3000 toeren na starten en benzine uit li. uitlaat
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
3000 toeren na starten en benzine uit li. uitlaat
ik heb de carb.'s er weer afgehaald.(hoe doen jullie dat?)
zie bijgaande foto's.
wat kan er allemaal aan de hand zijn?
groet, theo
zie bijgaande foto's.
wat kan er allemaal aan de hand zijn?
groet, theo
Laatst gewijzigd door Gl-theo op 10 apr 2008, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je de motor ook helemaal uit elkaar gehad ?
mogelijkheid 1 :
Het lijkt er sterk op dat de in en uitlaat klep(pen) niet helemaal goed sluiten. Dit kan komen omdat je de inlaatkleppen met elkaar verward hebt, of dat je die dingen veels te strak hebt staan waardoor ze niet meer sluiten.
Als gevolg hiervan wordt er bij de compressieslag en uitlaatslag teruggeblazen en uitgeblazen wat de benzine in je luchtfilter en uitlaat zou verklaren. Tevens kan dit een veel te rijk mengsel tot gevolg hebben. Dit heeft iets te maken met het heen en weer verkeer van de lucht in de carbs, daar weet ik het fijne ook niet van.
mogelijkheid 2 :
Je carbs zitten de toko gewoon te verzuipen omdat je vlotters vast zitten en die dingen als het ware gewoon overstromen totdat de motor verzuipt.
Verder zou ik het zo ook niet kunnen gissen.
mogelijkheid 1 :
Het lijkt er sterk op dat de in en uitlaat klep(pen) niet helemaal goed sluiten. Dit kan komen omdat je de inlaatkleppen met elkaar verward hebt, of dat je die dingen veels te strak hebt staan waardoor ze niet meer sluiten.
Als gevolg hiervan wordt er bij de compressieslag en uitlaatslag teruggeblazen en uitgeblazen wat de benzine in je luchtfilter en uitlaat zou verklaren. Tevens kan dit een veel te rijk mengsel tot gevolg hebben. Dit heeft iets te maken met het heen en weer verkeer van de lucht in de carbs, daar weet ik het fijne ook niet van.
mogelijkheid 2 :
Je carbs zitten de toko gewoon te verzuipen omdat je vlotters vast zitten en die dingen als het ware gewoon overstromen totdat de motor verzuipt.
Verder zou ik het zo ook niet kunnen gissen.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
ontsteking bleek in orde.
bougies li.cylinders nat en re.cyl. mooi koffiebruin.
weer afslaan na een korte tijd. bij John van bikers best om advies gevraagd.
de rubberringen en pakkingen voor de GL kosten 41 euro per carb. die heb ik niet gekocht.
vanmiddag bij B.B. wel een setje carb.'s gekocht (uiteraard niet nieuw), met de garantie dat ze goed zijn. 200 euries!
ik ben benieuwd. maar weer de hele boel ombouwen.
theo.
bougies li.cylinders nat en re.cyl. mooi koffiebruin.
weer afslaan na een korte tijd. bij John van bikers best om advies gevraagd.
de rubberringen en pakkingen voor de GL kosten 41 euro per carb. die heb ik niet gekocht.
vanmiddag bij B.B. wel een setje carb.'s gekocht (uiteraard niet nieuw), met de garantie dat ze goed zijn. 200 euries!
ik ben benieuwd. maar weer de hele boel ombouwen.
theo.
Laatst gewijzigd door Gl-theo op 10 apr 2008, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
ik was er om 3 uur s'middags, iig later dan jij.
John zei dat een motor die 10 jaar stilstond meestal carb.problemen geeft, door oude benzine-vuil-resten en/ofoude rubberringen. alles ultrasoon laten reinigen en revisiesetjes á 41 euro per stuk. leken me geen goed idee.
revisiesetjes kon hij eventueel wel bestellen. uiteindelijk kocht ik dus een setje carb.s waarmee maand geleden een GL nog prima liep.
wel duur, maar ja. dit weekend proberen!
theo
John zei dat een motor die 10 jaar stilstond meestal carb.problemen geeft, door oude benzine-vuil-resten en/ofoude rubberringen. alles ultrasoon laten reinigen en revisiesetjes á 41 euro per stuk. leken me geen goed idee.
revisiesetjes kon hij eventueel wel bestellen. uiteindelijk kocht ik dus een setje carb.s waarmee maand geleden een GL nog prima liep.
wel duur, maar ja. dit weekend proberen!
theo
Hij stond al 10 jaar stil ! Ja daar kom je nu mee aan
Benzine gaat na een aantal jaar inderdaad 'vergommen'. Dat klopt als een bus. Dit zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn voor het wazige gedrag van de linkerkant.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat er benzine de verkeerde kant op gaat.
In ieder geval heb ik geen ervaring met carbs die zo ontzettend lang stil hebben gestaan met de benzine er nog in.
Dit is dan wel weer een goede hint voor als ik nog een motor wil restaureren.
Wel ben ik dan benieuwd of het 'nieuwe' setje dan wel goed werkt.
Benzine gaat na een aantal jaar inderdaad 'vergommen'. Dat klopt als een bus. Dit zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn voor het wazige gedrag van de linkerkant.
Wat ik dan weer niet begrijp is dat er benzine de verkeerde kant op gaat.
In ieder geval heb ik geen ervaring met carbs die zo ontzettend lang stil hebben gestaan met de benzine er nog in.
Dit is dan wel weer een goede hint voor als ik nog een motor wil restaureren.
Wel ben ik dan benieuwd of het 'nieuwe' setje dan wel goed werkt.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
de motor loopt!! veel rook!!
de eerste 200meter gereden. zonder zadel en zonder luchtfilter.
het plenum bleef droog!
theo.
de eerste 200meter gereden. zonder zadel en zonder luchtfilter.
het plenum bleef droog!
theo.
Laatst gewijzigd door Gl-theo op 10 apr 2008, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi !
Toch de carbs zelf dus. top !
15,8 volt uit de dynamo ? Doet je spanningsregelaar het nog wel dan ? Zou ik zeker even nakijken als ik jou was, want die moet de spanning uit de dynamo afvlakken op 13,8V tot 14,2V max. Is ook wel een heikel puntje met Honda geloof ik.. Vroeger op de brommers al, mijn broer met de blackbird XX, ik hoor het ook over Wings.
Anyway, gefeliciteerd !
Toch de carbs zelf dus. top !
15,8 volt uit de dynamo ? Doet je spanningsregelaar het nog wel dan ? Zou ik zeker even nakijken als ik jou was, want die moet de spanning uit de dynamo afvlakken op 13,8V tot 14,2V max. Is ook wel een heikel puntje met Honda geloof ik.. Vroeger op de brommers al, mijn broer met de blackbird XX, ik hoor het ook over Wings.
Anyway, gefeliciteerd !
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: bennekom
- Contacteer:
onlangs een langere proefrit en alles leek in orde!
het stroom-bijladen is met het licht aan ongeveer 14 volt. dat wel o.k.
theo.
het stroom-bijladen is met het licht aan ongeveer 14 volt. dat wel o.k.
theo.
Laatst gewijzigd door Gl-theo op 10 apr 2008, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Den Briel