GL1000 single carb setup solex 30pict1

Technische vragen, tips, trucs, enz.
adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 10 apr 2017, 21:10

weer een kleine update.... ik had de stille hoop om afgelopen weekend de weg op te kunnen........ 9jaar stilstand is niet zo best voor de remmen :( , uit veiligheids oogpunt dan maar de eerste rit uitstellen (haastig spoed is zelden goed) , Mn remzuigers heb ik allemaal gedemonteerd, er zaten de nodige plekjes op... daarom ga ik ze allemaal vervangen. Mijn duitse "Carb contact" maakt de RVS remzuigers zelf. Met een beetje geluk komen ze van de week binnen en dan kan ik weer verder. wordt dus vervolgd :-)

adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 03 mei 2017, 23:22

nog even geduld ... ben bezig met een cosmetische makeover, als het weer meezit dan kan ik hopelijk binnenkort weer de weg op en verslag doen hoe ie rijdt

adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 27 mei 2017, 17:47

hey allemaal, mn cosmetische makeover is zga klaar nog even een paar kleine dingen, ben tot dusver erg tevreden mee. Ik kan nu gaan testen hoe die rijdt, door ons hofje ging prima, ok ff de weg op geweest maar omdat n accu niet best was moet ik opgehaald wordt door mn vrouw in dr swift (met een sleepkabel) maar dat is weer een mooi verhaal voor verjaardagen, het mag allemaal de pret niet drukken :-) .... Ik kan nu iig verder gaan om m verder af te stellen wordt dus weer vervolgd :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GL-1800
Berichten: 1476
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door GL-1800 » 27 mei 2017, 18:22

T is wat geworden....was ook n heeeeeeeeele klus.

Als je nog s ontluchten moet........kwam ik op t Hayaforum tegen. Schijnt goed te werken....
http://www.speedbleeder.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door jwt67 » 27 mei 2017, 18:54

Zozo dat is nog eens een make-over! Van gl blauw naar camoukleuren. Best veel werk al dat afplakken en zo ....... Ik vind het geslaagd :D . En nu een andere accu scoren want afgesleept worden kan natuurlijk niet hè.

Is die landrover ook van jou?

Groet,
Jan-Willem
GL1000 K2

adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 27 mei 2017, 19:21

jwt67 schreef:Zozo dat is nog eens een make-over! Van gl blauw naar camoukleuren. Best veel werk al dat afplakken en zo ....... Ik vind het geslaagd :D . En nu een andere accu scoren want afgesleept worden kan natuurlijk niet hè.

Is die landrover ook van jou?

Groet,
Jan-Willem
de accu is één, daarnaast moet die carb ws ook nog afgesteld worden. Ik hoop dat het afstellen een beetje vlot wil gaan, begint na 9jr stilstand wel weer erg jeuken....

De make over was idd heel veel afplak werk maar gelukkig is dat niet duur bij de Action, tis alleen veel werk, Die Landrover is van de buurman ook een gaaf ding. Onze 1985 volvo begon hier en daar toen ook slecht te worden, we hebben er andere deuren ingehangen en van een winter camo voorzien, trekken we ook veel bekijks mee en alle slechte plekken kunnen weer jaren mee :-) ( en je vindt m ook heel makkelijk terug op een parkeerplaats)


Afbeelding

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door jwt67 » 27 mei 2017, 21:01

Zo zie je ze niet veel die Volvo's maar ja wat wil je met die camouflage....... :D. Ook erg mooi gedaan hoor, valt nog niet mee om een leuk patroon te maken.
Ben benieuwd naar het volgende project, wat natuurlijk desert camou krijgt :wink:
GL1000 K2

adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 27 mei 2017, 21:35

jwt67 schreef:Zo zie je ze niet veel die Volvo's maar ja wat wil je met die camouflage....... :D. Ook erg mooi gedaan hoor, valt nog niet mee om een leuk patroon te maken.
Ben benieuwd naar het volgende project, wat natuurlijk desert camou krijgt :wink:

hou op schei uit.... ik ben een behoorlijke tijd mee bezig geweest, een leuk patroon van het internet afgehaald (15x15cm) de ronde vormen "recht getrokken" en vervolgens uitvergroot naar 24x A3 vellen, tis een enorme patroon geworden.

adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 04 jun 2017, 12:58

testrit #2
na teleurstellende testrit 1 waarbij ik (na 1km.....) door mn vrouw in dr swift opgehaald moest worden en terug gesleept werd vandaag test 2.

Met meedenken van "GL-1000" Rob kwamen we er achter dat het geen compessie probleem was dat cilinder #2 niet meedeed, oorzaak was: een gloednieuwe bougie die kapot bleek te zijn (dat verwacht je niet....) bonnetje heb ik niet meer. Afijn heb wel weer een leuk verhaal bij een verjaardag (gelukkig hebben we de fotos nog....en nog een stukkie film)

Afijn alle 4 cilinders doen vrolijk mee en vandaag test #2 heb 4km afgeleged, stationair loopt ie niet onaardig. bij meer gas geven begon die met horten en stoten. Niet harder dan 60 km/u gegaan


Omdat de carb redelijk gemakkelijk vervangen kan worden (met 30minuten is ie vervangen) ik ga toch proberen mn weber DMTR carb er weer op te zetten en kijken wat ie nu doet nu alle cilinders mee doen.

