Uitlaten nr. 1 en nr.3 worden niet warm...

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Dirpel
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2012, 14:01
Type Goldwing: GL1000

Uitlaten nr. 1 en nr.3 worden niet warm...

Bericht door Dirpel » 12 jun 2015, 09:39

De uitlaten van cilinder nr. 1 en 3 worden niet warm...
De uitlaten van nr. 2 en 4 wel!
Wat al gebeurd is:

Bobines en bekabeling werken: deze zijn vernieuwd en aangezien 1 bobine instaat voor cilinder 1 en 2 of 3 en 4 zou het probleem zich hetzij vooraan of achteraan de motor moeten voordoen...
Bougies van 1 en 3 eruitgehaald: ruimschoots vonken! de bougie van 1 is vervuild en van 3 als nieuw maar nat (dus dit doet veronderstellen dat er wel degelijk benzine tot in de cilinder terechtkomt)
Voorontsteking: aangezien deze afgesteld wordt voor cilinder 1 en 2 of cilinder 3 en 4 tesamen zou het probleem zich opnieuw vooraan of achteraan de motor moeten voordoen en niet zijdelings.
Kleppenafstelling: handboek erbij gehaald en afgesteld volgens boekje (0,1mm speling wanneer cilinder op T-punt of bovenste dode punt staat etc..)

De motor haalt dus niet het gewenste vermogen!

Iemand een idee? :shock:

americanstafford
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:16
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Schoonoord

Re: Uitlaten nr. 1 en nr.3 worden niet warm...

Bericht door americanstafford » 12 jun 2015, 23:17

Ik zeg de carburateurs laten reinigen ultrasoon .
Steekt heel nauw met die 1000 tjes.

gr
Haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt .

peter

Re: Uitlaten nr. 1 en nr.3 worden niet warm...

Bericht door peter » 14 jun 2015, 11:34

Haal je luchtfilter eruit, neem plantenspuit met wat benzine, start motor en spuit wat benzine in het luchtfilter, gaar hij ineens beter lopen zit het niet de ontsteking. Gebeurt er niks dan zit het electrisch.

Met remreiniger werkt het ook maar dat is minder spannend.

Plaats reactie