VW carburator

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

VW carburator

Bericht door cooper » 31 mar 2015, 22:04

Ik vond net dit http://www.ebay.co.uk/itm/GOLDWING-GL10 ... 27fbcb6de6" onclick="window.open(this.href);return false; op ebay.
Iemand hier ervaringen mee?
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: VW carburator

Bericht door RonalT » 31 mar 2015, 23:15

Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: VW carburator

Bericht door peter » 01 apr 2015, 10:32

Ik vindt het een hoop geld voor 5 buisjes, een flensje, een vw carburateur en wat las werk. De rest moet je allemaal zelf uitzoeken. Ook is hij niet verwarmt wat een koude start niet tengoede komt. Dat het werkt daar heb ik wel meer over gelezen maar of je dezelfde soeplesse uit het blok krijgt is een ander verhaal. Door de lengte zal het koppel wel aardig in de buurt komen maar met wat meer toeren denk ik dat het systeem tekort schiet.
Mocht je wat anders willen nam ik zoiets, http://randakks.com/products/randakks-i ... -or-gl1100, vindt ik een stuk mooier en je hebt iets redelijk unieks. Goedkoop is het zeker niet want ik heb destijds ook overwogen om zoiets te maken maar voor je klaar bent met nieuwe spulletjes ben je zo maar 2000€ verder. Dat was het mij niet waard.
De originele carburateurs reinigen en een revisiesetje erin zetten is goedkoper en je motor loopt gegarandeerd zoals het hoort.

Gebruikersavatar
rudolphwolven
Berichten: 534
Lid geworden op: 26 mei 2008, 02:11

Re: VW carburator

Bericht door rudolphwolven » 01 apr 2015, 14:58

Tja, waarom zou je de meest mooie "origineel-Honda" opstelling van de carburateurs bij de K's in vredesnaam wijzigen........
Je bent dan (voor zover aanwezig) de typische (repareerbare) Honda ongemakken/problemen kwijt echter haalt een hele smak aan andere problemen in huis die niet liggen aan slijtage/misafstelling etc. maar "conceptioneel" zijn en haast niet weg te krijgen.
Met de originele carb. uitrusting draait de motor het mooist m.b.t. afgifte vermogen en koppel........bij de eerst tests van de K1 bleek deze niet 82 pk (Honda-spec.) maar liefst 92 pk te leveren....liefst 12% meer (zonder dat je achteraf hoefde bij te betalen)...
Ik moet even denken aan een huilende 12 cylinder Ferrari die een "1-carburateurs" pot bovenop zij motor krijgt geplempt.......


Kijk, dit is wel eens geprobeerd (8 cylinder welliswaar) maar was beslist geen marketing-succes......
Dat moeten sproeiers geweest zijn met de diameter van een tuinslang......... :lol:

Afbeelding


Nee, het oog wil toch ook wat, de optiek is (voor mij persoonlijk) absoluut belangrijk........

Afbeelding


Zelfs deze motorliefhebber heeft begrepen waar het echt om gaat en geloof mij, hij zal het niet gemakkelijk hebben gehad voordat alles liep... :cry: ......

Afbeelding


Kijk, dat vind ik nu zelf ook geen verbetering..........het klinkt ook van geen meter aan die vent z'n gezicht te zien.......maar ja het moest van zijn vrouw en hij was ook al zo lang getrouwd dat hij niet beter wist...... :(

Afbeelding
Proud winner of the NGWClub-USA contest "Bike of the Year 2016"-----with my 1975 Honda GL1000 K1
http://www.ngwclub.com/forum/viewtopic. ... 16#p648054" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: VW carburator

Bericht door cooper » 01 apr 2015, 20:51

Oké, is hier wel bekend dus. :D
Ik was niet van plan om deze te monteren maar kwam het toevallig tegen. :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Plaats reactie