een update zal hopelijk weer spoedig volgen

adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 05 jun 2017, 10:46

nou ja 30minuten.... met 45minuten had ik de solex carb eraf en de dubbele weber weer gemonteerd :-) . Zit een ernstig benzine probleem in de weber, contact gehad met de kennis uit duitsland, hij gaat mij zijn weber opsturen ( heeft m niet meer nodig omdat hij met injectie bezig is) krijg m echter pas na 19juni....Ik ga denk ik de solex er weer opzetten en dan weer ff pielen met de LPG, kijken wat ie gaat doen :-)

adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 05 jun 2017, 22:52

Vandaag besteed aan een storing in het LPG systeem. De vorige eigenaar had t aan elkaar "geknoopt" met kroonsteentjes en hele slechte kabelschoentjes...... trok ze er zo vanaf :x ...... Alle kroonsteentjes verwijderd, nette solderingen gemaakt met daar overeen krimpkous. Ook alle kabelschoentjes verwijderd en opnieuw gedaan, er stroomt weer LPG uit alsof het een lieve lust is :D

Ik ga toch maar weer de dubbele weber er op zetten :lol: :lol: :lol: .... daar heb ik detijds mijn LPG menstuk pas klaar voor gemaakt. Dan kan ik (hopelijk) voorlopig op LPG rijden totdat is die andere Weber carb binnen krijg, dan kan het afstellen op benzine beginnen :D

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door jwt67 » 05 jun 2017, 23:04

Kijk dat is lekker, even terug naar de basis en daarmee succes boeken!
Succes met je Webers........... :wink:
GL1000 K2

adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 08 jun 2017, 20:54

als ik éénmaal klaar ben zal ik een gelukkig man zijn..... je rolt van het één in het ander.... het starten op LPG ging niet zo vlot als ik had gehoopt, een enkele opleving is waar het bij bleef :cry: mogelijk dat t in de verdamper zit, moet ik weer gaan uitzoeken. gelukkig heb ik nog een ander verdamper die van mn trouwe volvo afkomt als t echt nodig is dan wissel ik ze om :-)

Ik had wel eens problemen dat mn startmotor niet op mn knoppie reageerde - meestal als ie warm was (wanneer ie koud was geen probleem) . Ik lekker starten om m op lpg te laten draaien, vertikt mn startmotor het helemaal :oops: , wat een feest ik had toch al niets te doen dus dit kon ik er gelukkig bij hebben...... 1 helpende gedachte is wel dat wanneer ik eenmaal mn startmotor weer aan de praat heb dan is mn carb uit Duitsland ook binnen :-) heb het vermoeden dat t nog effies gaat duren voordat ik er echt mee op pad kan..... wordt dus vervolgd...

adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 17 jun 2017, 13:22

nou mensen.... het gaat nog ff duren voordat ie de weg op kan. Het begon eigenlijk alleen met een "Carb conversion"..... maar 9 jaar stilstand is ook niet zo best voor je wing.... nwe distr riemen en spanrollen geplaatst, en toen kwamen de remmen..... die gingen niet meer zo soepen toen besloten om alle remmen onder handen te nemen nwe RVS remzuigers gekocht,nwe blokken , alle remleidingen voor en achter vervangen, nwe remcilinder van een mini cooper in mn zijspan weer geplaatst..... tja met de remmen wil ik geen risico aangezien mn dochters beide in het bakkie zitten en er nog een karretje er achter komt. Besloten om ook maar de hoofd remcilinder achter onderhanden te nemen. Mn voorband maar vervangen en dan kom je ondertussen ook nog van alles en nog wat tegen wb elektrische aansluitingen.... dat ook maar aangepakt. Je rolt van het één in het ander....Nu blijk ik toch een olie lek te hebben bij mn koppelingshuis....het is niet zo dat het er uit pist maar het gaat gestaag door..... :evil: uiteindelijk (als je lang genoeg wacht) stopt t met lekken, daar ga ik ook maar weer mee aan de slag.... onderdelen zijn inmiddels al besteld. oja en niet te vergeten mn start relais hield er ook mee op... pakking, keerring, relais en een andere carb zijn allemaal onderweg. Omdat ik het met andere dingen ook nog druk heb, heb ik zo het vermoeden dat het pas rond aug/sept wordt voordat ik ermee de weg op kan.... het wordt dus zeker vervolgd maar kan weer ff duren voordat ik weer wat op het forum plaats..... :cry:

adebouwer
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2016, 19:49
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 single carb setup solex 30pict1

Bericht door adebouwer » 26 aug 2017, 14:55

nou mensen goed bericht!! na verschillende testritten waarbij ik weer de sleepdienst (lees : mijn vrouw) moest bellen voor hulp, heb ik vandaag wederom gereden, ik heb ipv de mechanische pomp nu een elektrische opzitten, het was dus spannend vanmorgen...... je durft er op den duur niet meer op te vertrouwen.

Ik heb vandaag uiteindelijk 25km gereden!! het ging allemaal heel erg lekker, eenmaal warm blijft ie lekker lopen. ik heb ws een iets zwaardere pomp nodig omdat ie bij hoge toeren ( of boven de 90km/u) begint te sputteren, gas terug en hij doet weer "normaal". Ik ben zo blij als een klein kind :lol: Ik durf er nog geen grote afstanden mee te rijden zou ik wel willen, maarrrrrr, is er een probleem met de massa, ik ben er niet zeker van dat ie altijd wil starten, en mn lichten werken dubieus. Ik ga m van de winter opnieuw bedraden en dan is dat ook opgelost. Ik moet ook nog naar mn koppeling kijken, ik kan bij het blok & stuur niet meer strakker zetten (heb ik nu opgelost met 2 M4 moeren en ducttape :-) ) Ook moet ik mn LPG installatie nog even in orde maken en dan goed laten afstellen. Er is nog het eea aan werk maar vandaag is erg belovend en daar ben ik erg blij mee. De moed zakte me soms in de schoenen, had ik het ene opgelost om alleen weer tegen een ander probleem aan te lopen.

Plaats reactie