misfiring, ter leringh ende vermaeck

Technische vragen, tips, trucs, enz.

Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck

Berichtdoor Goldiefan » 30 Apr 2017, 20:27

Bedankt Peter,

Het gereedschap wordt niet opgeruimd. Ik heb nog twee Ariel eencylinders, echt supergaaf, degelijk spul dat weinig aanleiding tot klagen geeft: het loopt altijd zonder omkijken en ik heb besloten om na 25 jaar, en ik overdrijf niet echt, ze weer eens te koesteren met de liefde die ze verdienen door wat groter onderhoud te verrichtten en dan kom je toch ook wat onverwachte zaken tegen die mij helaas beletten om het sleuten geheel te verleren :lol:

Maar ja, die avonturen horen niet op dit forum thuis :wink:
Goldiefan

Type Goldwing: GL1000

Re: misfiring, ter leringh ende vermaeck

Berichtdoor Goldiefan » 09 Mei 2017, 19:03

Afbeelding

Dit weekend heerlijk gereden op mijn Gouden Vleugel, Zij loopt weer als ware zij nieuw, als ware zij zomaar uit de showroom gerukt in 1977 :D . Als troost voor het geleden leed en als beloning voor mijn volhardendheid heb ik de oude Jama uitlaten - overigens het beste aftermarket spul dat te verkrijgen is of was - vervangen door nieuwe originele uitlaten. Esthetisch niet te evenaren en het fluisterstille geluid producerend dat de motor destijds kenmerkte en een van de eigenschappen die de machine legendarisch maakte. De wat minder gunstige eigenschappen, die destijds al benoemd werden, vergeten we even voor het gemak ;-) . Op wat technische niet opvallende verbeteringen na, zoals elektronische ontsteking, Dyna bobines :roll:, stalen remleidingen e.d., is de machine nu geheel origineel en naar mijn wens. Met uitzondering van het stuur welke ik niet origineel zou willen hebben. Het is door de vorige eigenaar gemonteerd en een compromis tussen het originele lage stuur, dat ik niet prettig vind, en het 'hertengewij', ergonomisch helemaal super .....
Goldiefan

Type Goldwing: GL1000

Vorige

Terug naar GL1000