Heeft iemand ooit een startonderbreker schakelaar op de GL1000 gemonteerd ?
Suggesties voor elegante, snelle oplossingen zijn welkom. Ben een beetje lui en geen zin om voor de tweede keer het wiel uit te vinden, want die is vast al eens uitgevonden
Groet,
Jeroen.
zijstandaard beveiliging
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
zijstandaard beveiliging
Laatst gewijzigd door Goldiefan op 08 aug 2017, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: jiffy switch
Welnu,
Bij gebrek aan inspirerende input heb ik het wiel zelf nog maar eens uitgevonden. Startonderbreking is geen goed idee, een 'mechanische' schakelaar evenmin. Een 'droogtest' is inmiddels gelukt, nu monteren en foto's van het resultaat volgen ......
Bij gebrek aan inspirerende input heb ik het wiel zelf nog maar eens uitgevonden. Startonderbreking is geen goed idee, een 'mechanische' schakelaar evenmin. Een 'droogtest' is inmiddels gelukt, nu monteren en foto's van het resultaat volgen ......
Re: jiffy switch
Wat wordt het eigenlijk Ik dacht eerst dat je een schakelaar op de zijstandaard wilde hebben, nu begrijp ik een soort diefstal beveiliging
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: jiffy switch
Tja, ik ben ook benieuwd.
Bij een jiffy-switch denk ik aan een schakelaar die de motor laat uitvallen als je de jiffy naar beneden doet.
Een startonderbreker is weer iets anders. Soort diefstal beveiliging?
Of wordt er bedoeld dat je niet kan starten als de jiffy naar beneden is?
Bij een jiffy-switch denk ik aan een schakelaar die de motor laat uitvallen als je de jiffy naar beneden doet.
Een startonderbreker is weer iets anders. Soort diefstal beveiliging?
Of wordt er bedoeld dat je niet kan starten als de jiffy naar beneden is?
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: jiffy switch
het is een oplossing voor een van gevaarlijkste zaken die aan een GL1000 zitten: de mogelijkheid van het wegrijden met uitgeklapte zijstandaard.
- Pep
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 07 mar 2013, 20:43
- Type Goldwing: GL1800
Re: jiffy switch
Als het goed is zit er aan het einde van je jiffy een rubber stripje. Dit raakt als eerste de grond als je wegrijdt en een bocht maakt met de jiffy nog uit. Het rubber schuurt over de grond en laat de jiffy inklappen voordat je met het staal de weg raakt. Het pijltje wat erop staat geeft aan wanneer je het rubber stripje moet vervangen. Volgens mij moet je dan de hele dag met je jiffy uit wegrijden om hem zo ver af te laten slijten....
Simpel systeem maar werkt altijd. Heb zelf wel eens een jiffy schakelaar gehad met een storing die totaal onverwacht tijdens het rijden de motor liet afslaan en enkele tellen later weer liet aanslaan....erg listig.
Simpel systeem maar werkt altijd. Heb zelf wel eens een jiffy schakelaar gehad met een storing die totaal onverwacht tijdens het rijden de motor liet afslaan en enkele tellen later weer liet aanslaan....erg listig.
Motor Bj
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
CB 350 K4 1971
CB 750 K 1978
VF 750 Sabre 1984
CBR 1000 1989
CB 350 K4 1972
GL 1000 K3 1978 (nog in bezit)
GL 1500 1989
GL 1500 SE 1995
GL 1800 2002
GL 1800 2007 (huidige)
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: zijstandaard beveiliging
Het zou inderdaad onverstandig zijn om een schakelaar in het primaire circuit van de bobine op te nemen, dat komt de betrouwbaarheid van de motor niet ten goede. De oplossing die ik heb gemaakt is heel gemakkelijk en buitengewoon goedkoop en als volgt, zie schema en foto’s: een reed contact (NO: gesloten bij opgeklapte standaard, open bij uitgeklapte standaard) bedient via een ‘breek’ relais (terminal 87a) twee buzzers. Eén buzzer is overigens meer dan genoeg, bij 110 km/h hoor ik deze buzzers nog. Dit is natuurlijk maar een oplossing, je zou bijvoorbeeld ook de claxon kunnen gebruiken, het relais moet dan naar massa schakelen. Of wellicht een NC reed contact, indien verkrijgbaar.
En speciaal voor Pep: wanneer je her en der leest op fora wordt mijn ervaring dat een zijstandaard een gevaar kan zijn weldegelijk bevestigd, het eerste de beste voorbeeld dat ik tegen kom: http://goldwingdocs.com/forum/viewtopic ... 273#p68210" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
En speciaal voor Pep: wanneer je her en der leest op fora wordt mijn ervaring dat een zijstandaard een gevaar kan zijn weldegelijk bevestigd, het eerste de beste voorbeeld dat ik tegen kom: http://goldwingdocs.com/forum/viewtopic ... 273#p68210" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Goldiefan op 13 aug 2017, 16:09, 5 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten