GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
25 jaar k2
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
Type Goldwing: GL1000
Locatie: IJmuiden

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door 25 jaar k2 » 25 dec 2015, 13:41

over de oem schokbrekers zou ik persoonlijk eerst maar eens goed gaan rond vragen Jan Willem
Ze hebben mij ooit verteld dat ze vroeger massaal over de linker schouder werden gegooid (kwaliteit uitermate teleurstellend) zeg maar. :( :(
Maar ik kan het mis hebben ik heb het ook van horen zeggen.
Zelf heb ik er ook nu koni,s onder zitten deze zijn ook erg slap geworden ik ga voor hagon,s deze winter want het lijkt bijna origineel
en goede rijeigenschappen das ook wat waard maar das mijn mening hier over.
IK heb ook jou cardan kleur bekeken (prachtig) toch !!!! top gedaan vind ik,de kleur is nou eenmaal een dingetje wat erg moeilijk is
tis maar hoe hoog je zelf de lat legt zeg maar om een motor van ong 37 jaar oud 100% origineel te krijgen is denk ik zelf onmogelijk
er zullen altijd dingetjes zijn die iets afwijken of niet meer te koop blijken te zijn.
Als jou motor straks klaar is en je zet 100000 Nederlanders op een rij zullen er 99999 zeggen jeetje wat mooi en die ene
die dan over blijft en de kleine veranderingen ziet is vast een lid van ons forum en net zo,n grote mierenn....ker als wat wij zijn hahahaha.

Vrolijke kerstgroet Gerard.
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door rudolphwolven » 25 dec 2015, 18:56

V.w.b. de OEM schokbrekers heb ik zelf geen klachten...ze vallen niet negatief op.
Overigens heb ik wel weinig ervaring met motorfiets schokdempers, dus ik ben niet echt in staat om te vergelijken en een objectief oordeel te geven.......
Ik zou het zelf eens per PM aan Harry (koldt) vragen wat hij van de GL1000-dempers vindt; voor zover ik mij herinner heeft op zijn GL1000 K0 ook de OEM schokbrekers....
Het zou mij niet verbazen als Harry zegt "dat er prima mee te rijden is" .......en dat voor hem de kwestie van orginaliteit erg zwaar zo niet doorslaggevend is.
Bij mij idem ditto.......al kreeg ik 3 gratis sets van de allerbeste ter wereld.......ze komen niet op mijn K1.
Overigens z.g.a.n. of NOS chroom-achterschokdempers zijn niet meer te vinden en zouden inmiddels heel veel geld opbrengen denk ik.........zeker in de komende jaren.......wees er dus maar zuing op en koester ze (zolang je niet van je fiets wordt afgesodemieterd).... :wink:
mvg, Ruud
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 29 dec 2015, 21:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door rudolphwolven » 25 dec 2015, 19:04

jwt67 schreef:Dank voor de reacties, maakt wat los zo'n cardankleurtje :D .
De kleur van mijn cardan komt op de foto niet heel goed over. Ik zal nog wel eens bij daglicht, was nu onder een tl, een foto maken maar ik geloof direct dat ik de oem kleur niet precies heb kunnen maken.....

Hieronder nog een andere foto met alu kleur als vergelijk.

Afbeelding
Bij (nogmaals) "nadere bestudering" van de nieuwe foto moet ik zeggen dat de cardan inderdaad toch veel meer een OEM kleur heeft dan in eerste instantie gezien/gedacht..........
Niets meer aan veranderen denk ik; nog beter is haast niet mogelijk.....is goed zo / houden zo !
mvg, Ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 26 dec 2015, 11:45

Wat kan je op 2e kerstdag beter doen dan je frame eens vol blaffen met ml.........

Afbeelding
Afbeelding


Dat wordt weer flink poetsen want het frame glom zo mooi :( . Maar ja als morgen het motorblok erin moet dan is dit wel een randvoorwaarde want met het blok erin het frame alle kanten op draaien wordt best lastig :).

Als ik lees wat jullie over de schokbrekers hebben geschreven zullen het mettertijd wel Hagons worden. Komt tijd komt raad, eerst maar even sparen :wink:
GL1000 K2

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door GL-1800 » 26 dec 2015, 14:58

Nieuwe org. zal moeilijk worden, op. Volgens mij heeft cms nog n set........3honderd en zoveel euro.......per stuk. Hagon heeft idd mooie alternatieven. Ik ga morgen mn frame volblaffen met t zelfde.....helaas geen 1000 :(
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 27 dec 2015, 20:06

Lekker, vandaag het motorblok weer gemonteerd :D . Het frame over het blok heen schuiven gaat trouwens een stuk eenvoudiger dan het blok in het frame passen.......
Ik heb nu denk ik zo'n 80% van het voorwerk gedaan om de K2 weer klaar te hebben in het voorjaar. Bijvoorbeeld de remklauwen voor en de binnenzijde van de remschijven moeten nog gespoten worden maar ook nog het een en ander aan schoonmaak/ polijstwerk. Ook alle stekkerverbindingen van de kabelboom nakijken voordat deze gemonteerd wordt. Maar goed het begin is er en dat geeft een wel heel prettig gevoel :D . Ach en volgende winterperiode, is nog wel erg ver weg, zijn er nog genoeg puntjes op de i te zetten zoals het (laten) spuiten van de tank en kappen, roestvrije spaken monteren, etc.

Afbeelding



Vandaag ook nog een "kleur echte" foto van het cardanhuis gemaakt met een goede camera. Al moet ik wel zeggen dat hij nu toch wat meer gelig is dan in het echt......... :cry:

Afbeelding



en dit is de verf die ik er voor gebruikt heb

Afbeelding


wordt vervolgt
grtn,
Jan-Willem
GL1000 K2

Gebruikersavatar
q45
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door q45 » 27 dec 2015, 20:30

waaw prachtig werk al :wink: :wink: mooi mooi :!: :!: :!:

hoe heb je juist te werk gegaan om de cardan te spuiten met de twee verschillende kleuren :?:

grts Gunther

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 27 dec 2015, 20:55

q45 schreef:
hoe heb je juist te werk gegaan om de cardan te spuiten met de twee verschillende kleuren :?:

grts Gunther
Hallo Gunther,

Als eerste, uiteraard, grondverf, ik heb hiervoor grijs gebruikt. Daarna heb ik 3 lagen Achatgrau gespoten. Twee lagen was al voldoende geweest om dekkend te zijn maar ja verf weggooien is zonde hè. Direct na de laatste laag Achatgrau heb ik een heel dun laagje van het Weissaluminium er overheen gezet. Ik vond hem toen te gelig en heb er weer een heel dun laagje Weissaluminium overheen gezet.
Voor mij was het de eerste keer om zo twee kleuren te spuiten maar uiteindelijk goed te doen. En als het niet naar tevredenheid is weer 1 of 2 laagjes Achatgrau spuiten en dan weer het Weissaluminium, net zolang totdat het cardanhuis twee keer zo dik is geworden....... :lol:
GL1000 K2

Gebruikersavatar
q45
Berichten: 237
Lid geworden op: 17 dec 2011, 20:09
Type Goldwing: GL1000

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door q45 » 28 dec 2015, 19:30

ok Jan-Willem bedankt voor de info,ik ga het nog even bekijken wat ik ga doen :roll: voor het originele of voor het best bijpassende bij de rest van de motor :roll:
voor de rest wordt heel de motorfiets OEM dus.......... :!: :?: :!: :?: :idea: :idea:

suggesties of meningen zijn uiteraard welkom........ :wink:

grts Gunther


zo ziet hij er nu uit......de cardan vuldop wordt nog wel vervangen door de originele

Afbeelding

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 28 dec 2015, 21:26

q45 schreef: voor de rest wordt heel de motorfiets OEM dus.......... :!: :?: :!: :?: :idea: :idea:


]
Hahaha ben benieuwd wat de uiteindelijk de uitkomst van al die smileys is...........

Jouw cardan ziet er prima uit en over smaak valt niet te twisten toch? Je schrijft dat de vulplug nog wordt vervangen door een origineel exemplaar. Maar het is toch een originele?
GL1000 K2

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 29 dec 2015, 18:05

Gisteren nog even contact gehad met Harry over de oem schokbrekers. Oorspronkelijk waren het goede schokbrekers maar als ze zo'n 40 jaar oud zijn en een werkzaam leven achter de rug hebben dan is de kans groot dat ze niet heel goed hun werk meer doen. Tja en die speld in de hooiberg vinden.......... NOS schokbrekers, als ze er nog zijn, gaat me echt teveel geld kosten. Dus even piekeren en vervolgens vandaag bij een motorsloop langs gegaan om te kijken of daar nog geschikte chromen veren voor mijn koni's lagen. En inderdaad op een setje lekke schokbrekers (geen koni's.......) zaten nog chromen veren in redelijke staat. Ze zijn iets langer en dikker en er zat nogal wat roest aan de binnenzijde. Maar goed wat wil je voor 20 euro......... Thuis gekomen de schokbrekers gedemonteerd, roest weggepoetst van de spiraal, het aluminium huis van de koni gepolijst en aan 1 zijde de diameter van de bovenste 2 windingen iets kleiner gemaakt zodat ze perfect passen op de koni veerschotel.
En zie hier mijn lowbudget chromen koni :D , vanavond die andere in orde maken
Afbeelding
GL1000 K2

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door rudolphwolven » 29 dec 2015, 21:37

Leuk opgelost......heel vindingrijk.
Veel succes en plezier verder met de restauratie.
mvg, ruud
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 29 dec 2015, 23:09

rudolphwolven schreef:Leuk opgelost......heel vindingrijk.
Veel succes en plezier verder met de restauratie.
mvg, ruud
Dank je wel Ruud, dit is wat ik leuk vind. Proberen van "niets" iets te maken, gewoon lekker prutsen :) .
En met dat plezier zit het wel goed.......

Groeten,
J-W
GL1000 K2

Gebruikersavatar
25 jaar k2
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 dec 2015, 12:33
Type Goldwing: GL1000
Locatie: IJmuiden

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door 25 jaar k2 » 30 dec 2015, 22:33

Dag J-W

Vind het een heel mooi plaatje zo dat blok in dat gespoten frame het lijkt wel nieuw mooi gedaan.
Slim van je van die schokbrekers al hoop ik wel dat het goed werkt het zou niet leuk zijn als je met
de eerste proefrit van je fiets afstuiterd :D :D Geintje.
Maar zonder dollen ik vind dat je zeer zeker erg goed bezig bent ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

Gr Gerard
eenmaal een Wing nooit meer een ander ding.

Gebruikersavatar
jwt67
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 jul 2015, 18:45
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Westervoort

Re: GL1000 K2 weer goed en mooi maken

Bericht door jwt67 » 30 dec 2015, 23:41

Dank voor voor het compliment......

Als ik eraf stuiter dan klaag ik meteen meneer Koni aan en koop ik de K2 die nu op marktplaats te koop staat :wink: .
Zonder gekheid mijn Koni dempers zijn nog echt goed en met instelbare demping ook nog. Ik vond het toch wel zonde om ze in de hoek te gooien maar wilde wel chomen veren. De rest van het verhaal ken je...... :D
GL1000 K2

Plaats reactie