Pagina 12 van 18

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 15 mar 2016, 19:54
door q45
ik lees dat je aan de toerentellerkabel een lekje had,hoe heb je dat juist aangepakt? zit er een dichting tussen die je makkelijk kan vervangen?
ik kan op de tekeningen geen dichting vinden....?

grts Gunther

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 15 mar 2016, 20:51
door jwt67
q45 schreef:ik lees dat je aan de toerentellerkabel een lekje had,hoe heb je dat juist aangepakt? zit er een dichting tussen die je makkelijk kan vervangen?
ik kan op de tekeningen geen dichting vinden....?

grts Gunther

Hoi Gunther,

De plek waar de toerentellerkabel het blok ingaat was een klein beetje vochtig. Echt lekken deed hij zeker niet. Daarom heb ik nu voor de makkelijke weg gekozen en heb een heel dun o-ringetje op de afdichting gelegd en daar de kabel weer op gemonteerd. Het moet wel een heel dunne zijn want anders past de bout niet. Vraag me niet welke maat het is want ik had er nog maar 1 van liggen en die zit nu in mijn blok. Weet trouwens niet of het uiteindelijk afdoende werkt want op wat stationair draaien na heeft de motor nog niet gelopen.
Er zit dus zeker wel een afdichting in, zie hiervoor de bijlages. Ook de maten staan erbij, echter deze afdichting heb ik nog niet zo 1,2,3 gevonden op het net.

Wel eentje gevonden op cmsnl!
http://www.cmsnl.com/products/91256-096 ... uhm4ZzhCUk" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;




Afbeelding

Afbeelding

Succes en laat maar eens weten wat jij gedaan hebt

Groeten,
Jan-Willem

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 20 mar 2016, 22:02
door q45
Jan-Willem

heb een nieuwe keerring moeten steken, even de boel gedemonteerd en weer opgebouwd
nu weer mooi dicht


Afbeelding

Afbeelding

grt Gunther

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 15 apr 2016, 21:09
door jwt67
Zo na een tijdelijke klus onderbreking van een week of 6 heb ik afgelopen week de motor grotendeels afgebouwd. Grotendeels omdat er nog wel wat kleine klusjes zijn, de puntjes op de i zeg maar. Deze ga ik tussendoor en komende winterperiode uitvoeren.

Natuurlijk ook weer gereden en hij deed het best goed. Niet zo briljant was het toeren gebied tussen de 1000 en 2000 toeren. Hierin was het sputteren en petsen behalve als je de choke erbij zet want dan liep ie als een naaimachine. Dus een kwestie van te weinig benzine of teveel lucht.......... in elk geval had ik behoorlijk witte bougies. Voor het opknappen deed hij dit niet, wie weet komt het door de gereinigde carburateurs en/of doordat ik nu een originele uitlaat heb in plaats van de Jama's. Dus het internet op gedoken en van alles gelezen over air cut off valve, idle flat spot, pilot air jet, pilot air screws, etc. Schijnbaar kan een goed werkende (vacuum) air cut off valve toch zorgen voor een erg arm mengsel in het toeren bereik tot 2200 toeren. Gezien de werking van deze klep kan ik dit niet verklaren maar desondanks toch maar een nieuwe klep besteld en gemonteerd. En inderdaad het maakte geen verschil....... Ook wat gedraaid aan de pilot air screws en bij wat verder uitdraaien werd het sputteren wel minder. Uiteindelijk besloten minder lucht toe te laten en volgens Randdakk kan je dit op een aantal manieren doen b.v. door het plaatsen van pilot jets met een kleinere diameter.
Ik heb het op een andere manier gedaan. Ik heb het pinnetje van de air cut off valve (van de oude....) korter gemaakt. Eerst geprobeerd met 1,5 mm en dit gaf een duidelijk beter resultaat dus later nog maar een mm eraf gehaald.
Nu loopt hij best goed maar nog niet 100% naar mijn idee. Aan de andere kant heb ik ook geen idee/ vergelijk hoe soepel een GL1000 vanaf zo'n 1500 toeren moet kunnen oppakken. Als ik het gas er rustig opzet doet ie het prima en vanaf 2000 toeren trekt ie als een beer. Voorlopig laat ik het even zo, eerst maar eens flink wat kilometers maken en kijken of er veranderingen optreden.


Afbeelding

Afbeelding

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 15 apr 2016, 23:31
door De Motormuis
Hij ziet er in ieder geval op de foto's weer heel mooi uit.
Nog veel succes met het vinden van de juiste oplossing
voor je probleem met de lucht of benzine toevoer.
En het zetten van de puntjes op de i.

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 17 apr 2016, 10:28
door jwt67
Zo het sputteren onder de 2000 toeren is opgelost :)
Na van alles gecontroleerd en geprobeerd te hebben heb ik wat kruipolie in de kamers van de luchtschroeven gespoten. Even laten intrekken en daarna met een paar bar luchtdruk erop. Luchtschroeven weer op de standaard aantal slagen gemonteerd, starten en hij loopt weer als een nieuwe :). Ik kon me het niet voorstellen maar blijkbaar toch een vuiltje of wat oxidatie in de kanaaltjes.......

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 17 apr 2016, 11:38
door q45
Wow tis ook juist een nieuwe :wink: proficiat :!: :!:

odertussen rijden hier al enkele mooie 1000cc tjes rond wow ,al een mooi hoopje .......

Grts Gunther

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 17 apr 2016, 12:43
door jwt67
De Motormuis schreef:Hij ziet er in ieder geval op de foto's weer heel mooi uit.
Nog veel succes met het vinden van de juiste oplossing
voor je probleem met de lucht of benzine toevoer.
En het zetten van de puntjes op de i.
Dank je voor de complimenten Wil! Op de foto ziet hij er inderdaad goed uit hè, in het echt ook wel hoor. Zeker geen nieuw- concoursstaat maar dat is ook nooit mijn streven geweest. Hij loopt nu wel weer goed dus kan me nu concentreren op de puntjes van de i :mrgreen:

Groeten,
Jan-Willem

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 17 apr 2016, 12:45
door jwt67
q45 schreef:Wow tis ook juist een nieuwe :wink: proficiat :!: :!:

Grts Gunther
Haha dank je wel Gunther :!:

Groeten,
Jan-Willem

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 20 apr 2016, 22:42
door jwt67
Afbeelding

Uit de "ouwe" doos :wink:

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 16 mei 2016, 12:09
door jwt67
Afbeelding


Afbeelding

Lag al een tijdje te wachten het nieuwe zadelovertrek. Doordat het overtrek wat opgevouwen was tijdens transport moeten een paar kleine vouwen zich nog wel zetten. Ziet er weer een stuk beter uit dan het, met zwarte ductape, gerepareerde originele zadel :D

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 27 mei 2016, 21:52
door jwt67
Als ik de koppeling op laat komen hoor je een "kloenk" geluid. Hij doet dit vrij snel na het aangrijpen van de koppeling. Ook heb ik het idee dat als de motor echt warm is het geluid harder wordt. Onlangs heb ik de vrije slag op het motorblok weer afgesteld en ik had het idee dat het geluid daarna minder was. Wie weet waardoor dit geluid veroorzaakt wordt?

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 27 mei 2016, 22:06
door rudolphwolven
Hoi Jan Willem,
Sorry, geen idee.......
mvg, Ruud

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 27 mei 2016, 22:20
door jwt67
rudolphwolven schreef:Hoi Jan Willem,
Sorry, geen idee.......
mvg, Ruud
Snap ik wel Ruud, jou motor is nog zo "nieuw" die maakt niet van die rare geluidjes :wink:

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Geplaatst: 29 mei 2016, 13:03
door Goldiefan
Interessante vraag Jan-Willem,

Wellicht ken je deze informatie al lang, maar op deze zondag waar ik me heb voorgenomen om lekker niets te doen heb ik meteen wat gezocht, mede omdat mijn ene GL1000 dit verschijnsel ook enigszins vertoont.
Er blijkt een demperplaat halverwege de koppeling te zitten die nog wel eens wat problemen kan geven:

http://www.wingovations.com/clutch-plat ... 4579471089" onclick="window.open(this.href);return false;

En Clymer, hoofdstuk 5, pagina 83 meldt: 'some early models were assembled with the laminated damper plate next to the clutch centre. This causes the clutch to grab. The laminated damper plate should be assembled in the middle of the stack on all models'

Ik hoop dat je wat aan hebt. Ik ga er niets aan doen, want die van mij doet het verder prima en ik probeer zoveel mogelijk gehoorzaam te zijn aan de uitspraak 'if it aint broke, don't fix it'

Groet,

Jeroen