Mijn vraag.
Is t overslaan zeer regelmatig, maw elke paar seconden. Zo ja.. zou ik n compressiemeter ombeurten op de cylinder zetten en stationair laten draaien. Wellicht komt de boze geest dan uit zn schulp en zou je er achter kunnen komen of het daadwerkelijk in t motorgedeelte zit?? T is maar n idee.......
Jullie zullen begrijpen: alle suggesties zijn nog steeds welkom.
Groet,
Jeroen
Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck
Geplaatst: 17 mei 2016, 20:51
door Pep
Beste Jeroen,
Ik heb in het verleden zoiets als jij nu hebt mee gemaakt. Uiteindelijk was het een combinatie van een slechte massa verbinding van het blok naar het frame door oxidatie onder de aansluiting en een slecht vonkende bougie. De bougies waren nog geen 500km oud maar toch een slechte vonk bij stationair. 1 Cilinder deed wel mee op toeren maar op halve kracht. Ook het youtube filmpje geeft precies weer wat er bij mij ook gebeurde. Het leek net of 1 cilinder af en toe juist wel mee wil gaan lopen ipv dat deze juist stopt met mee lopen. Na de bougie's allemaal te hebben vervangen (kosten bijna niets) en de massa weer in orde te hebben gemaakt was het probleem bij mij weg.
Groet, Pep
Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck
Geplaatst: 18 mei 2016, 17:56
door Goldiefan
Pep schreef:Beste Jeroen,
Ik heb in het verleden zoiets als jij nu hebt mee gemaakt. Uiteindelijk was het een combinatie van een slechte massa verbinding van het blok naar het frame door oxidatie onder de aansluiting en een slecht vonkende bougie. De bougies waren nog geen 500km oud maar toch een slechte vonk bij stationair. 1 Cilinder deed wel mee op toeren maar op halve kracht. Ook het youtube filmpje geeft precies weer wat er bij mij ook gebeurde. Het leek net of 1 cilinder af en toe juist wel mee wil gaan lopen ipv dat deze juist stopt met mee lopen. Na de bougie's allemaal te hebben vervangen (kosten bijna niets) en de massa weer in orde te hebben gemaakt was het probleem bij mij weg.
Groet, Pep
Beste Pep,
Ik heb niet de massaverbinding van het blok gecontroleerd, wel die van de bobines onderhanden genomen: de bout ontvet, de schroefdraden met contactspray en perslucht gereinigd, het kabeloog schoon gevijld ....... alle andere elektriciteit doet het prima .......
Vier nieuwe bougies heb ik gemonteerd. Wat op het filmpje staat heeft niets met ontsteking te maken, wanneer je de bougiekabel van de 'falende' cylinder los trekt gebeurt wat je verwacht: hij gaat beroerd lopen omdat hij op 3 cylinders loopt, het toerental zakt daardoor wat, maar verder geen verschil .....
Ha Jeroen,
Je laatste filmpje geeft het probleem wel beter weer. Het is idd een heel ander probleem dan dat van mij toen. Die vreemde tik tijdens het weg vallen van het vacuüm kan ik helaas ook niet plaatsen. Helaas...
Groet, Pep
Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck
Geplaatst: 23 mei 2016, 11:35
door geejee
is de rubberring van de aanzuigbuis op de cylinder nog goed ?
het vacuum valt weg zou iets tussen carburateur en cylinder moeten zijn denk ik.
groeten gert-jan
Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck
Geplaatst: 23 mei 2016, 17:58
door Goldiefan
Beste Gert-Jan,
Dank voor het meedenken. Ook daar heb ik (uiteraard) aan gedacht. Ik kan niets vinden, spruitstukjes gevlakt, relatief nieuwe Randakk O-ringen die mooi juist boven het vlak uitsteken, boutjes op cylinderkop zaten vast zoals het hoort (dus niet te vast), boutjes voor aansluiting vacuummeter idem, aansluiting op carbs zien er prima uit, klemmen goed aangedraaid (na aandraaien spruitstukjes op cylinderkop), 2 carbs geprobeerd, ook nog met wat butaangas zitten klooien en hij loopt in principe goed stationnair ....... een oorzaak in de carburateur of het inlaatspruitstuk lijkt me zo goed als uitgesloten.
Ik denk nog steeds aan een inlaatklep probleem, dat is ook 'iets tussen aanzuigbuis en cylinder' en nogmaals verwijzend naar o.a. deze link: http://www.secondchancegarage.com/public/186.cfm, scenario 5
Groet,
Jeroen.
Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck
Geplaatst: 17 aug 2016, 19:50
door Goldiefan
Maar eens even weer mijn oude berichtje bovenaan plaatsen,
Na revisie van de cilinderkoppen, die er eigenlijk wel redelijk uit zagen, is de status na een weekje vakantie zoals op de foto: de uitlaten moeten er nog op en de radiateur. Als het daarna niet werkt weet ik het - na overweging van eindeloze mogelijke oorzaken - echt niet meer en nodig ik alle GL1000 eigenaren op dit forum uit bij mij voor een rituele verbranding van deze machine ..... Met barbeknoei, bier en overnachting
Groeten,
Jeroen.
Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck
Geplaatst: 17 aug 2016, 21:31
door peter
Ben erg benieuwd en ga vast wat minder eten zodat ik later bij de barbeknoei honger heb
Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck
Geplaatst: 17 aug 2016, 21:36
door Goldiefan
Heel goed Peter,
Ik hoop niet dat iedereen zo enthousiast is als jij ..... ik hoop bijna op een fatale mislukking van het project
Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck
Geplaatst: 22 aug 2016, 22:52
door eppie
Ik ben erg benieuwd naar een eventuele oplossing die mij ook een bbq bij een gezellig knapperende gl1000 kan besparen... Heb nml precies hetzelfde probleem.
Dat is goed om te lezen Jeroen! Heb je gelukkig weer 2 motoren inzetbaar. Moet je wel weer keuzes maken, als je er niet uit komt geef je maar een seintje hoor
Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck
Geplaatst: 23 aug 2016, 22:29
door Goldiefan
helemaal OK JW
Jij bent ook welkom op de BBQ.
Ik ben trouwens al gewaarschuwd als Groninger: vrij onlangs nodigde een onnozel meisje in het naburige Haren via Facebook iedereen uit voor een verjaardagsfeestje en dat werd ècht een gezellig feestje, zodanig dat het in alle kranten in de hele wereld smeuïg werd beschreven . Ik weet niet of ik dat wel ècht wil.
Groetjes,
Jeroen.
(mijn adres houd ik nog even geheim)
Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck
Geplaatst: 24 aug 2016, 17:13
door Goldiefan
Het is dramatisch: wanneer ik mij aan mijn woord houd zou ik jullie uit moeten nodigen en de BBQ op een wat onconventionele wijze aan moeten steken ........
Het is weer het oude liedje: de motor start en loopt aanvankelijk goed maar wanneer hij blijkbaar goed op temperatuur is gekomen slaat hij af en toe over (met name bij weinig gas !) en een vacuümmeter op cilinder 4 toont wederom wegvallen van de onderdruk èn het gas blijft af en toe hangen ......
zouden de sleutel tot de oplossing moeten zijn, er lijkt sprake van een 'vacuüm lek' ergens. Ik zou alleen niet weten waar en zou jullie willen vragen voor nog even uitstel van de barbeknoei En suggesties zijn nog steeds welkom.