Startmotor kapot

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
andreanita
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010, 10:23
Locatie: Nieuwleusen

Startmotor kapot

Bericht door andreanita » 17 mei 2015, 10:49

Hallo leden,

Ik André hoogenkamp, rij een GL 1500 en daar voor heb ik een 1100 gehad, en al een tijd lid van het forum, ben meer een lezer dan een plaatser op het forum, maar ben sinds 2 weken in het bezit van een GL 1000 van 1976, ziet er nog punt gaaf uit, maar heeft 3 jaar stil gestaan, maar ben er aan begonnen, heb inmiddels uit voorzorg de riemen, spanrollen, bougies, olie en luchtfilter, de vloeistoffen, thermostaat vervangen en de remmen nagekeken, maar nu is de startmotor in zeer slechte staat, heb hem goed negekenen en schoon gemaakt nieuwe koolborstels, maar en zit weinig leven in, is er onder de liefhebbers nog iemand die er een goeie heeft liggen. Wou er een paar foto's bij doen maar dat gaat nog niet, volgen mss nog.
Look like an angel...Drive like a devil

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Startmotor kapot

Bericht door Goldiefan » 17 mei 2015, 13:16

Is je startrelais wel goed, en alle andere elektrische verbindingen? Dat zou ik eerst testen. Ik had ooit ook zo'n probleem, was snel opgelost, die startmotor heb ik nooit met mijn handen aangeraakt, en hoop dat ook nooit te doen.

Groet,

Jeroen.

Gebruikersavatar
andreanita
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 feb 2010, 10:23
Locatie: Nieuwleusen

Re: Startmotor kapot

Bericht door andreanita » 17 mei 2015, 20:26

Hallo jeroen,

Hij draait wel, maar zeer moeizaam, verder heb ik alle aansluitingen blank gemaakt, maar hij draait nog net zo moeizaam als voor de schoonmaakbeurt.
Look like an angel...Drive like a devil

Plaats reactie