Aankoop GL 1000 met zijspan

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 02 apr 2008, 10:54

hoi Eric,
ik volg de weeringebruikneming van het span met plezier, maar ik zag in een van je posts een opmerking over het goede vet om de remcylinders te monteren. weet jij wat dat precies voor een vet is? ik heb al bij diverse auto-motor zaken geinformeerd, maar ik kom er niet achter. de meeste zeggen gewoon remolie gebruiken.
groet, theo.

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 02 apr 2008, 17:45

Bedoelt waarschijnlijk "kopervet"
Wimpie
groet,n uut Drenthe

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Bericht door Black Wing » 02 apr 2008, 18:13

Gl-theo schreef:hoi Eric,
ik volg de weeringebruikneming van het span met plezier, maar ik zag in een van je posts een opmerking over het goede vet om de remcylinders te monteren. weet jij wat dat precies voor een vet is? ik heb al bij diverse auto-motor zaken geinformeerd, maar ik kom er niet achter. de meeste zeggen gewoon remolie gebruiken.
groet, theo.
Het is "ATÉ remmenmontagevet" de kleur is blauw, word gebruikt na remklauwrevisie, kopervet is veel gebruikt op de blokken, aan de rugkant natuurlijk! en daarmee voorkom je piepgeluiden tijdens het remmen
Groeten, Eric

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 02 apr 2008, 20:20

eric ik ga proberen er wat tussen te krijgen met de ontluchtnippel een
beetje open alleen deze week en komende week heb ik er geen tijd voor
gr koos

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 24 apr 2008, 21:12

en Koos , hoe zit het ondertussen met je project , het is al een tydje geleden dat je iets laten horen hebt

grtz
mark
een leven zonder hobby is geen leven

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 30 apr 2008, 15:22

hallo indiaantje
ik sta op dit moment even stil
ik heb een sta caravan gekocht en daar moet nog al veel aan gebeuren
de ingang moet ik vergroten om er met de motor in te kunnen
dus de heg er uit
en tegels leggen
ik hoop snel weer te kunnen starten
maar ja de vrouw wil ook wat dus dan maar weer klussen
gr koos

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 11 jun 2008, 13:06

ik ben vandaag waar aan de motor gaan werken
voorrem er afgehaald
de ontluchtingsnippel was met geen mogenlijkheid er uit te krijgen
deze is afgebroken en er zit een stukje linkse tap in dus uitboren gaat niet zal een andere remklauw moeten zoeken
de vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk nooit naar gekeken de remolie was drap
ik hoop dat de andere twee remklauwen wel los te krijgen zijn
zodat ik ze in orde kan maken
gr koos

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1491
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Bericht door Antoon Aarts » 11 jun 2008, 14:05

koos noort schreef:ik ben vandaag waar aan de motor gaan werken
voorrem er afgehaald
de ontluchtingsnippel was met geen mogenlijkheid er uit te krijgen
deze is afgebroken en er zit een stukje linkse tap in dus uitboren gaat niet zal een andere remklauw moeten zoeken
de vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk nooit naar gekeken de remolie was drap
ik hoop dat de andere twee remklauwen wel los te krijgen zijn
zodat ik ze in orde kan maken
gr koos
Koos ,
Ontluchtingsnippeltje warm stoken met bv. hobbybrander dan losdraaien !

Antoon
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 13 jun 2008, 16:18

hallo antoon
ik had hem warmgestookt maar hij is toch gebroken
ik heb het uitgeslepen en heb nu een gst van 10 mm met draad
nu nog een ontluchtingsnippel er in
gr koos

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 23 jun 2008, 16:06

ik heb er 1/8 bsp draad ingetapt en er een ontluchtkraantje opgezet
alles ontlucht maar de rem voelt nog sponsachtig aan
hij remd wel en komt goed terug
later nog maar eens ontluchten
ik ga nu aan de achterrem beginnen ook daar moet het achterwiel er uit en de remschijf er af
Gr koos

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 12 jul 2008, 13:08

ik heb proef gereden ongeveer 100 km
loopt prima vooral als hij warm is
ik moet wel erg aan het zijspan wennen maar het valt niet tegen
de kleppen moeten nog gesteld worden
en ook de carburator sinchroon stellen en schoon maken
gr koos

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 22 aug 2008, 15:30

hallo de werkzaamheden aan de motor hebben een tijdje stilgestaan
door persoonlijken omstandigheden in de familie
ik denk dat ik volgende week weer tijd heb om aan de motor te werken
het contactslot is defect en moet vervangen worden of gerepareerd
eerst maar eens uitbouwen enkijken wat er loos is
gr koos

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 20 sep 2008, 12:00

ik heb er nu twee weken op gereden
rijd goed maar ik kan er nog niet aan wennen.
ik denk dat ik weer terug ga naar solo
ik probeer het span te ruilen voor een solo motor
wel een goldwing 1975 tot 1982
gr koos

Yor
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jul 2008, 22:57
Locatie: Veghel

Bericht door Yor » 15 okt 2008, 21:10

Koos,

Jammer dat je er niet aan kunt wennen. Zijspan rijden is een mooi iets.
Ik heb zelf jaren zijspan gereden en heb er ook even over moeten doen om er aan te wennen. Nu rijd ik solo en geniet elke keerweer als ik eens zijspan kan rijden. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Ik ben van plan om deze winter mijn GL1000K3 naar een zijspancombinatie om te bouwen. Zodat ik in het voorjaar weer lekker zijspan kan gaan riiden !
Denk er nog eens ove na ........

Succes en groet,

Yor

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 17 okt 2008, 11:26

hallo yor
is omruilen iets voor je
gr koos

Plaats reactie