Pagina 1 van 1

schudden van de motor

Geplaatst: 21 jul 2017, 21:41
door andreolie
rijdt nu sinds een jaar op een GL 1000 K3 zoveel als ik tijd heb.........bij hogere snelheden -boven de 140km- begint de motor te schudden/vlinderen,zwabberen ........is er iemand bekend met dit fenomeen of hoort dat bij motoren van deze generatie ?

Re: schudden van de motor

Geplaatst: 22 jul 2017, 11:03
door tiny
ik heb dat ook weleens gehad, bij lag het aan de banden.
levensgevaarlijk, voor mij alleen maar goede banden erop. :)

Re: schudden van de motor

Geplaatst: 22 jul 2017, 11:26
door Cas
Ik had de GL1000 indertijd nieuw gekocht bij de dealer, was de eerste Goldwing die uitkwam. Helaas een mislukte poging van Honda want het was levensgevaarlijk om met dat ding lange snelle bochten te rijden op de snelweg. Ik heb de GL1000 vrij snel terug verkocht aan de dealer en heb de opvolger bestelt, de GL1100. Daar heb ik nog wel een half jaar op moeten wachten maar dat was een echte Goldwing, sturen als een scheermes.

Afbeelding

Re: schudden van de motor

Geplaatst: 22 jul 2017, 17:06
door peter
Krijgen we weer het bekende verhaal.
Kan liggen aan;
  • balhoofdlagers
    Wiellagers
    Achtervorklagers
    Versleten voorvorkbussen
    Banden
    Banden spanning
    Doorgerotte framebuis (demontabele)
    Doorgerotte framebuis (hoofdstandaard)
    Blok los in je frame
Er zijn vast nog wel meer dingen te verzinnen maar begin eens met dit te controleren

Re: schudden van de motor

Geplaatst: 22 jul 2017, 17:31
door Cas
Mijn GL1000 was splinternieuw.

https://allesopdemotor.nl/de-honda-gold ... evaarlijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://allesopdemotor.nl/motorfietsen- ... egligging/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: schudden van de motor

Geplaatst: 22 jul 2017, 18:03
door RonalT
Vergis je niet, de genoemde artikelen zijn geschreven in een tijd dat de motoren technisch veel beter waren.
Je moet de motoren uit de jaren 70-80 in het perspectief van die tijd zien. Het vermogen en de cilinderinhoud was in korte veel te sterk toegenomen. Frame en vering konden dat inderdaad niet bijhouden. Nu roept iedereen dat het toen gevaarlijk was, maar toen was het 'gewoon zo'..

We waren toen niet beter gewend en natuurlijk was iedereen aan het werk om deze machines beter te maken.....

Re: schudden van de motor

Geplaatst: 22 jul 2017, 21:59
door peter
Het kon ook echt wel beter dan beschreven. Ik heb een tijdje een K1 gehad en dat was een ex rijkspolitie motor met de bekende Glaser kuip. Bij deze hadden ze voorvork op lucht gezet en die was met een metertje af te lezen. Ook de achterveren waren vervangen voor s&w schokbrekers en die werkte ook op lucht. tevens zat er een stuurdemper op. Ik kan je garanderen dat deze motor destijds gewoon volgas kon zonder een centje pijn en ook best wel strak stuurde.

Bijgaand een foto van mijn eerste wing.
Afbeelding


Het origineel:
Afbeelding

Re: schudden van de motor

Geplaatst: 30 jul 2017, 08:25
door Blacky
Heb ook een K3 gehad. Deed dat ook bij hogere snelheden,. stond de achtervering iets te hard afgesteld.

Re: schudden van de motor

Geplaatst: 30 jul 2017, 19:50
door andreolie
Blacky schreef:Heb ook een K3 gehad. Deed dat ook bij hogere snelheden,. stond de achtervering iets te hard afgesteld.
Ga 23 augustus naar de goldwing specialist in Renswoude om o.a de cab. te synchroniseren. zal daar vragen wat de mogelijkheden/oorzaken bij deze fiets zijn !


Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.