Mijn GL 1000 K1 heeft het volgende probleem: bij normaal rijden rijdt de motor perfect, echter als ik even doortrek in de toeren tot ong 6000 TPM houdt de motor daarna erg in in de lagere toeren tot ong 4000 TPM,
dit gaat ook niet zomaar weg, blijft in de lage toeren slecht rijden, loopt verkouden, kan wel tot 20 km afstand duren, gaat dan weer normaal rijden.
Soms blijft de motor slecht rijden, maar als ik daarna weer een keer ga rijden is het weer weg.
Wat zou dit kunnen zijn: is er iets mis met de ontsteking, de vervroeger of is het de carburatie??
Regelmatig de ontsteking afgesteld, ik rij nog met punten, maar probleem komt elke keer terug.
Ik hoop dat iemand weet wat dit probleem is, ik hoor het graag, vast bedankt.
Vriendelijke motorgroet: Sax.
Dikke Bertha heeft kuren.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 30 apr 2013, 13:17
- Type Goldwing: GL1000
-
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 16 jul 2008, 23:00
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: rotterdam
- Contacteer:
Re: Dikke Bertha heeft kuren.
Kijk maar naar je caburatie
Daar zit het probleem
Daar zit het probleem
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Dikke Bertha heeft kuren.
Klinkt herkenbaar: hierbij stapsgewijs de volgorde van oplossingen, van goedkoop naar duurder.
Stap 1: is het brandstoffilter schoon? Oplossing: filter schoonmaken
Stap2: tankdopontluchting kan niet goed werken, trket vaccuum,oplossing, gaatje van 3 mm boren bovenop de tankdop.
Stap3; brandstofpomp menbraam werkt af en toe niet goed: oplossing nieuw brandstofpomp van gl1100 erop zetten, via ebay te koop. Koop geen tweede hands, hebben allemaal hetzelfde euvel of eerdaags.
Stap4: carbs schoonmaken en eventueel rviseren via randdakks setje uit america. Erg duur maar is erg goed.
Stap5; nieuwe electr.onsteking van dynatek erop zetten, en gelijk bobines en kabels en bougies doen. Duur maar noit verkeerd.
Ik heb precies andersom gedaan, en het was gewoon de ontluchting of een combinatie van zaken. Stap 4 en 5 is eigenlijk gewoon je basis weer voor de komende 30 jaar goed zetten.
Mvg,rene
Stap 1: is het brandstoffilter schoon? Oplossing: filter schoonmaken
Stap2: tankdopontluchting kan niet goed werken, trket vaccuum,oplossing, gaatje van 3 mm boren bovenop de tankdop.
Stap3; brandstofpomp menbraam werkt af en toe niet goed: oplossing nieuw brandstofpomp van gl1100 erop zetten, via ebay te koop. Koop geen tweede hands, hebben allemaal hetzelfde euvel of eerdaags.
Stap4: carbs schoonmaken en eventueel rviseren via randdakks setje uit america. Erg duur maar is erg goed.
Stap5; nieuwe electr.onsteking van dynatek erop zetten, en gelijk bobines en kabels en bougies doen. Duur maar noit verkeerd.
Ik heb precies andersom gedaan, en het was gewoon de ontluchting of een combinatie van zaken. Stap 4 en 5 is eigenlijk gewoon je basis weer voor de komende 30 jaar goed zetten.
Mvg,rene