schudden van de motor
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 17 jul 2016, 17:22
- Type Goldwing: GL1000
schudden van de motor
rijdt nu sinds een jaar op een GL 1000 K3 zoveel als ik tijd heb.........bij hogere snelheden -boven de 140km- begint de motor te schudden/vlinderen,zwabberen ........is er iemand bekend met dit fenomeen of hoort dat bij motoren van deze generatie ?
- tiny
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 19:04
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: kaatsheuvel
Re: schudden van de motor
ik heb dat ook weleens gehad, bij lag het aan de banden.
levensgevaarlijk, voor mij alleen maar goede banden erop.
levensgevaarlijk, voor mij alleen maar goede banden erop.
koffie??????
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: schudden van de motor
Ik had de GL1000 indertijd nieuw gekocht bij de dealer, was de eerste Goldwing die uitkwam. Helaas een mislukte poging van Honda want het was levensgevaarlijk om met dat ding lange snelle bochten te rijden op de snelweg. Ik heb de GL1000 vrij snel terug verkocht aan de dealer en heb de opvolger bestelt, de GL1100. Daar heb ik nog wel een half jaar op moeten wachten maar dat was een echte Goldwing, sturen als een scheermes.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: schudden van de motor
Krijgen we weer het bekende verhaal.
Kan liggen aan;
Kan liggen aan;
- balhoofdlagers
Wiellagers
Achtervorklagers
Versleten voorvorkbussen
Banden
Banden spanning
Doorgerotte framebuis (demontabele)
Doorgerotte framebuis (hoofdstandaard)
Blok los in je frame
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: schudden van de motor
Mijn GL1000 was splinternieuw.
https://allesopdemotor.nl/de-honda-gold ... evaarlijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://allesopdemotor.nl/motorfietsen- ... egligging/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://allesopdemotor.nl/de-honda-gold ... evaarlijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://allesopdemotor.nl/motorfietsen- ... egligging/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- RonalT
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: schudden van de motor
Vergis je niet, de genoemde artikelen zijn geschreven in een tijd dat de motoren technisch veel beter waren.
Je moet de motoren uit de jaren 70-80 in het perspectief van die tijd zien. Het vermogen en de cilinderinhoud was in korte veel te sterk toegenomen. Frame en vering konden dat inderdaad niet bijhouden. Nu roept iedereen dat het toen gevaarlijk was, maar toen was het 'gewoon zo'..
We waren toen niet beter gewend en natuurlijk was iedereen aan het werk om deze machines beter te maken.....
Je moet de motoren uit de jaren 70-80 in het perspectief van die tijd zien. Het vermogen en de cilinderinhoud was in korte veel te sterk toegenomen. Frame en vering konden dat inderdaad niet bijhouden. Nu roept iedereen dat het toen gevaarlijk was, maar toen was het 'gewoon zo'..
We waren toen niet beter gewend en natuurlijk was iedereen aan het werk om deze machines beter te maken.....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: schudden van de motor
Het kon ook echt wel beter dan beschreven. Ik heb een tijdje een K1 gehad en dat was een ex rijkspolitie motor met de bekende Glaser kuip. Bij deze hadden ze voorvork op lucht gezet en die was met een metertje af te lezen. Ook de achterveren waren vervangen voor s&w schokbrekers en die werkte ook op lucht. tevens zat er een stuurdemper op. Ik kan je garanderen dat deze motor destijds gewoon volgas kon zonder een centje pijn en ook best wel strak stuurde.
Bijgaand een foto van mijn eerste wing.
Het origineel:
Bijgaand een foto van mijn eerste wing.
Het origineel:
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
- Locatie: Woensdrecht
Re: schudden van de motor
Heb ook een K3 gehad. Deed dat ook bij hogere snelheden,. stond de achtervering iets te hard afgesteld.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 17 jul 2016, 17:22
- Type Goldwing: GL1000
Re: schudden van de motor
Ga 23 augustus naar de goldwing specialist in Renswoude om o.a de cab. te synchroniseren. zal daar vragen wat de mogelijkheden/oorzaken bij deze fiets zijn !Blacky schreef:Heb ook een K3 gehad. Deed dat ook bij hogere snelheden,. stond de achtervering iets te hard afgesteld.
Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.Your browser does not support drag'n'drop file uploads.Please use the fallback form below to upload your files like in the olden days.