Primaire ketting klappert


Technische vragen, tips, trucs, enz.

Primaire ketting klappert

Berichtdoor motionz » 30 Jun 2017, 16:55

Ben bezig met een aankoop van een GL1000 K3 waar de primaire ketting duidelijk hoorbaar klappert wanneer deze heel lage toeren draait.
is dit normaal of moet aan iets rampzaligs denken?
Las ook dat er een kettingspanner voor de primaire ketting op hoort te zitten? de verkoper vertelde dat er geen kettingspanner op zit. Wat is wijsheid?
motionz
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 Jun 2017, 16:21

Re: Primaire ketting klappert

Berichtdoor peter » 30 Jun 2017, 17:36

Als alle cilinders netjes hun werk doen hoor je hem bijna niet. Oorzaken kunnen zijn vervuilde carbureurs, niet synchroon, kleppen niet goed afgesteld, de ontsteking niet goed afgesteld of vervuilde bougies.
Het luistert redelijk nauw bij de gl1000.

Zeker weten dat je geen bigend lager hoort :?:
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30 Aug 2006, 20:54
Woonplaats: Velden noord limburg
Type Goldwing: GL1800

Re: Primaire ketting klappert

Berichtdoor motionz » 01 Jul 2017, 15:10

Stationair toerental stond zeer laag afgesteld alleen dan is het hoorbaar.
Klinkt mij als een klapperende ketting, bigendlagers lijken mij meer bonkend geluid te geven.?

Zit er in een GL geen kettingspanner voor de primaire ketting?
motionz
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 30 Jun 2017, 16:21

Re: Primaire ketting klappert

Berichtdoor Goldiefan » 04 Jul 2017, 19:59

Hier is heel veel informatie over op het internet. Als nieuwe GL1000 eigenaar moet je zeker de website van Randall Washington kennen, heel veel goede informatie.


http://www.randakksblog.com/tips-on-buy ... ed-gl1000/


2. Engines – GL1000 are stone cold dependable in terms of internal engine component reliability. Honda engineers overbuilt the engine internals, so well-cared for bikes routinely rack up prodigious mileage totals with minimal issues beyond routine maintenance. Still, it’s a wise practice to do a compression test before purchase.
There is no provision on the early engines for controlling slack in the primary chain. With wear, these can cause a characteristic diesel like “rattle.” This nuisance noise appears at idle and disappears under load. It is of no real concern and can be controlled through accurate tune-ups with special attention to ignition timing and carb synchronization.
Goldiefan
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 10 Mei 2010, 19:55
Woonplaats: Groningen
Type Goldwing: GL1000


Terug naar GL1000

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast