3000 toeren na starten en benzine uit li. uitlaat

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

3000 toeren na starten en benzine uit li. uitlaat

Bericht door Gl-theo » 24 sep 2007, 13:45

ik heb de carb.'s er weer afgehaald.(hoe doen jullie dat?)
zie bijgaande foto's. Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
wat kan er allemaal aan de hand zijn?
groet, theo
Laatst gewijzigd door Gl-theo op 10 apr 2008, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

UptownWings

Bericht door UptownWings » 24 sep 2007, 21:19

Heb je de motor ook helemaal uit elkaar gehad ?

mogelijkheid 1 :
Het lijkt er sterk op dat de in en uitlaat klep(pen) niet helemaal goed sluiten. Dit kan komen omdat je de inlaatkleppen met elkaar verward hebt, of dat je die dingen veels te strak hebt staan waardoor ze niet meer sluiten.
Als gevolg hiervan wordt er bij de compressieslag en uitlaatslag teruggeblazen en uitgeblazen wat de benzine in je luchtfilter en uitlaat zou verklaren. Tevens kan dit een veel te rijk mengsel tot gevolg hebben. Dit heeft iets te maken met het heen en weer verkeer van de lucht in de carbs, daar weet ik het fijne ook niet van.

mogelijkheid 2 :
Je carbs zitten de toko gewoon te verzuipen omdat je vlotters vast zitten en die dingen als het ware gewoon overstromen totdat de motor verzuipt.

Verder zou ik het zo ook niet kunnen gissen.

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 24 sep 2007, 22:04

O.K., dan ga ik de klepspeling/timing nog een nakijken.

de vlotternaalden lijken goed af te sluiten. (het is niet meer nieuw.!)

theo

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 25 sep 2007, 22:14

kleppen opnieuw gesteld. stonden met teveel speliing!!

cab.'s er weer op gezet. (een van de vacuumzuigers leek wat te klemmen.)

morgen de ontsteking maar weer eens controleren.

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 27 sep 2007, 19:04

ontsteking bleek in orde.
bougies li.cylinders nat en re.cyl. mooi koffiebruin.
weer afslaan na een korte tijd. bij John van bikers best om advies gevraagd.
de rubberringen en pakkingen voor de GL kosten 41 euro per carb. die heb ik niet gekocht.
vanmiddag bij B.B. wel een setje carb.'s gekocht (uiteraard niet nieuw), met de garantie dat ze goed zijn. 200 euries!
ik ben benieuwd. maar weer de hele boel ombouwen.

theo.
Laatst gewijzigd door Gl-theo op 10 apr 2008, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

UptownWings

Bericht door UptownWings » 27 sep 2007, 19:14

Hey, daar was ik ook nog zo tussen 11 en 2 vandaag.

Misschien zijn we elkaar nog tegengekomen dan ?

En wat zei John ervan dan trouwens ? Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij geen idee heeft wat het kan zijn.

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 27 sep 2007, 20:50

ik was er om 3 uur s'middags, iig later dan jij.
John zei dat een motor die 10 jaar stilstond meestal carb.problemen geeft, door oude benzine-vuil-resten en/ofoude rubberringen. alles ultrasoon laten reinigen en revisiesetjes á 41 euro per stuk. leken me geen goed idee.
revisiesetjes kon hij eventueel wel bestellen. uiteindelijk kocht ik dus een setje carb.s waarmee maand geleden een GL nog prima liep.
wel duur, maar ja. dit weekend proberen!
theo

UptownWings

Bericht door UptownWings » 27 sep 2007, 22:28

Hij stond al 10 jaar stil ! :shock: Ja daar kom je nu mee aan :lol:

Benzine gaat na een aantal jaar inderdaad 'vergommen'. Dat klopt als een bus. Dit zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn voor het wazige gedrag van de linkerkant.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat er benzine de verkeerde kant op gaat.

In ieder geval heb ik geen ervaring met carbs die zo ontzettend lang stil hebben gestaan met de benzine er nog in.
Dit is dan wel weer een goede hint voor als ik nog een motor wil restaureren.

Wel ben ik dan benieuwd of het 'nieuwe' setje dan wel goed werkt.

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 29 sep 2007, 12:19

de motor loopt!! veel rook!!
de eerste 200meter gereden. zonder zadel en zonder luchtfilter.
het plenum bleef droog!

theo.Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gl-theo op 10 apr 2008, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

UptownWings

Bericht door UptownWings » 29 sep 2007, 13:44

Mooi !

Toch de carbs zelf dus. top !

15,8 volt uit de dynamo ? Doet je spanningsregelaar het nog wel dan ? :shock: Zou ik zeker even nakijken als ik jou was, want die moet de spanning uit de dynamo afvlakken op 13,8V tot 14,2V max. Is ook wel een heikel puntje met Honda geloof ik.. Vroeger op de brommers al, mijn broer met de blackbird XX, ik hoor het ook over Wings.

Anyway, gefeliciteerd ! :lol:

Gl-theo
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 jun 2007, 22:10
Type Goldwing: GL1100
Locatie: bennekom
Contacteer:

Bericht door Gl-theo » 05 okt 2007, 13:22

onlangs een langere proefrit en alles leek in orde!
het stroom-bijladen is met het licht aan ongeveer 14 volt. dat wel o.k.
theo.
Laatst gewijzigd door Gl-theo op 10 apr 2008, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

DonvanVliet
Berichten: 694
Lid geworden op: 02 jun 2007, 19:24
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Den Briel

Bericht door DonvanVliet » 03 mar 2008, 13:29

Vlotterhoogte misschien. Die moet 21mm zijn gemeten vanaf de opstaande rand waar je rubber pakking invalt tot onderkant vlotter.

Plaats reactie