

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 30 dec 2007, 12:28

kijk ook eens in de tank met een zaklamp of zoiets.
de mijne stond 10 jaar stil en de tank was van binnen aardig verroest.
na het verwijderen van de tank heb ik alles mooi schoon gekregen. er kwam wel een kopje vol koffie(vliegroest)uit!!
theo

Afbeelding

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 30 dec 2007, 14:06

frank ik hoop dat je gelijk krijgt.
zau heel mooi zijn dan kan ik eindelijk aan de fiets werken
er is erg veel werk aan

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 30 dec 2007, 14:08

theo er zal best wel roest in de tank zitten maar als het goed is zit er een filter tussen en zo niet dan zet ik het er tussen
gr koos

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 31 dec 2007, 12:53

Hoi Koos,

Een keer in de paar jaar je tank leeg maken en even spoelen met benzine is heel zo gek niet, daar haal je alle rotzooi mee uit de tank.
Condens enz, je zal niet de eerste zijn die zijn tank een keertje nagenoeg leeg rijd en dan beginnen de problemen, slecht lopen, inhouden,stotteren enz, oorzaak water en troep in de carburateurs. Het werk dat je er dan aan hebt is vele malen meer, dan even de tank door spoelen.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Bericht door Black Wing » 31 dec 2007, 17:19

Ik heb ook wel eens een GL 1000 uit een boerenschuur gekocht die al jaren stilstond, het blok zat wel vast, ik kreeg hem wel los maar niet los genoeg, dus dan kun je het blok uit elkaar halen, dus opletten dat hij soepel rond is te draaien.

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 02 mar 2008, 11:15

ik heb eindelijk contact gehad met het bedrijf waar de motor in de stalling staat ,na veel klimmen kon ik bij de motor komen
geprobeerd te starten maar dat ging niet toen geprobeerd met een start hulp alles werkte ook het startrelai kwam in maar niet genoeg vermogen om te starten ik hoor wel dat de startmoter wil maar het aanloop vermogen is 120 amp dat kon ik met de lader niet opbrengen nu moet ik wachten tot hij uitgegraven is zodat ik er bij kan ik heb hem in ieder geval gekocht .
er zit een aangepaste voorvork op die er goed uitziet met kleinere wielen en auto banden en stuurdemper en het zijspan is geremd
de uitlaten zijn niet origineel dus zoek ik origineel
ik ga ook op zoek naar een volle kuip
de ontsteking wil ik vervangen voor elektronisch
jullie horen wel hoe het afloopt
gr koos

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 02 mar 2008, 11:23

en koos heb je daar geen foto's genomen van hoe hij daar stond , dat vindt ik het leukste voor en na foto's

grtz
mark
een leven zonder hobby is geen leven

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 02 mar 2008, 11:50

mark jammer genoeg niet ik had geen toestel bij mij
als hij uitgegraven is zal ik dat doen
ik heb een foto ik zal hem mailen kanje hem er bij zetten
gr koos

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 02 mar 2008, 12:03

ok
een leven zonder hobby is geen leven

Plaats reactie