hoofdremcilinder

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
sjefkeg

hoofdremcilinder

Bericht door sjefkeg » 04 dec 2007, 20:59

Hallo. heeft iemand ervaring betreffende het wijzigen van de hoofdremcilinder.
Op internet kwam ik op www.randakks.com (usa) een verbeterde hoofdremcilinder tegen van Nissin met een diameter van 5/8"
Deze cilinder zou een aanmerkelijke remkrachtverbetering geven.
Intussen ook de Nederlandse leverancier gevonden (Motana) en deze leveren de cilinder voor 145 euro. via de betreffende dealers.
Als er iemand dit trajekt al een keer gegaan is hoor ik daar graag van.
Groetjes Sjefkeg

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 07 dec 2007, 23:04

Het resultaat van hoofdremcilinder zou minder knijpkracht aan de remhendel opleveren, de remweg word daar dus in theorie niet korter van.
Als de doseerbaarheid daardoor er een stuk beter word, dan kan dat wel bijdragen aan een snellere stop.
Als de vind dat je nu te zwaar moet knijpen aan de remhendel is dit een optie.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

sjefkeg

Bericht door sjefkeg » 05 mei 2008, 23:23

Hallo,inmiddels de modificatie van de hoofdremcilinder toegepast.
Het resultaat valt niet tegen ,de rem is beter te doseren en als je echt moet remmen is de kracht die je moet leveren aanmerkelijk minder.
Voor de prijs hoef je het niet te laten,gewoon besteld via de Honda dealer(Groen motoren in Son). Even ontluchten en klaar.
Echt wel een aanrader.Nu nog de wel zeer matige achterrem. :lol:
Grts Sjefkeg

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 07 mei 2008, 22:26

Mooi dat het goed bevalt.

Prettig/goed remmen is zeker belangrijk.


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Plaats reactie