Dikke Bertha heeft kuren.

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
sax
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 apr 2013, 13:17
Type Goldwing: GL1000

Dikke Bertha heeft kuren.

Bericht door sax » 06 sep 2015, 22:45

Mijn GL 1000 K1 heeft het volgende probleem: bij normaal rijden rijdt de motor perfect, echter als ik even doortrek in de toeren tot ong 6000 TPM houdt de motor daarna erg in in de lagere toeren tot ong 4000 TPM,
dit gaat ook niet zomaar weg, blijft in de lage toeren slecht rijden, loopt verkouden, kan wel tot 20 km afstand duren, gaat dan weer normaal rijden.
Soms blijft de motor slecht rijden, maar als ik daarna weer een keer ga rijden is het weer weg.
Wat zou dit kunnen zijn: is er iets mis met de ontsteking, de vervroeger of is het de carburatie??
Regelmatig de ontsteking afgesteld, ik rij nog met punten, maar probleem komt elke keer terug.
Ik hoop dat iemand weet wat dit probleem is, ik hoor het graag, vast bedankt.
Vriendelijke motorgroet: Sax.

koltd
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 366
Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
Type Goldwing: GL1000
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Dikke Bertha heeft kuren.

Bericht door koltd » 07 sep 2015, 11:07

Kijk maar naar je caburatie
Daar zit het probleem
K0
K1
K2
K3/Z
LTD
Plain Jane 1100
Plain Jane 1200
http://www.classicwingsonwheels.nl

The1978K3
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
Type Goldwing: GL1000

Re: Dikke Bertha heeft kuren.

Bericht door The1978K3 » 12 sep 2015, 21:29

Klinkt herkenbaar: hierbij stapsgewijs de volgorde van oplossingen, van goedkoop naar duurder.

Stap 1: is het brandstoffilter schoon? Oplossing: filter schoonmaken
Stap2: tankdopontluchting kan niet goed werken, trket vaccuum,oplossing, gaatje van 3 mm boren bovenop de tankdop.
Stap3; brandstofpomp menbraam werkt af en toe niet goed: oplossing nieuw brandstofpomp van gl1100 erop zetten, via ebay te koop. Koop geen tweede hands, hebben allemaal hetzelfde euvel of eerdaags.
Stap4: carbs schoonmaken en eventueel rviseren via randdakks setje uit america. Erg duur maar is erg goed.
Stap5; nieuwe electr.onsteking van dynatek erop zetten, en gelijk bobines en kabels en bougies doen. Duur maar noit verkeerd.

Ik heb precies andersom gedaan, en het was gewoon de ontluchting of een combinatie van zaken. Stap 4 en 5 is eigenlijk gewoon je basis weer voor de komende 30 jaar goed zetten.

Mvg,rene

Plaats reactie