Air cut valve


Technische vragen, tips, trucs, enz.

Air cut valve

Berichtdoor Jucht » 16 Apr 2016, 15:33

Hallo,
Kan mij iemand vertellen hoe de juiste montage is van het membraam Van de Air cut valve . Ik denk dat het pinnetje aan de onderkant van de membraam gemonteerd moet worden. En de veer van boven. Samen met 3 o ringetjes . Denk dat deze bij mij verkeerd gemonteerd is . Kan het in het werkboek niet duidelijk zien.
Groeten Jucht
Gebruikers-avatar
Jucht
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 29 Nov 2009, 20:16
Woonplaats: Humbeek België
Type Goldwing: GL1800

Re: Air cut valve

Berichtdoor jwt67 » 16 Apr 2016, 17:28

Het pinnetje moet inderdaad naar onderen. Deze drukt namelijk het klepje in die de luchttoevoer mogelijk maakt. De veer past precies in het huis erboven. Deze veer drukt het membraam naar beneden zodat er een grotere luchtstroom is. Bij een hoog vacuum wordt het membraan tegen de veerdruk in naar boven gezogen waardoor een rijker mengsel ontstaat wat er weer voor zorgt dat je geen backfires krijgt
GL1000 K2
Gebruikers-avatar
jwt67
 
Berichten: 158
Geregistreerd: 15 Jul 2015, 18:45
Woonplaats: Westervoort
Type Goldwing: GL1000

Re: Air cut valve

Berichtdoor Jucht » 16 Apr 2016, 18:32

Had ik al gedacht maar bij mijn GL zat deze anders om. Misschien was dit de oorzaak dat ik hem niet goed kon gelijk zetten op 4 cil met mijn vacuummeters .
Dank je voor je informatie en snelle reactie
Groeten Jucht
Gebruikers-avatar
Jucht
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 29 Nov 2009, 20:16
Woonplaats: Humbeek België
Type Goldwing: GL1800

Re: Air cut valve

Berichtdoor Goldiefan » 16 Apr 2016, 19:06

Even een tip. Wanneer je afstellingsproblemen hebt met de carburateur: dit heeft met zekerheid niets te maken met die air cut-off valve. Ik heb het ooit getest, een klem op de vacuumleiding die dat ding aktiveert en je merkt echt niets. Ik las later dat een van de amerikaanse carb guru's dit ook meldt, volgens mij Mike Nixon, hij zegt ook dat je hem er feitelijk net zo goed af kunt halen. Super website heeft hij, een aanrader. Overigens hoor je veelvuldig over het belang van afstelling van een carburateur terwijl er feitelijk weinig valt af te stellen: uitsluitend synchronisatie en stationair toerental, meer niet. Zorgvuldige montage van alle 'vaste' inwendige onderdelen, en smetteloos schoon, daar gaat het om.
Goldiefan
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 10 Mei 2010, 19:55
Woonplaats: Groningen
Type Goldwing: GL1000

Re: Air cut valve

Berichtdoor Jucht » 16 Apr 2016, 19:11

Ok , weer wat slimmer dank u
Groeten jucht
Gebruikers-avatar
Jucht
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 29 Nov 2009, 20:16
Woonplaats: Humbeek België
Type Goldwing: GL1800

Re: Air cut valve

Berichtdoor Goldiefan » 17 Apr 2016, 09:02

Een ding ben ik wellicht vergeten: de mengselschroeven, die vaak onterecht 'luchtschroeven' worden genoemd. Deze kun je ook niet instellen, je hebt waarschijnlijk een 755 carburateur en bij dit type moet je ze geheel indraaien en vervolgens 1 3/8 slag terug draaien. Instellen gaat niet omdat het een viercylinder is en je de uitlaatgassen niet per cylinder kunt meten. Dat is dan ook de reden dat het Honda werkplaatsboek stelt dat ze in de fabriek zijn ingesteld en je in principe niets aan de instelling moet doen. Ze zijn dan ook ‘gesealed’ door z.g. ‘limiter caps’ die bij 99% van de carburateurs in de loop der jaren zoek zijn geraakt. Randall Washington stelt in zijn uitgebreide documentatie, onder ander zijn video, dat zijn ervaring is dat de instelling van die schroeven in de praktijk niet echt kritisch is. Hij beweert overigens ook, zoals meerdere andere bronnen, dat de luchtaflsuitklep wel op een subtiele manier kan falen en de prestaties van je carburateur kan beinvloeden. Met alle respect voor deze man, ik ben het geheel niet met hem eens, zoals gezegd gebaseerd op basis van zelf uitgevoerde experimenten, en als je beseft wat dat ding precies doet en in acht neemt wat voor een ‘grof mechanisme’dat ding is dan is het vrij voor de hand liggend dat het geen essentieel onderdeel kan zijn en dat het uitsluitend ‘backfiring’ voorkomt wanneer je bij hoge snelheid / toerental opeens het gas terugneemt.

En hier nog even een van de uitstekende artikelen van Mike Nixon: http://www.motorcycleproject.com/text/k ... _paper.swf
Goldiefan
 
Berichten: 340
Geregistreerd: 10 Mei 2010, 19:55
Woonplaats: Groningen
Type Goldwing: GL1000

Re: Air cut valve

Berichtdoor Jucht » 17 Apr 2016, 10:30

Er zit inderdaad een 755 carburateur op de stel schroeven staan 3 toeren uit gedraaid volgens mij te rijk afgesteld.
Bougies wel wat zwart klopt het dat 3/8 bijna gelijk is aan 1,5 slag .
Groeten Jucht
Gebruikers-avatar
Jucht
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 29 Nov 2009, 20:16
Woonplaats: Humbeek België
Type Goldwing: GL1800

Re: Air cut valve

Berichtdoor rudolphwolven » 18 Apr 2016, 01:23

@ Goldiefan,
Betreft:....... "Overigens hoor je veelvuldig over het bel"ang van afstelling van een carburateur terwijl er feitelijk weinig valt af te stellen: uitsluitend synchronisatie en stationair toerental, meer niet. Zorgvuldige montage van alle 'vaste' inwendige onderdelen, en smetteloos schoon, daar gaat het om.".........

Ben het er helemaal mee eens....
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 19 Apr 2016, 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054
Gebruikers-avatar
rudolphwolven
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 26 Mei 2008, 02:11

Re: Air cut valve

Berichtdoor Jucht » 18 Apr 2016, 09:35

Bedankt, allemaal voor de uitleg
Groeten jucht
Gebruikers-avatar
Jucht
 
Berichten: 166
Geregistreerd: 29 Nov 2009, 20:16
Woonplaats: Humbeek België
Type Goldwing: GL1800


Terug naar GL1000

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast