Help motorblok wil niet los

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
andreolie
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 jul 2016, 17:22
Type Goldwing: GL1000

Help motorblok wil niet los

Bericht door andreolie » 22 dec 2017, 18:43

Om de caburateur terug te plaatsen wil ik het blok wat laten zakken......ik krijg echter de 2 onderste bouten die het blok met het frame vastzetten niet los. Bij mij zitten daar 2 ernstig verroeste draadeinden die muurvast zitten in het blok. Heb natuurlijk veel wd 40 gebruikt het carter met een verfbrander wat warm gemaakt, maar het spul blijft vast zitten. Ben bang dat de' bouten' breken als ik doorzet. Kan er kracht op uitoefenen door 2 moeren tegen elkaar vast te draaien. Vreemd genoeg heb ik de caburateur er wel zo afgekregen maar lukt het niet om deze er weer op te zetten door te weinig ruimte tussen blok en frame. Nu wil ik in ieder geval ook de verroeste 'bouten' vervangen.

peter

Re: Help motorblok wil niet los

Bericht door peter » 23 dec 2017, 11:02

Toch moeten ze zo weer terug kunnen :?

Lucht afsluitklep moet je er op zetten als je de set er tussen hebt geschoven, daarna de set pas vast zetten. Je kan eventueel denk ik ook de deksels aan de rechterkant op de gasschuiven ervanaf halen. Je schuift overigens de handel er weer in via de linkerkant.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: Help motorblok wil niet los

Bericht door jwt67 » 28 dec 2017, 22:51

andreolie schreef:Om de caburateur terug te plaatsen wil ik het blok wat laten zakken......ik krijg echter de 2 onderste bouten die het blok met het frame vastzetten niet los. Bij mij zitten daar 2 ernstig verroeste draadeinden die muurvast zitten in het blok. Heb natuurlijk veel wd 40 gebruikt het carter met een verfbrander wat warm gemaakt, maar het spul blijft vast zitten. Ben bang dat de' bouten' breken als ik doorzet. Kan er kracht op uitoefenen door 2 moeren tegen elkaar vast te draaien. Vreemd genoeg heb ik de caburateur er wel zo afgekregen maar lukt het niet om deze er weer op te zetten door te weinig ruimte tussen blok en frame. Nu wil ik in ieder geval ook de verroeste 'bouten' vervangen.
En heb je de draadeinden er inmiddels uitgekregen? Mij is het destijds niet gelukt. Ik heb de oude afgezaagd en daarin andere tapeinden gemaakt. Je moet toch wat.......
GL1000 K2

andreolie
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 jul 2016, 17:22
Type Goldwing: GL1000

Re: Help motorblok wil niet los

Bericht door andreolie » 01 jan 2018, 19:28

3 stappen vooruit daarna 2 achter uit ! Koppakkingen vervangen, alles zit er weer op, alles schoongemaakt met kopervet de bouten ingedipt enz. enz. Heb vaak het een en ander opnieuw los gehaald omdat ik wat in de verkeerde volgorde gemonteerd had. Leerzaam avontuur wel. De draadeinden zitten nog muurvast. Deze laat ik nog even zitten. Straks eerst rijden en af en toe proberen of ze los komen. Kan ze altijd nog afzagen, boren, tappen en nieuwe indraaien. De carb. heb ik inderdaad weer terug kunnen schuiven nadat de luchtklep er af gehaald is. Deze was makkelijk weer te monteren nadat de carb. geplaatst was. Nu moet ik de (dynatek) ontsteking opnieuw aftsellen......eerst teruglezen hoe dat ook al weer ging. Dan hopelijk de motor starten en 'alstiehetgoeddoet' verder afbouwen.

Plaats reactie