Aankoop GL 1000 met zijspan

Technische vragen, tips, trucs, enz.
koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 18 mar 2008, 22:33

leuk dat je reageerd dat was ook de bedoeling nee zo lang wil ik die paal niet maken maar het is toch een botswagentje dat zijspan ik zal van de week wel een foto maken missien heb je wel een beter idee
koos

Gebruikersavatar
Benjo
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 sep 2006, 15:08

Bericht door Benjo » 18 mar 2008, 23:39

Koos die antenne bedoel je zoiets
Heb er al meerdere zijspan kombie's met een botsauto gezien en toch zijn ze leuk
Afbeelding
Afbeelding
Zon wind of regen je komt ons overal tegen

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 19 mar 2008, 08:17

ja zo iets
heeft op internet gestaan volgens mij is dit een suzuky 850
koos

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 22 mar 2008, 08:11

hoe kom ik er achter wie de vorige eigenaren zijn geweest van mijn motor ik weet dat hij in 2001 is verkocht aan rob van essen maar verder kom ik niet
gr koos

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 22 mar 2008, 12:12

Hoi Koos,

Bel eens met de RDW en vraag of je deze gegevens kan krijgen, als ze dit zouden doen :?: dan zal het zeker wel weer wat gaan kosten :?

Of je moet een vriend bij de politie of gelijke hebben, die kunnen ook aan die gegevens komen.
Ik heb zelf zo ook wel de gegevens gekregen.


Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 23 mar 2008, 09:35

gisteren begonnen met opbouwen erg veel werk gehad aan het verwijderen van de pakkingen er was vloeibare pakking gebruikt.
switchs voor de van gemonteerd alles werkt weer goed
waterpomp en covver gemonteerd en een oliepeilstok en filter
radiator schoon en de bedrading weer ok.
overbruggings schakelaar voor ventilator op stuur aangesloten
de rest van de overtollige bedrading weg gehaald.
en natuurlijk alle onderdelen die ik er af heb gehaald de zwarte verf er af en blank gemaakt
dinsdag de distributieriemen vervangen.
gr koos

Gebruikersavatar
gerbet
Berichten: 1566
Lid geworden op: 25 jul 2006, 15:11
Locatie: Twello

Bericht door gerbet » 23 mar 2008, 13:44

[quote="1500"]Hoi Koos,

Bel eens met de RDW en vraag of je deze gegevens kan krijgen, als ze dit zouden doen :?: dan zal het zeker wel weer wat gaan kosten :?

Of je moet een vriend bij de politie of gelijke hebben, die kunnen ook aan die gegevens komen.
Ik heb zelf zo ook wel de gegevens gekregen.


Groeten Pierre[/quotegoede middag dat heb ik pas ook geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar ze beroepen zich op prive rechten en zijn bang dat ze er moeilijkheden mee krijgen als ze adressen doorgeven.
gr. gerbet

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 23 mar 2008, 21:03

Dan word het zeer moeilijk om historie van de motor boven water te krijgen :?


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 26 mar 2008, 08:54

Gisteren distributieriem vervangen
alles weer opgebouwd en aangesloten
olie en koelvloeistof gevuld en starten en ja hoor na een aantal pogingen ging hij lopen
warm laten worden en toen had ik water lekkage er zat een slang niet goed vast na aandraaien was dat opgelost
de temp meter liep op en de ventilator kwam bij afgesteld op 1200 toeren
na 30 a'40 minuten ging hij mooier lopen geen olie lekkage meer.
nu de bedrading nazien de richtingaanwijzers werken niet goed en het contactslot is niet aangesloten waarschijnlijk is dat defect dan moet ik een ander zoeken maar eerst proef rijden
gr koos

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 26 mar 2008, 09:44

mooi mooi , toch leuk als je je zo kan uitleven en terug leven in blazen in je hobby/aanwinst

veel plezier nog en de nodige foto's niet vergeten :wink:

grtz
mark
een leven zonder hobby is geen leven

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 27 mar 2008, 18:50

knipperlichten werken weer alle verbindingen en stekkers schoon gemaakt
start prima
koppeling gesteld schakeld nu beter maar nog steeds met lawaai
is dat normaal
motor loopt nu rustiger ook stationair.
nu de remmen deze komen niet makkelijk los blijven hangen
gr koos

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 27 mar 2008, 19:57

Prima Koos, je pakt het wel grondig aan, wel een hoop werk maar daar krijg je dan ook wat voor terug :D


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Bericht door Black Wing » 27 mar 2008, 20:05

koos noort schreef:knipperlichten werken weer alle verbindingen en stekkers schoon gemaakt
start prima
koppeling gesteld schakeld nu beter maar nog steeds met lawaai
is dat normaal
motor loopt nu rustiger ook stationair.
nu de remmen deze komen niet makkelijk los blijven hangen
gr koos
De eerste versnelling is doorgaans erg lawaaierig met inschakelen,
de remcilinders zullen moeten worden schoongemaakt en op roest moeten worden gecontroleerd, de rubbers waarschijnlijk vervangen,
nieuwe olie en goed opletten of je met de montage het goede vet gebruikt voor de cilinders
Groeten, Eric

koos noort
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
Locatie: hoek van holland
Contacteer:

Bericht door koos noort » 01 apr 2008, 20:54

Eric ik heb geprobeerd de remmen er af te krijgen maar dat is nog niet gelukt.
de rem moet eerst open voordat ik hem er af kan halen.
maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
wat ik wel kan doen is de remlieleiding los maken en met wiel en al er uit halen
gr koos

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Bericht door Black Wing » 01 apr 2008, 21:05

Daar schiet je volgens mij niet veel mee op, de klauwen zitten zeker klem op de schijf, je zult toch iets tussen de schijf en de cilinder moeten zien te krijgen, zorg wel dat je de oliedruk afvoert, deksel van het reservoir of ontluchtingsnippel los, dan zou je de cilinder terug moeten kunnen drukken, het zal wel heel zwaar gaan door vuil en roest
Groeten, Eric

Plaats reactie