Starten

Technische vragen, tips, trucs, enz.
peter

Re: Starten

Bericht door peter » 19 mei 2015, 08:26

Heb je wel stroom op de ontsteking met alleen contact aan?

Misschien zit het domweg in je contact slot, ik roep maar wat want logisch klinkt het niet.

hennie van w
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2015, 12:09
Type Goldwing: GL1000

Re: Starten

Bericht door hennie van w » 19 mei 2015, 16:38

Hallo Peter, als ik hem op contact zet staat er stroom op de weerstand , als ik de start knop indruk start de motor en blijft doorlopen als ik hem ingedrukt houd,
zodra ik hem loslaat slaat de motor af.
Met gebruik van de kickstarter heb ik geen vonk.

americanstafford
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:16
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Schoonoord

Re: Starten

Bericht door americanstafford » 19 mei 2015, 20:51

Hallo,

Heb je het handvat al uitelkaar gehad ,mischien een
vals contact met de rode knop .
Is raar dat hij afslaat als je de startknop los laat.

gr
Haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt .

hennie van w
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2015, 12:09
Type Goldwing: GL1000

Re: Starten

Bericht door hennie van w » 20 mei 2015, 11:14

Hallo heb ik ook al gedaan, de rode knop werkt ook wel, anders zou hij niet willen lopen.

peter

Re: Starten

Bericht door peter » 20 mei 2015, 12:13

hennie van w schreef:Hallo Peter, als ik hem op contact zet staat er stroom op de weerstand , als ik de start knop indruk start de motor en blijft doorlopen als ik hem ingedrukt houd,
zodra ik hem loslaat slaat de motor af.
Met gebruik van de kickstarter heb ik geen vonk.
Ik zou eens proberen of hij loopt als je andere + draad vanaf de accu tijdelijk vastmaakt aan de weerstand. Blijft hij dan wel lopen dan is het een kwestie van de draad volgen en kijken en meten waar het mis gaat. Misschien is een van de dioden (die hebben dacht ik ook te maken met de weerstand) in de dummy tank naar de eeuwige jachtvelden.

henk1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2015, 06:46

Re: Starten

Bericht door henk1967 » 21 mei 2015, 06:52

Goedemorgen
GL1000 uit 78 gekocht. Had tijdje stil gestaan . Nieuwe accu erin verse benzine erbij en ja hoor hij loopt.
Ff rondje gereden toen naar huis waar de motor steeds meer moeite kreeg om aan te slaan.
en na enige tijd het dus helemaal niet meer deed.
startmotor draait gewoon maar slaat niet meer aan.
Wie weet raad?

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Starten

Bericht door Goldiefan » 01 jun 2015, 08:20

Blijft vreemd. Heeft de voorschakel weerstand wel de juiste weerstand? Als het mijn motor was zou ik de contacten van de weerstand doorverbinden, kijken wat er dan gebeurt. Als het dan werkt weet ik niet of dat goed is voor de primaire wikkeling van de bobines, maar blaas je ze op dan vervang je ze door Dyna's, kost een paar centen maar dan heb je gelijk je bijna 40 jarige bougiekabels vervangen die vroeg of laat problemen gaan geven en ben je af van die voorschakelweerstandvan ik op empirische gronden nooit het nut heb ingezien .....

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Starten

Bericht door GL-1800 » 06 jun 2015, 10:33

hennie van w schreef:Hallo heb ik ook al gedaan, de rode knop werkt ook wel, anders zou hij niet willen lopen.
Dr is neem ik aan nooit geknoeid met de bedrading, deze zou ik s nalopen, met name linksvoor bij balhoofd, op enige corrosie...Maar ook bij t startrelais e.d., overal even. Simpel klusje om DIT in ieder geval uit te sluiten.

Contactslot....wellicht?? Heb n nieuwe liggen, weet niet waar je woont maar dan is t simpel te proberen!! :D

Vraag aan n ieder, zou t relais eea te maken hebben van doorgeven spanning naar bobine s na loslaten startknop...hier zit iets niet goed als ik t redelijk begrijp....zou ook n vervangprobeersel kunnen zijn??
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

hennie van w
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 apr 2015, 12:09
Type Goldwing: GL1000

Re: Starten

Bericht door hennie van w » 19 aug 2015, 09:00

Hallo iedereen bedankt voor de suggesties, maar de motor loopt weer na hulp van een motormaat, samen kwamen we erachter dat ik een verkeerde draad in een stekkerverbinding had gedaan.
Leek een heel logische plaats maar er hing nog een klein draadje onder de bobine en die moet daar mee verbonden worden, waarom er nu zo,n rare klachten waren weten we niet maar hij loopt in elk geval weer.

Plaats reactie