Hallo,
Vandaag een splinter nieuwe complete bobijn met bougie-kabels gevonden voor €30 (niet gebruikt).
Ik zelf heb een K1 van 1976, nu is mijn vraag zijn die allemaal gelijk aan een K0, K2, K3 of is de stekker-aansluiting anders?
Groeten Jan
Bobynen met bougie-kabels
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Bobynen met bougie-kabels
30 euri, dat klinkt niet goed. Wanneer ik, als eenzame vrijgezel even een boodschapje doe in een supermarkt ben ik dat ook kwijt. Ik heb op dit forum al eerder gepleit om geen concessies te doen aan dit soort zaken: heb je een motor waarvan verondersteld mag worden dat blok en transmissie goed zijn (niet uitzonderrlijk naar mijn oordeel, in principe is de GL1000 een betrouwbaar en duurzaam ontwerp), doe dan geen enkele concessie aan tank (altijd roest, niet accepteren, radicaal aanpakken), carburateurs (storings-gevoelig), en ontsteking. Lijkt me voor de hand liggend dat wanneer deze zaken in orde zijn redelijke betrouwbaarheid is gegarandeerd en je geen slapleloze nachten hoeft te hebben voor een ritje dat verder gaat dan op de zondagmiddag naar het naburige dorp.
En nogmaals: dit soort vragen op het forum zijn niet echt zinnig: ik heb al eens eerder verwezen naar een prima werkplaatshandboek dat antwoord geeft 9 van de 10 van jouw vragen.
En nogmaals: dit soort vragen op het forum zijn niet echt zinnig: ik heb al eens eerder verwezen naar een prima werkplaatshandboek dat antwoord geeft 9 van de 10 van jouw vragen.
- Jucht
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 19:16
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Humbeek België
Re: Bobynen met bougie-kabels
Dikke nek
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Appingedam
Re: Bobynen met bougie-kabels
Ha, Goldiefan, je hebt er weer een fan bij zo te lezen.
Maar Jan "Jucht" om je uit de droom te helpen: de meeste types hebben verschillende bobines met verschillende aansluitingen. De K3 heeft in ieder geval een andere aansluiting e.d. dan zin voorgangers. Ook de bevestiging is iets anders. Toevallig onlangs vastgesteld bij bestelling van "2e-handse". Als je een nieuwe set hebt kunnen kopen voor 30,- Euro dan heb je veel geluk. Ik begrijp het verhaal van Goldiefan. Er wordt veel aangeboden wat nieuw zou zijn of nooit gebruikt en vervolgens blijkt dat niet het geval en ben je met andere spullen toch nog duur uit.
Ik wil het dus opnemen voor Goldiefan. Hij bedoelt het goed. Dat jij het anders opvat, dat kan natuurlijk. Het geschreven woord kan hard of juist enigszins anders overkomen dan bedoelt.
Veel plezier met je GL.
Gr. Ron
GL1000K3
346.000 kms (1e eigenaar)
Maar Jan "Jucht" om je uit de droom te helpen: de meeste types hebben verschillende bobines met verschillende aansluitingen. De K3 heeft in ieder geval een andere aansluiting e.d. dan zin voorgangers. Ook de bevestiging is iets anders. Toevallig onlangs vastgesteld bij bestelling van "2e-handse". Als je een nieuwe set hebt kunnen kopen voor 30,- Euro dan heb je veel geluk. Ik begrijp het verhaal van Goldiefan. Er wordt veel aangeboden wat nieuw zou zijn of nooit gebruikt en vervolgens blijkt dat niet het geval en ben je met andere spullen toch nog duur uit.
Ik wil het dus opnemen voor Goldiefan. Hij bedoelt het goed. Dat jij het anders opvat, dat kan natuurlijk. Het geschreven woord kan hard of juist enigszins anders overkomen dan bedoelt.
Veel plezier met je GL.
Gr. Ron
GL1000K3
346.000 kms (1e eigenaar)
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Bobynen met bougie-kabels
Goldiefan schreef:30 euri, dat klinkt niet goed. Wanneer ik, als eenzame vrijgezel even een boodschapje doe in een supermarkt ben ik dat ook kwijt. Ik heb op dit forum al eerder gepleit om geen concessies te doen aan dit soort zaken: heb je een motor waarvan verondersteld mag worden dat blok en transmissie goed zijn (niet uitzonderrlijk naar mijn oordeel, in principe is de GL1000 een betrouwbaar en duurzaam ontwerp), doe dan geen enkele concessie aan tank (altijd roest, niet accepteren, radicaal aanpakken), carburateurs (storings-gevoelig), en ontsteking. Lijkt me voor de hand liggend dat wanneer deze zaken in orde zijn redelijke betrouwbaarheid is gegarandeerd en je geen slapleloze nachten hoeft te hebben voor een ritje dat verder gaat dan op de zondagmiddag naar het naburige dorp.
En nogmaals: dit soort vragen op het forum zijn niet echt zinnig: ik heb al eens eerder verwezen naar een prima werkplaatshandboek dat antwoord geeft 9 van de 10 van jouw vragen.
Hmmmm. Best mee eens, zeker even niet in mijn geval, zie volgende..
Ik had nodig, transmissiedemper, zie maar s wat ze kosten. Ik overgenomen MET de meeste nwe lagers voor de transmissie voor...........35 euro, in gesloten en originele verpakking. Andere lagers erbij aangeschaft. Als men blij is t kwijt te kunnen......ben ik ook ff blij. T was n mislukte restauratie waar ik van mocht profiteren! Waarbij ik toch geen consessies heb "gepleegd"...t KAN wel, overigens niet altijd n garantie, daar wel mee eens hoor..
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- Road Warrior
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 15 mei 2014, 18:12
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: Turnhout
Re: Bobynen met bougie-kabels
Wist niet dat Goldielocks hier de tent runde?
Het lijkt moeilijk; maar het is niet makkelijk!