Aankoop GL 1000 met zijspan
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
- Locatie: hoek van holland
- Contacteer:
Aankoop GL 1000 met zijspan
Hallo ik ben bezig met de aankoop van een gl 1000 K0/1 uit 1975
de motor heeft eerst 2 jaar buiten stil gestaan is daarna rijdend naar binnen gezet en staat nu al drie jaar stil
waar moet ik op letten wat moet ik eerst doen accu er in en starten
of moet ik voorzichtiger te werk gaan?
er is aardig wat roest en oxidatie aan de motor.
dit zal misschien mijn vierde goldwing worden
ik vind het leuk om op een van de eerste types te rijden maar hij moet
het wel doen .
ik heb geen ervaring met een motor die zo lang heeft stil gestaan
graag jullie mening of advies
gr koos
de motor heeft eerst 2 jaar buiten stil gestaan is daarna rijdend naar binnen gezet en staat nu al drie jaar stil
waar moet ik op letten wat moet ik eerst doen accu er in en starten
of moet ik voorzichtiger te werk gaan?
er is aardig wat roest en oxidatie aan de motor.
dit zal misschien mijn vierde goldwing worden
ik vind het leuk om op een van de eerste types te rijden maar hij moet
het wel doen .
ik heb geen ervaring met een motor die zo lang heeft stil gestaan
graag jullie mening of advies
gr koos
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Hoi Koos
Ik zou alle vloeistoffen nakijken en eventueel op peil brengen, en als je hem koopt direkt alles vervangen.
Dan pas starten.
Let op de veerweg van de voorvork als daar roestpitten in zitten gaan je keerringen enz. steeds kapot, verder denk ik gelden natuurlijk alle andere aankoop regels die er zijn.
Verder zou ik het blok meer dan extra aandacht geven in dit geval, dus het blok lekker lang laten lopen, uitgedroogde rubbers, keerringen, lekkage, condens in de bezine tank e.d.
Groeten Pierre
Ik zou alle vloeistoffen nakijken en eventueel op peil brengen, en als je hem koopt direkt alles vervangen.
Dan pas starten.
Let op de veerweg van de voorvork als daar roestpitten in zitten gaan je keerringen enz. steeds kapot, verder denk ik gelden natuurlijk alle andere aankoop regels die er zijn.
Verder zou ik het blok meer dan extra aandacht geven in dit geval, dus het blok lekker lang laten lopen, uitgedroogde rubbers, keerringen, lekkage, condens in de bezine tank e.d.
Groeten Pierre
Laatst gewijzigd door 1500 op 29 dec 2007, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
- Locatie: hoek van holland
- Contacteer:
Re: Aankoop GL 1000 met zijspan
bedankt pierrekoos noort schreef:Hallo ik ben bezig met de aankoop van een gl 1000 K0/1 uit 1975
de motor heeft eerst 2 jaar buiten stil gestaan is daarna rijdend naar binnen gezet en staat nu al drie jaar stil
waar moet ik op letten wat moet ik eerst doen accu er in en starten
of moet ik voorzichtiger te werk gaan?
er is aardig wat roest en oxidatie aan de motor.
dit zal misschien mijn vierde goldwing worden
ik vind het leuk om op een van de eerste types te rijden maar hij moet
het wel doen .
ik heb geen ervaring met een motor die zo lang heeft stil gestaan
graag jullie mening of advies
gr koos
ik had zelf bedacht eerst met de kick sarten om te zien of hij rond wl en dan bougies vervangen en starten kijken of hij wil lopen
zo ja direct uitzetten
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Als hij niet wil ronddraaien heb je zowie zo een probleem, de bougies vervangen zal alleen nodig zijn indien ze defekt zijn.
Om de motor gelijk uit te zetten zie ik geen reden voor, wel even met de huidige eigenaar overleggen dat het zijn risico is als er wat gebeurd met het blok enz.
Groeten Pierre
Om de motor gelijk uit te zetten zie ik geen reden voor, wel even met de huidige eigenaar overleggen dat het zijn risico is als er wat gebeurd met het blok enz.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
- Locatie: hoek van holland
- Contacteer:
- frank's
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: zaandam
- Contacteer:
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
- Locatie: hoek van holland
- Contacteer:
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
- Locatie: hoek van holland
- Contacteer:
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Hoi Koos,
Een keer in de paar jaar je tank leeg maken en even spoelen met benzine is heel zo gek niet, daar haal je alle rotzooi mee uit de tank.
Condens enz, je zal niet de eerste zijn die zijn tank een keertje nagenoeg leeg rijd en dan beginnen de problemen, slecht lopen, inhouden,stotteren enz, oorzaak water en troep in de carburateurs. Het werk dat je er dan aan hebt is vele malen meer, dan even de tank door spoelen.
Groeten Pierre
Een keer in de paar jaar je tank leeg maken en even spoelen met benzine is heel zo gek niet, daar haal je alle rotzooi mee uit de tank.
Condens enz, je zal niet de eerste zijn die zijn tank een keertje nagenoeg leeg rijd en dan beginnen de problemen, slecht lopen, inhouden,stotteren enz, oorzaak water en troep in de carburateurs. Het werk dat je er dan aan hebt is vele malen meer, dan even de tank door spoelen.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- Black Wing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Lelystad
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
- Locatie: hoek van holland
- Contacteer:
ik heb eindelijk contact gehad met het bedrijf waar de motor in de stalling staat ,na veel klimmen kon ik bij de motor komen
geprobeerd te starten maar dat ging niet toen geprobeerd met een start hulp alles werkte ook het startrelai kwam in maar niet genoeg vermogen om te starten ik hoor wel dat de startmoter wil maar het aanloop vermogen is 120 amp dat kon ik met de lader niet opbrengen nu moet ik wachten tot hij uitgegraven is zodat ik er bij kan ik heb hem in ieder geval gekocht .
er zit een aangepaste voorvork op die er goed uitziet met kleinere wielen en auto banden en stuurdemper en het zijspan is geremd
de uitlaten zijn niet origineel dus zoek ik origineel
ik ga ook op zoek naar een volle kuip
de ontsteking wil ik vervangen voor elektronisch
jullie horen wel hoe het afloopt
gr koos
geprobeerd te starten maar dat ging niet toen geprobeerd met een start hulp alles werkte ook het startrelai kwam in maar niet genoeg vermogen om te starten ik hoor wel dat de startmoter wil maar het aanloop vermogen is 120 amp dat kon ik met de lader niet opbrengen nu moet ik wachten tot hij uitgegraven is zodat ik er bij kan ik heb hem in ieder geval gekocht .
er zit een aangepaste voorvork op die er goed uitziet met kleinere wielen en auto banden en stuurdemper en het zijspan is geremd
de uitlaten zijn niet origineel dus zoek ik origineel
ik ga ook op zoek naar een volle kuip
de ontsteking wil ik vervangen voor elektronisch
jullie horen wel hoe het afloopt
gr koos
-
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
- Locatie: belgie/vilvoorde
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 10:04
- Locatie: hoek van holland
- Contacteer:
-
- Berichten: 989
- Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
- Locatie: belgie/vilvoorde