Wie kan mij helpen voor een revisie van de carburatoren voor een betaalbare prijs
Motor start moeilijk en bij verleggen van versnelling, nijging tot stilvallen
Bedankt
Honda gl1000 van 1975
Help carburatie
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 mar 2015, 07:43
- Type Goldwing: GL1000
- RonalT
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Help carburatie
Er is voor elk type Goldwing een eigen technisch topic. Daarin worden dit soort vragen gepost. Om je te helpen wordt het verplaatst....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Help carburatie
Tip: koop bij randakks cylceshop in America het enige goede revisiesetje, inclusief de video en je kan het zelf. Verschepen kan je via bongo doen. Kosten ongeveerd 250- en je kan zelf de revisie doen. En dan heb je echt een super goede revisie set erin. Het synchroniseren kan je vervolgens effe laten doen.
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Help carburatie
T is n veel voorkomend probleem. Heb je de rubbers tijdens t stationair draaien van de inlaatbuizen ingespoten met remmenreiniger? Dingen zijn 35 a 40 jaar oud en drogen net als wij, uit. Ik bedoel de buizen tussen carb s en de cilinders. Zal niet de 1e zijn!
Suc6..
Suc6..
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 nov 2015, 20:36
- Type Goldwing: GL1000
Re: Help carburatie
Ik heb nog een ander probleem met mijn gl 1000k2, hij start redelijk goed met volle choke en ik moet hem goed warm draaien vooraleer hij blijft draaien, maar wanneer ik onder het rijden het gas dicht draai zou de moto op de motor moeten remmen maar aan 2000tr/min blijft hij hangen op dit toerental en dit daalt heel langzaam, zeer vervelend wanneer je aan een kruispunt komt.
Indien ik de moto in versnelling laat staan niet ontkoppel en afrem kan ik de motor laten zakken naar +- 1000tr/min en dan blijft hij ook op 1000tr draaien, of wanneer ik even aan de gasstang duw (richting stationair) zak het stationair toerental, gaskabel heeft speling genoeg.
Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt met de vacuumschuiven, de carbs heb ik volledige revisie gegeven, nieuwe sproeiers nieuwe dichtingen (O ringen) alles afgesteld, synchronisatie , stationaire sproeiers 1.5 toeren uit.
Revisieset kwam van e-bay verkoper andy cepock.
Indien ik de moto in versnelling laat staan niet ontkoppel en afrem kan ik de motor laten zakken naar +- 1000tr/min en dan blijft hij ook op 1000tr draaien, of wanneer ik even aan de gasstang duw (richting stationair) zak het stationair toerental, gaskabel heeft speling genoeg.
Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt met de vacuumschuiven, de carbs heb ik volledige revisie gegeven, nieuwe sproeiers nieuwe dichtingen (O ringen) alles afgesteld, synchronisatie , stationaire sproeiers 1.5 toeren uit.
Revisieset kwam van e-bay verkoper andy cepock.
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Help carburatie
Bekend probleem waar heel veel mensen mee worstelen. Wanneer het gas niet terugkomt is dat inderdaad zelden een gaskabel die blijft hangen o.i.d., dat los je zelf wel op en komt niet op fora terecht waar wanhopige sleutelaars hun ervaringen delen De oorzaak moet valse lucht zijn, op wat voor manier dan ook. Het opsporen hiervan is inderdaad een probleem. Randall Washington, die zichzelf nogal arrogant de beste GL1000 carburateur specialist van de wereld noemt en inderdaad vele GL1000 enthousiastelingen zoals mij heeft geholpen heeft er zelfs geen antwoord op: het probleem wordt op zijn website, zoals ik me herinner als ‘lazy return to idle’ besproken, en een van de punten waar je op moet letten heeft hij zelfs naar aanleiding van een vraag van mij toegevoegd. Hoe dan ook, hij geeft bij wijze van spreken een miljoen adviezen over wat je moet controleren, en 999.999 daarvan zijn absoluut niet relevant. Het is zoals het in de geneeskunde heet, volgens zijn adviezen een ‘diagnose per exclusionem’, ik denk echter dat je meer recht op het doel af zou moeten kunnen gaan.
Wat Washington geheel terecht stelt: eerst compressie / kleppen problemen en storingen in de onsteking uitsluiten.
Vervolgens de carburatie onder de loep nemen en je afvragen wat er vóór de smoorklep zoal kan lekken: wat zo in mij opkomt: O-ringen van spruitstukken, schroeven voor aansluiting vacuummeter, zoals al gemeld de rubbers van de spruitstukken, de knietjes van de stationnaire luchtsproeiers (‘push fit’), de vilten dichtingen van de smoorklepassen (kijk ook eens op de website van Mike Nixon, hij is voor mij overtuigender dan Randall Washington, bespreekt dit uitgebreid en beweert op basis van decennialange ervaring dat dit zelden een oorzaak is) etc. etc. Hangende vacuumzuigers kan natuurlijk ook, het zijn storingsgevoelige ondingen, maar besef dat ze in het stationnaire gebied en zelfs daarboven geen functie hebben en helemaal beneden staan, dus het probleem daar moet wel aanzienlijk zijn ......., denk ik. Ik heb er zelf ook dikwijls mee geworsteld, nu ook weer. Drie jaar geleden tijdens een tocht in de Eifel ook, stationnair toerenstal stond een beetje te hoog, stelschroef iets teruggedraaid en 3 jaar geen problemen meer, nu wel.. Verder vermoed ik dat ook de stationnaire mengselschroeven een rol kunnen spelen, die regelen immers alles vóór de smoorklelp, er is echter om voor de hand liggende redenen geen enkele makkelijke methode om de afstelling daarvan adequaat te controleren, maar wellicht is een ‘rijke’ afstelling c.q. de stelschroef iets meer uitdraaien dan het advies van de fabrikant, de moeite van het experimenteren waard, uiteraard na uitsluiting van alle andere mogelijkheden ......
Wat Washington geheel terecht stelt: eerst compressie / kleppen problemen en storingen in de onsteking uitsluiten.
Vervolgens de carburatie onder de loep nemen en je afvragen wat er vóór de smoorklep zoal kan lekken: wat zo in mij opkomt: O-ringen van spruitstukken, schroeven voor aansluiting vacuummeter, zoals al gemeld de rubbers van de spruitstukken, de knietjes van de stationnaire luchtsproeiers (‘push fit’), de vilten dichtingen van de smoorklepassen (kijk ook eens op de website van Mike Nixon, hij is voor mij overtuigender dan Randall Washington, bespreekt dit uitgebreid en beweert op basis van decennialange ervaring dat dit zelden een oorzaak is) etc. etc. Hangende vacuumzuigers kan natuurlijk ook, het zijn storingsgevoelige ondingen, maar besef dat ze in het stationnaire gebied en zelfs daarboven geen functie hebben en helemaal beneden staan, dus het probleem daar moet wel aanzienlijk zijn ......., denk ik. Ik heb er zelf ook dikwijls mee geworsteld, nu ook weer. Drie jaar geleden tijdens een tocht in de Eifel ook, stationnair toerenstal stond een beetje te hoog, stelschroef iets teruggedraaid en 3 jaar geen problemen meer, nu wel.. Verder vermoed ik dat ook de stationnaire mengselschroeven een rol kunnen spelen, die regelen immers alles vóór de smoorklelp, er is echter om voor de hand liggende redenen geen enkele makkelijke methode om de afstelling daarvan adequaat te controleren, maar wellicht is een ‘rijke’ afstelling c.q. de stelschroef iets meer uitdraaien dan het advies van de fabrikant, de moeite van het experimenteren waard, uiteraard na uitsluiting van alle andere mogelijkheden ......