achterrem
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: achterrem
Niet......bij de 1000 waar dit topicje om gaat...... Hand beide voor, voet achter....t beste systeem in mijn ogen....
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: achterrem
Zowel de voorste remklauwen als de achterste hebben 3 pistons. De middelste pistons van de voorste remklauwen worden rechtstreeks op druk gebracht door het voetpedaal. De middelste piston van de achterste remklauw wordt op druk gebracht door de voorste linker remklauw, deze kantelt omhoog als je de voorrem gebruikt en zet druk op de.........hoe heet dat ding.........secondairy master cilinder of zoiets. De voorrem remt dus op beide schijven, gelukkig, anders krijg je dat gewicht nooit tot stilstand.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: achterrem
Klopt, ook bij mn oude CBR maarrrrrrrrrrr......1000 topic.....sorry!!
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
Re: achterrem
Ja theorie en praktijk....weg was nat en reflex is zomaar gebeurt. Na de val de geschrokken automobilist bedankt voor zijn stop. Verder wat krassen op de leren jas verbogen cilinderbeschermer en vooral de opluchting van de 'goede' val, ging eigenlijk best relaxed ben er zelfs zekerder op de motor van geworden.RonalT schreef:Diverse types van onze Gold Wings reageren anders doordat de voetrem ook een schijf voor bedient. De handrem bedient de andere schijf.
Dus maximaal remmen doe je door zowel met je voet als hand te remmen en als je voorwiel zwaar op het asfalt drukt de remdruk opvoeren.
En inderdaad, als je in een reflex gaat remmen maak je een goede kans om te snel de rem in te knijpen en daardoor is je voorwiel nog te licht en blokkeert het wiel te gemakkelijk. Oeps....
Maar de motor remt achter nog steeds slecht zoals gezegd -remleidingen zijn onderweg- we zullen zien
Re: achterrem
Heb de stalen remleidingen gemonteerd..........de motor remt weer 100%..................dank voor de tips...............kan ik weer veilig de weg op !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten