achterwiel niew gespaakt, uitlijnen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
ronajon
Berichten: 94
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:26
Type Goldwing: GL1100

achterwiel niew gespaakt, uitlijnen

Bericht door ronajon » 10 apr 2015, 22:06

afgelopen periode heb ik mijn achter velg en naaf van mijn gl1000 laten poedercoaten en voorzien van RVS spaken.
helaas ben ik tijdens het verwijderen van de oude spaken vergeten de afstand (hoogteverschil) te meten tussen velg en naaf, en nu lijkt het alsof het achterwiel niet in lijn is met het voorwiel.

wie heeft de juiste hoogte de velg af te stellen op de aandrijfzijde van de achternaaf?

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: achterwiel niew gespaakt, uitlijnen

Bericht door rudolphwolven » 10 apr 2015, 23:09

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rudolphwolven op 11 apr 2015, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

ronajon
Berichten: 94
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:26
Type Goldwing: GL1100

Re: achterwiel niew gespaakt, uitlijnen

Bericht door ronajon » 11 apr 2015, 13:04

rudolphwolven schreef:Geen idee........
reuze bedankt. ik ben direct ook met de schuifmaat aan de slag gegaan, en daar begint het grote zoeken.
waar jij tussen achternaaf en velg 13,7 meet, heb ik 9,9 (aandrijfzijde)
simpele rekensom, de achtervelg moet dan 3,8 mm naar rechts, maar .....

sta ik achter de motor, ver ver ver achter de motor en kijk langs de wielen heen, dan lijkt het of mijn achterwiel juist naar links moet (of voor naar rechts ....)
het voorwiel zit in het midden van de voorvork, dus dat lijkt me redelijk goed gecentreerd

je zou toch verwachten dat er een of andere honda manual zou moeten zijn die precies kan vertellen hoeveel ruimte er moet zijn tussen bijv. achterbrug en velg ...

ondertussen gaat het zoeken en meten en proberen gewoon verder

ps zou je die afbeelding nog eens groter neer kunnen zetten, ik kom op 1-of-andere duitse upload pagina als ik de link klik

Gebruikersavatar
Jan Geel
Berichten: 438
Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Nieuwegein

Re: achterwiel niew gespaakt, uitlijnen

Bericht door Jan Geel » 12 apr 2015, 11:00

ronajon schreef:
ps zou je die afbeelding nog eens groter neer kunnen zetten, ik kom op 1-of-andere duitse upload pagina als ik de link klik
Gewoon: rechter muisklik, 'afbeelding opslaan als' selecteren zodat hij vast op je computer komt te staan, en je kunt hem net zo groot afdrukken als je wilt.
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976

Plaats reactie